Lila kollage

Jag har ju börjat inreda lite med lila i vårt vardagsrum. För att få lite inspiration till det, surfade jag runt & letade lite. Ojoj så mycket fina saker det finns. Har aldrig direkt reflekterat över lila i inredningen förut. Här kommer ett kollage med finfina saker - som de flesta gärna får flytta hem till mitt vardagsrum. Inte allt på än gång kanske - men ni förstå vad jag menar. Lila finns verkligen i många olika nyanser & kan även beskrivas som plommon, violett, gredelin & purpur. Kärt barn har många namn... ;-)



Marimekko Unikko tyg lila/vinröd (formodesign.com), Thalya stol från Kartell (allmodernfurniture.com), Babell kakfat från Koziol (rummet.se), Eva Solo kylskåpskaraff med lock & lila neopren (royaldesign.se), KitchenAid Artisan (frapp.se), Tesil (åhlens.se), Verner Panton Flowerpot Bordslampa (danskdesign.nu), Marimekko Unikko tyg lila (förr.se), Ballone opal glasvas (lobdesign.se), Kivi ljuslykta (inneonline.se), Marimekkoskål (inneonline.se), Ljuvlig Mugg (ikea.se), Papaja Kruka (ikea.se), Florera blockljus (ikea.se), Ceremony Ljuslykta från Orrefors (royaldesign.se), Vepa i filt (detaljochdesign.se), Esprit ljuslykta (handladesign.se), Swingvas (royaldesign.se) samt Lykta bordslampa (ikea.se).

För att se mina tidigare färgkollage klicka på länkarna:
grönt, gult, rosa, blått samt orange.


Klicka på bilden nedan för att komma direkt till tävlingen, som nu pågår på min blogg! LYCKA TILL!




Hoppas att ni alla får en riktigt bra helg! Själv åker jag alldeles strax till Göteborg för att träffa mina bästa vänner från högskoletiden. Vi var fyra tjejer som hängde ihop & det var tyvärr alldeles för länge sedan vi sågs alla fyra. Men nu är det alltså äntligen dax! Så det ska bli såååå kul! Grabbarna i min familj får ha en egen grabbhelg här hemma. Antar att fotboll, McDonalds & chips finns med i deras helg.... ;-) KRAM!

Kommentarer:

1 Maria:

ÅH vilket härligt kollage=) Jag gillar verkligen den här färgen som passar så bra nu till hösten=)

En mustig vacker färg!!

Ha det bra!

Kram Maria

2 Annas inspiration:

Vilket supersnyggt kollage :-)



trevlig helg!

3 Bokmalen:

Jo du, lila har verkligen många olika namn!!:)

Så kul att åka på tjejträff. Ha så underbart kul!!!

Kramen, Maria

4 Lina:

Åh, vilket härligt kollage. Har tänkt länge på att ha ett lila tema i vårat vardagsrum eller sovrum och nu är det bestämmt! Blev jätte inspirerad. Tack!



Kram

5 Therése:

Nu blev jag ännu mer sugen på lila ;-)



Ha det så jättekul med tjejerna i Göteborg!!

Kram Therése

6 Carina - inspirera:

Härlig färg! Det ska ju vara lila i höst...fast jag är lite svag för orange!

Kramen.

7 Annette:

Jättefint. Jag ska också ha lila i vardagsrummet i höst.



Kram Annette

8 Linda Ericsson:

Ha så skoj och shoppa även för mig. Vi ses kramis från Linda

9 Blogg by Maliin Stoor:

Gillar verligen lila, speciellt som accent färg



Dottern kommer få lila i Villa Stoor



Ha en bra dag



Maliin

Kommentera här: