Blått är flott!

Blått verkar vara tillbaka i inredningen igen. När jag flyttade hemifrån gick i stort sett hela mitt hem i blått. Har alltid gillat det. Men sen kom en period när vi bara var sååå trötta på det. Så allt är i stort sett väck, förutom två blåa fåtöljer i vardagsrummet. Jag har varit i kontakt med Bemz, eftersom fåtöljerna är från Ikea. Men de kan tyvärr inte hjälpa mig med nytt tyg :-(.

Nu börjar jag dock vänja mig vid det blåa igen, efter att varit ifrån det i några år. Titta vad mycket fina saker det finns!


Kakfat 2 etage, koboltblå (jellybean.se), Marimekkoskål blå (designonline.se), Kartell FL/Y lampa (rummet.se), Dessertskål på fot, pastellblå (jellybean.se), Marimekkoburk (annadoll.com), Stelton Classic Brödpåse, Massi-blå (royaldesign.se), Marimekkohanddukar (annadoll.com), Molnbricka (milq.se), Flos lampa Miss-K (mobelvarlden,com), Yankee Candle Blueberry Scone (yankeecandle.se), Stelton termos, Blå Blank (danskdesign.nu), Ikeas Superfin vas(ikea.se), Marimekkoskål ultramarin (designonline.se), Kudde randig H&M (shop.hm.com), Iittala Kartio karaff (inneonline.se), Eva Solo kylskåpskaraff Lagun blå (royaldesign.se), Stelton termos, matt mörkblå (danskdesign.nu), Barbara skål (myricadesign.com), Bäddset Lexington (lexington.se) samt Pappelina plastmatta Viggo star (pappelina.com).


Vill ni ser fler färgkollage, så finns här rosa, grön & gul.

Kommentarer:

1 Junitjej:

Det är verkligen fint med blått!

2 Ester:

ääääälskar dig design, skit läcker!

3 Designtjejen:

Vilket jätte fint kollage du har gjort. Jag är nog en mer röd tjej eller rosa tjej.. har aldrig varit så förtjust i blått. Vet faktiskt inte varför.. men nu så börjar jag gilla blått blandat med rött och vitt i inredningen.. riktigt fint tycker jag!

Kramar

4 Pysseliten:

Jag har as svårt för blått , det är för att jag har 2 killar som nu är stora och allt var blått i flera år :) Men sen kom sladdisen Ebba då vart det rosa :)))

5 Bokmalen:

Jag har väldigt svårt för blått tack vare min pappas nya fru som har ALLT i blått. Gärna kornblått. Men jag börjar få lite mer vilja att ha blått hemma så kanske börjar det gå över!??

Jag gillar det hos andra!!

Kramen, Maria

6 Knaada:

Snyggt, men jag är inte redo än. Körde också allt i blått när jag flyttade själv första gången. Och kombinationen med terracotta, fy jag mår fortfarande dåligt när jag tänker på det!

7 Anna:

Jag hade också väldigt mycket blått i min första egna lägenhet och har väl inte riktigt hittat tillbaka till den färgen ännu. När jag ser alla snygga saker du visar inser jag ju att blått inte är så tokigt ändå.



Nu har jag avverkat första dagen med elever på min nya skola. Det har varit full fart hela dagen med planering, schemafix och allt annat som kan hända vid terminsstart. Kudden är nära nu... Har din dag varit bra? Ha en fortsatt bra vecka! BAMSEKRAMAR

8 Proforma:

Blått är alltid fräscht men inget som jag kommer att plocka in hemma hos mig.

Kram Irene

9 fru Sätterlund:

Blått har aldrig varit någon direkt favorit men det kan vara riktigt fräscht med blått/marina färger :) Vilka fina saker du har hittat, då blir man ju lite sugen förstås ;)

Kramar Therese

10 Anneli:

Tycker om blått i lagoma mängder. Har Höganäs Collection som vardagsporslin, i himmelsblått.

Ha en bra dag!

11 Magdalena:

Bra med dina kollage när man ska välja en färg till kökét, då det mesta är vitt. MÅSTE bara ha en pappelinamatta ;-) Kram

12 Therése:

Det var likadant för mig,

väldigt mycket gick i blått när även jag flyttade hemifrån! (speciellt köket!)

Sen blev jag bara såå trött på den färgen, trodda jag ALDRIG skulle vilja inreda med den igen ;-)

(Ja, förutom i pojkarnas rum då)



Men kanske, kanske jag skulle kunna tänka mig nåt blått nånstans nu..nja, kanske!! ;-)

Kram Therése

13 InneoUte-Malin:

SÅ mycket fint! Hela vår stuga är bokstavligt talat blå så vi kör fritt från blått hemma. Tycker att det kan vara hur fint som helst- allt ligger i utförandet. :-)

14 FURNISH.etc:

Jag kan inte annat än att instämma fullt ut! Har inte heller varit något större fan av blått, men nu börjar jag vänja mig allt mer. Det börjar faktiskt bli riktigt snyggt!

15 Mari:

Vet inte men jag kan inte riktigt förlika mej med blått i mitt hem iaf, men underbara saker du snokat fram, så visst är blått flott men inte hos mej.



Räckte med att sonen hade ett väldigt blått rum när han bodde hemma.....har nog aldrig haft nåt blått i mitt hem annars vad jag kan minnas iaf. Fast i kläder gillar jag det men köper det för sällan.



Ha det så bäst!

16 MissStorm:

Det var då mycket fint du letat reda på. Visst är det snyggt med blått! Men den här gången ska jag dosera lite mer lagom och inte måla köksluckorna blå...



Kram

MissStorm

Kommentera här: