Rosa är en favorit!

Jag har egentligen aldrig tidigare varit en rosa-gillande person. Var nog mer en "pojkflicka" med sport som stora intresset, när jag växte upp. Men sedan jag fick två söner & är enda tjej i vår familj, har det blivit mer & mer rosa, mer & mer halsband & mer & mer kjol & klänningar :-). Vet inte om det hör ihop med åldern, eller om det beror på att jag är i en killig familj ;-)! Spelar ju egentligen igen roll - bara jag trivs med det. Och det gör jag!!! :-) Dessutom är faktiskt äldsta sonens favoritfärg rosa. Han har flera plagg i det. Men att inreda i rosa är kanske inte mannens högst dröm. Dock har jag rosa som accentfärg i ena badrummet & i hallen. Verandan fick en liten rosa period också. Kanske kan jag få vår blivande walk-in-closet i denna färg... ;-) Som ni förstår, så är rosa en stor favorit i mitt liv nu :-)!

Ni kanske tror att jag har blivit färggalen?!?! Men jag hittar så mycket fina saker när jag är ute & surfar, så jag kan liksom inte låta bli att föra ihop fina saker i samma färg. Har några till färger på gång ;-)! För att se vilka färger jag mer bloggat om, se längst ner i detta inlägg. Dessutom påminner alla de färger, jag hittills visat, om sommaren. Och jag har lite svårt att släppa taget om den än - trots att skolorna börjat & hösten är på intågande.

Eva Solo kylskåpskaraff (danskdesign.nu), Filtlöpare (rusta.se), Rund taklampa Fuchsia (spiti.se), Pappelina Lilo plastmatta (forr.se), Blomkrok från Maze (inneonline.se), Kudde Lollypop från Mimou (spiti.se), Ikea Mjönäs värmeljushållare (ikea.se), Salladsskål (jellybean.se), Marimekkoskål Hallon (designonline.se), Textilservett (jellybean.se), Ikea Stockholm vas (ikea.se), Kivi ljuslykta Hallon (designonline.se), Ikea Gränum ljushållare (ikea.se), Kudde Babylon Stripe Fuchsia (spiti.se), iPal från Tivoli Audio (annadoll.com) samt Kuddfodral från H&M (shop.hm.com).

Vill ni se fler färgkollage med olika inredningssaker, så finns gult här & grönt här!  

Kommentarer:

1 InneoUte-Malin:

Mmmm... så mycket fint! De där Mjönäs från IKEA ser riktigt fina ut. Till det priset kan man dessutom ha råd att satsa på många i olika färger. :-)

2 Bokmalen:

Jag hade en "hata rosa-kampanj" när jag var yngre. Mycket pga att mamma bara handlade rosa saker å kläder till mig trots att jag inte gillade det. Men nu har jag oxå börjat gilla rosa både när det gäller inredning å kläder! ;)

Mycket fint du visar... Blir så sugen, men det finns inga pengar till sånt nu. :(

Kramen, Maria

3 Anna:

Du har helt rätt i att rosa är en underbar färg :-) Själv har jag varit lite mer periodare när det gäller rosa, men inne på duschtoan verkar den ha kommit för att stanna. Många superfina saker du visar! Jag gillar särskilt kivilyktan och marimekkoskålen... och radion...



Som du misstänkte kommer jag att sluta på mitt nuvarande jobb där jag är varslad med 50% och i stället ta ett vik på lika mycket tid här i min hemkommun. Jag följde hjärtat (och diskuterade med M såklart) och hoppas och tror att det kommer att bli helt rätt. Jag kommer att jobba tre dagar i veckan och då finns ju möjlighet att ta andra vik de två övriga dagarna om jag känner att det behövs. Annars ska det bli så skönt att få dra ner på jobbtempot ett läsår :-) Jag måste dock vänta på att min nuvarande skola löser en del grejer innan jag får sluta, men förhoppningsvis blir det senast nästa vecka.



Vad spännande för lillkillen i familjen att också vara ett skolbarn nu! Jag tycker att det låter som om ni har en väldigt mysig skolstart i er stad. Ha nu en fin kväll! Här blev det också en lång kommentar... STORA KRAMAR

4 Pysseliten:

Vad mycket fint du hittar och hur fint du får till det :) Kolla nyss på en liten baby helt nyfödd

hon föddes i bilen utan för bb i Norrköping i morse

Hon var rosa Super gullig :)

5 Dessi:

Det är snyggt med färg! Jag kommer plocka in mer färg i hemmet nu, har varit mer av en svart/vitt tjej innan...

6 Maria:

Vad härligt!!! Ros ÄR EN UNDERBAR FÄRG!!=)

7 Helen:

Jag har också fått stor lust för rosa, den fina kylskåpskaraffen från Eva Solo fick vi när vi fyllde i somras, gillar den skarpt!

8 Therése:

Har inte heller varit så förtjust i rosa innan!

Hade mest rött på min dotter (15 år idag) när hon var liten, just för att jag inte gillade rosa!

Men nu har jag fått ett ryck, och bara älskar rosa??

Underbar färg!

Och väldigt fina rosa saker du hittat,

den rosa glasvasen från Ikea köpte min kompis när vi var där sist, ångrar nu att jag inte gjorde detsamma.

Kram Therése

9 Lantligt förälskad:

Rosa är nog en favorit hos mig också :-) Det är superfint.



Kram L-F

10 fru Sätterlund:

Det är så snyggt med rosa :) Tycker de nya värmeljushållarna från Ikea är så fina. Måste nog göra ett besök snart ;) Jag gillar de ljusare rosa tonerna bäst, jag är inte så mycket för cerise och skrikigare rosa :)



Ha en bra dag!

Kram Therese

11 J o h a n n a:

Så många fina rosa saker du visar! Rosa är en färg som jag gillar, men har knappt nå rosa saker här hemma just nu. Det går lite i perioder. KRAMAR!

12 josahananon:

Rosa!? I love. Har just beställt en stor rosa jellybean skål + två små limegröna att ha i nya bokhyllan/vitrinskåpet i v-rummet. Fångar upp tapeten, har du sett den? Den är min stor favvo. Ljus(lime)grön med stora rosa blomhuve på, fondvägg bakom tvn. Men du...jag tvättar & målar balkongen medan inskolning av stor & liten pågår. Har du lust att komma hit snart & hjälpa mig inreda balkongen? Och sen slappa rosé på mjuka kuddar? Spanade in er på picasa, saknar er!! Puss systra di

13 Jessica:

fint kollage! :)

14 Mari:

Har ett lustigt förhållande till rosa, gillar det men får inte till det, likadant med grönt och gult.



Fast i klädväg har jag en del rosa och det trivs jag i.



Härligt Collage du gjort.... Mattan är ju jättesöt.



Ha en bra dag och kram!!!

15 Carina - inspirera:

Jag gillar också rosaröda toner...både roligt och varmt välkomnande samtidigt!

Kramen.

Kommentera här: