Rosa på verandan

Igår fixade minsta sonen (6 år!) & jag lite på verandan. Sååå kul att någon mer i familjen bryr sig om att fixa lite mys här hemma :-). Har bara inrett med saker jag redan hade hemma, men drömmen är ju att hitta två vita stolar med tillhörande bord på ena sidan. Där de svarta plaststolarna står idag, stod en dynbox med barnens uteleksaker tidigare. Inget vidare skoj. Soffan var inte renskrubbad för säsongen, så den har gnotts ren & fräsch. Golvet behöver egentligen bytas ut, men det väntar vi med tills vi bygger en altan eftersom det kommer att gå ihop allt i ett.




På utebordet ligger en marinblå vaxduk med vita stjärnor & dynorna är vit & blå randiga. Utemöblerna står precis utanför veranda.

Idag har vi varit på Kolmårdens Djurpark hela dagen. Det är verkligen supermysigt när man slipper stressa igenom hela parken, när man har årskort. Vi gjorde det vi kände för & det var så avslappnat & skönt. Fick se nya gorillabebisen Echo, vita & bruna bebisstrutsar, åkte karusellen Delfinexpressen, delfinshowen, fick se tigrarna otroligt nära & barnen lekte länge i Wild Camp (från Wild Kids) & i stora lekparken.

Jag är lycklig... Varför får ni se i ett senare inlägg... Men TACK Magda & svärmor för att ni har förverkligat en av mina drömmar! :-)

Kommentarer:

1 Blogg by Maliin Stoor:

Va fint det blev!



Spännande att se vad som gjort dig så lycklig.... återkommer!



Maliin

2 Axelina:

Vad fint ni har gjort!:)

3 Bokmalen:

Vad fint ni gjort!! Å det låter ju som ni haft en toppendag!! ;)

Kramen, Maria

4 isabels värld:

Åh vad fint och mysigt!! Härligt med ett besök på Kolmården!! Kram Pernilla

5 isabels värld:

Blev förresten så inspirerad av din fina smultron/blåbärsbild så jag har fotat smultron jag med nu =) kram kram

6 Anna:

Så mysigt ni gjort! Du har duktiga pojkar du ;-) Åh, jag ser fram emot att se din lycka på bild sen!



Ha en fortsatt mysig helg! BAMSEKRAM

7 Mrs. b:

Vad mysigt ni har det på verandan!

Och Kolmården lät inte fel det heller... lät som en skön dag!

8 Annelie:

Vilken mysig veranda. Vad härligt att få inreda en uteplats. Själv har jag inte ens en balkong för tillfället. Nästa sommar kanske :-)

9 Emma:

Vad fint och mysigt, kul att lillkillen ville hjälpa till:) Ha det bra, kramar emmsanE

10 jenny:

vilken fin och mysig veranda ni har. Såg verkligen hemtrevligt ut.

Kram

11 Monika:

Så fint och mysigt! Jag blir avis...har ingen bra plats utanför ytterdörren till soffa eller ens en stol! :-)

Kommentera här: