Ny accentfärg i vardagsrummet!

Vet inte om det är inspirerande eller farligt ;-) att läsa alla underbara inredningsbloggar??!!?? Dyrt blir det iallafall ;-)! För man hittar ju så otroligt många fina saker som man bara måste ha!!! Skämtåsido... Lila var verkligen ingen färg som jag gillade för några månader sedan. Men efter att ha sett det mer & mer på bloggarna, så har jag vant mig & tycker nu att det är riktigt fint, fräscht & höstigt! Så nu har mitt vardagsrum fått lila som accentfärg. Rummet behöver fortfarande lite mer piff, men hoppas att jag kanske hittar lite skoj saker i Göteborg i helgen. Jag ska nämligen på tjejhelg där & äntligen träffa mitt kära tjejgäng från pluggtiden i Örebro. Ska bli såååå mysigt. Mina killar får klara sig själva här hemma - men de tycker säkert att det är skönt att få en killhelg också ;-)!

Så här ser det ut än så länge i vårt vardagsrum.



Kuddarna i soffan kommer från Chilli, fleeceplädarna kommer från Plantagen, duken på bordet är från Hemtex (gillar att mönstret från min fondvägg i hallen kommer igen i duken. Sitter man i soffan ser man rakt mot min underbara fondvägg!) samt de lila Changemanschetterna Paisley från Cult Design!



På översta bilden till vänster i detta kollage är fleecefiltarna från Plantagen, tre ljuslyktor FACETT från Lagerhaus & en skål från Chilli. På bilden högst upp till höger är det två lila ljusstakar från Himla. Det går att ha både värmeljus & vanliga ljus i dessa ljusstakar.



De lila ljusen till min plexiglaskandelaber är köpta på Hemtex. Kuddarna & skålen är från Chilli & sedan två Paisley + två vanliga Changemanschetter till min Cult ljusstake. Har dock lite drömmar med lila till matsalsdelen i detta rum också. Uppdaterar på bloggen, så fort något nytt händer ;-)!


Klicka på bilden nedan för att komma direkt till tävlingen, som nu pågår på min blogg! LYCKA TILL!



Kommentarer:

1 Bokmalen:

Tjusigt!! Jag har inte kommit mig för att ändra speciellt än... Funderar fortfarande på vilken färg vi ska satsa på. Men jag avvaktar tills jag kommer på nåt.

Kramen, Maria

2 Anneli:

Snyggt med lila.

Ha det bra!

3 Axelina:

Jag gillar också lila, funkar alltid:)

4 InneoUte-Malin:

Kul med lila! :-) Du är snabb på att haka på trender du. :-)

5 Carina - inspirera:

Härligt, härligt! Så höstfint du har gjort...jag kan inte riktigt bestämma mig och vardagsrummet ska bli lila eller orange...vi får se inom några dagar.

Så roligt att träffa gamla kompisar...det är något speciellt med dem! Ha det så kul!

Kramen.

6 Maria:

Super fint!! Hemtex har verkligen ryckt upp sig tycker jag...förut så hittade jag aldrig ngt där.

Åh så kul med en tjej helg=)

Du får roa dig ordentligt och shoppa loss;-)

Kram på dig

7 Johanna:

Väldigt fint och lite höstigt så där! =)

8 fru Sätterlund:

Riktigt snyggt med lila. Det är så kul att få byta lite färg med enkla medel :) Börjar få ett litet färglager här hemma som man kan byta lite med :)



Ha det gott,

Kramar Therese

9 Helen:

Snyggt med lila. Jag är också sugen att ha det i vardagsrummet. Måste byta soffan först. Kramiz

10 Malin:

Åhh jag älskar lila:) SNYGGT!

11 Monika:

Det blev ju kanonfint! Duktig du är på att kombinera! Lila är en härlig färg. :-)

12 FURNISH.etc:

Jag instämmer! Hade också lite svårt för lila förut, men ju mer man ser färgen, ju mer vänjer man sig. Nu är den riktigt höstig och fin! Det blev ju jättebra i ditt vardagsrum!

13 Therése:

Känns som dom flesta inreder med lila och plommon nu, och det är ju helt förståligt...så himla läckert!!

Du fick till det riktigt bra hos dig verkligen ;-)



Dom svarta brickorna från Ikea som jag pysslat lite på, har jag haft ett tag, men förhoppningsvis finns dom nog kvar i sortimentet!

Ha en härlig dag!

Kram Therése

14 J o h a n n a:

Så mycket snyggt! Här ska det också bli lila detaljer i vardagsrummet i höst har jag tänkt. Har börjat lite försiktigt med ett lila ljus, men det kommer mer. Duken blev jag riktigt sugen på att köpa, ska absolut ta mig en titt någon dag. Kramar!

15 Sara:

Vad mysigt du har inrett! :)

16 Mari:

Snyggt!! Enkelt och smidigt och inte för dyrt att byta lite småsaker. Tja, beror ju på vart man handlar iofs. Blir som ett nytt rum ju.



Ha en härlig helg i Götet med tjejerna!



Kramar!

17 Be Inspired -Inreding och design:

SÅÅÅÅ snyggt med lila alltså, så rätt i höst!!! Bra jobbat kära vän =)=)=) Hoppas du får en uuuuuuuuuunderbar helg. Kramar Sofie

Kommentera här: