TÄVLING - vinn Cult Design Outdoor!

Cult Design är en stor favorit för mig. Jag har haft förmånen att få besöka Cult Design i Göteborg samt träffa grundarna & höra deras historia. Dessutom har jag besökt deras monter både våren 2010 & hösten 2010 på Formex. Jag ser oerhört mycket fram emot att träffa dem nästa vecka på Formex & se vårens & sommarens nyheter. Det är många fina saker på gång!!

Idag startar jag en tävling i samarbete med Cult Design. Ni kan vinna den superfina Change Garden (marschallhållare) samt en manschett med texten "Välkommen", som ingår i serien Outdoor!





Så här enkelt är det att tävla:

Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående tre frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. Vilket år grundades Cult Design?
2. Vad är Pixel-temat inspirerat av?
3. Vilken är dina två favoritprodukter hos Cult Design?

Om du vill ha en extra chans att vinna, gör du ett inlägg om tävlingen på din blogg. Låna då med dig tävlingsbilden ovan samt länka till DAHLARNA OCH till Cult Design. Glöm inte att skriva i tävlingskommentaren om du har länkat.

Om du inte har en blogg & vill ha en extra chans, kan du tipsa fem vänner om tävlingen via mail. Skicka då även en kopia av det mailet till [email protected]. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Var noga med att fylla i namn & er mailadress, så att ni kan kontaktas om ni vinner :-)! Tävlingen pågår till fredagen den 21 januari kl. 22.00.


VARMT LYCKA TILL!

Kommentarer:

1 Jenny:

Dessa har jag suktat efter väldigt länge! Jag håller alla tummar och tår på en vinst :).



1. 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3. En av favoriterna är denna fina marschallhållare och det andra är deras utbytbara manchetter för då kan man snabbt och lätt ändra och det ser ut som att man har nya ljusstakar.



Jag har länkat till din tävling på min blogg.

2 Carina - inspirera:

Ja, jag vill gärna vara med och tävla!

Mina svar:

1.) Cult Design grundades våren 2001.

2.) Pixeltemat är inspirerat av det digitala tidevarvet & gågna tiders vackra lappteknik.

3.) Krukor! Outdoor Träkrukor, Tidningsmönstrad kruka och svart-vitrandig Flowerbos krukan!



Hoppas på tur och länkar:

http://inspirera.bloggsida.se/tavling/tavla-vinn-25

Kramen.

3 Erna o Bert Åberg:

1.Cult Design grundades år 2001.

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3.Mina favoriter är Outdoor och Change serierna.

4 Madeleine:

1.Cult Design grundades år 2001.

2.Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3.Mina favoriter är Squere kitchen och outdoor.



Jag länkar från min blogg :-)

5 Anna L:

1. 2001

2. Det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik

3. My och Mini speldosa och garden trälåda



Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/01/ljuslykta.html

6 Annika:

Jag vill vara med och tävla och har skrivit ett inlägg på min blogg.

http://annikatavlar.blogspot.com/2011/01/marshallhallare-med-manschett.html



Svar på frågorna:

1. 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna rtiders vackra lappteknik.

3. Mina favoriter är change garden marschallhållare och kub pump pixel grå/svart.

7 Liz:

1.Cult grundades 2001

2.Pixeltemat är inspirerat av lappteknik och det digitala tidevarvet.

3.Mina favoriter blev:

Knäcke lådan och flipflap underlägget.

En länk har du naturligtvis i min blogg:

http://entavlingellertva.blogg.se/2011/january/dahlarna-tavlar-ut-en-marschallhallare-cult.html



Kramiz från Liz

8 Linnea Sjöström:

Jag är gärna med och tävlar! :)



Svar på frågorna:

1. Cult Design grundades våren 2001.

2. Pixeltemat är inspirerat av det digitala tidevarvet & gågna tiders vackra lappteknik.

3. Mina favoriter är garden trälåda och change garden marschallhållare



HAR OCKSÅ LÄNKAT HÄR: http://liinneasjostrom.blogg.se/2011/january/tavling-hos-dahlarna.html#comment

9 Helene Langborg:

Självklart är jag med och länkar också i min vänsterspalt.

1. Cult grundades 2001

2.Pixeltemat är inspirerat av det digitala tidevarvet(pixlar) och gångna tiders lapptäcksteknik

3. Mina favoriter är kuben i form av ex. diskmedelspump och blomkrukor



Nu håller jag tummarna!



Kram Helene

10 care69:

1. 2001.

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3. Serien Kub, har en diskmedelspump samt tvålpump i köket som jag gillar skarpt.



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2011/01/21-jan-vinn-cult-design-outdoor.html

11 Anna på Grönkulla:

1) 2001

2) Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik

3) Just nu är mina favoriter "minimonster" och dom små huslyktorna i serien "change".

Har länkat här också:

http://annapagronkulla.blogspot.com/2011/01/tavlar-hos-dahlarna.html

12 Johanna Ö:

1) 2001

2) Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3. Favoriterna just nu är knäckelådan och garden trälåda :)

13 Malo:

1. 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik

3. Mina favoriter är den färgglada kub serien för badrummet. Livar upp ett tråkigt badrum!

14 Spacegirl:

1.Cult grundades 2001

2.Pixeltemat är inspirerat av det digitala tidervarvet och lappteknik

3.Chick Chick dekoration och de vanliga, vita changeljusstaken.



Blogglänk

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/january/21-januari-vinn-cult-design-outdoor.html



hoppas på tur

15 Cajsa:

1| Cult Design grundades 2001.

2| Pixel-temat är inspirerat av de digitala tidevarvet & gångna tiders lappteknik.

3| Jag älskar Kub- och Boxserien. Enkelt och stilrent. Eftersom jag måste välja två röstar jag för Kub Dish White & Largebox Vit.



Jag har länkat till tävlingen på bloggen: http://lovemyplace.blogg.se/2011/january/tavling-hos-dahlarna.html

16 Sandra - mamma till Molly:

Jag är gärna med och tävlar!



1. Grundades år 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik

3. Jag älskar serien för barnrummet. Både den nya med moster men även de förra med djungeldjur. Speldosan och nappburkarna är mina favoriter!



+ länkat till tävlingen: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/january/cult-design-outdoor-211.html



/Sandra

17 Linda:

Hej självklart vill jag vara med och tävla, svaren på frågorna är:

1: 2001

2: Det digitala tidevarvet men även av lappteknik från gångna årstider.

3: Jag är helt frälst i hela deras sortiment, jag kan hitta favoriter i varje serie. Det jag tycker mest om med Cult är deras variationsmöjlighet. Ändra färg och utseende efter humör, det älskar jag..



Åhh, hoppas, hoppas jag vinner!!!



Länkat till tävlingen har jag gjort i detta inlägg:

http://innovationochinspiration.blogg.se/2011/january/jag-ar-med-och-tavlar.html



/Mvh Linda

18 Jenny Nilsson:

Jag vill jättegärna vara med och tävla om den fina change garden med manschett!



1. Cult design startades 2001.

2. Det digitala tidevarvet och gångna tiders vackra lappteknik.

3. Favoriterna är Change i alla färger och storlekar samt vas/kruka Buddleja för att den går att kombinera med Change.



Hoppas på tur! Kram Jenny

19 Lotta från Småland:

Jag har länkat hit:



http://lottaochlivet.blogspot.com/2011/01/cult-design-tavling.html



1: 2001

2: Det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3: Serien Change är en favorit, den går att variera i det oändliga och kan lätt anpassas efter årstid och humör.

I serien för barnen finns en skål för nappar som är jättesöt.

21 Liselotte:

Hej! Är gärna med och tävlar. Svaren är

1. 2001

2. Är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3. Gillar Minimonsterserien jättemycket, då främst Nappboxen och lampan.

Har länkat för större chans http://liselottess.blogspot.com/2011/01/change-garden-och-manschett-21-jan.html Mvh Liselotte

22 J o H a N N a - tävling pågår!:

jag är ABSOLUT med, jag älskar cult design :)



1. 2001

2. Är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik

3. jag har super svårt att välja ut 2 produkter bara då jag är helt frälst av hela deras sortiment

men den absolut favoriten är nog change ljustaken quattro. så himmla kul när man kan ändra manchetter efter humör, inredning och årstider och den näst bästa är hela kub serien men bara en produkt av den så är det diskmedelspumpen. så praktisk och snygg :)



självklart har jag länkat för 2 chanser: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/january/change-garden.html#comment



håller mina tummar och tår stenhårt nu :D

23 Sofie:

Hej!

Jag är ett stort fan av Cult Design och vill gärna tävla :-)

Här kommer mina svar:

1. 2001

2. Det är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik

3. Jag älskar deras krukor och disk/tvålmedels pumparna :-)



Jag länkar även från min blogg så jag får en extra chans!! Mvh Sofie

24 Marianne Eriksson:

Hejsan! Klart jag är med! Out design startade 2001.

Pixel är inspirerat av det digitalatidevarvet och gångna tiders vackra lappverk. Skulle jag få välja 2 produkter (det var jättesvårt...) skulle det nog bli "Kub, disk, röd" och Kub Spa". Jag har också förälskat mig i maschallhållaren vi tävlar om./Kram

25 Rolf:

2001 var svaret.

Inspirerat av vår tid eller som de kallar den det digitala tidevarvet. Plus gammal beprovaf lappteknik.

Trälådorna för utomhusbruk blir min favorit Trä är vackert och dessa lådor kan säkert användas inomhus också.

26 Johanna:

1. Cult grundades 2001.

2. Pixeltemat är inspirerat av lappteknik och det digitala tidevarvet.

3. Mina två favoriter är tvålpumpen och changeserien.

27 Mia:

1| Cult Design grundades 2001.

2| Pixel-temat är inspirerat av de digitala tidevarvet & gångna tiders lappteknik.

3| Jag älskar Kub- och Boxserien i vitt och grått. Enkelt och stilrent.

28 Charlotte:

1.Cult Design grundades år 2001.

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3. Deras köksgrejer, särskilt diskmedelshållaren!

29 Maria:

Älskar Cult design.

1.2001

2.Inspirationen kommer från det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3. Mina favoriter är Change garden, välkommen, och Change-nia med vilka färger som helst. Supersmart inredningsdetalj som lätt kan ändra utseende och stil beroende på vilka manchetter man använder. Genialt.

30 Linda Mikaelsson:

Hoppas! Hoppas! Den har jag tittat på lääänge :)



1. 2001

2. Det digitala tidevarvet och gångna tiders vackra lappteknik.

3. Mina favoriter är Change- produkterna, att kunna ändra utseendet på sina inredningsdetalier efter årstid och övrig inredning är genialt, Cub-serien kommer på min andra plats, också den för kombinationsmöjligheterna.



Jag mailar 5 vänner och tipsar!

/ Linda

31 Johanna:

1. 2001

2. Inspirationen kommer från det digitala tidearvet och gångna tiders vackra lappteknik.

3. Min favorit är My och Mini serien, Cub-serien kommer på andra plats. Deras formgivning, lekfullhet är på en helt annan nivå, det skapar glädje och färg till världen.



Jag har länkat till tävlingen. :)

Håller mina tummar och tår att jag vinner, älskar deras produkter.

32 Lotta:

1. 2001

2. Det digitala tidevarvet och gångna tiders vackra lappteknik

3.Mina favoriter är denna change garden, samt change-serien

33 Amanda:

1. Cult Design grundades 2001

2. Det digitala tidevarvet och gångna tiders vackra lappteknik.

3. Mina favoriter är Mini Monster som skulle vara så fint i sonens rum och Kub-serien. otroligt fina!



Jag har också länkat:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2011/january/tavling-cult-design-211.html

34 Erika:

1. Cult Design grundades 2001

2. Det digitala tidevarvet och gångna tiders vackra lappteknik.

3. Jag gillar Squere kitchen och outdoor.

Länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

35 Annelie:

1. 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3. Tycker om Kub produkterna och då speciellt pumpflaskorna samt Change glas ljushållare.

36 evamar:

1. 2001

2. Det digitala tidevarvet samt lappteknik.

3. Outdoortemat känns nytt och spännande och ska jag välja två favoriter blir det Garden Dot grå och Garden kruka grå.



En länk finns här:



http://evamar.blogg.se/2011/january/marschallhallare-21-jan.html

37 Belinda:

2001 var året

Det digitala tidevarvet samt gångna tiders lappteknik



Jag gillar FLOWERBOX-serien och självklart den fina marschallhållaren vi tävlar om!

38 Johanna:

1. Cult design grundades 2001

2.Pixeltemat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3.Mina 2 favoriter är marschallhållaren "change garden" och "Plant"krukorna! Superfina!



Önskar SÅÅÅÅ att jag har turen på min sida!



39 marty:

1. 2001.

2.Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3. jag gillar news, med tidningstrycken och även marschallhållaren!!!

40 adde:

1. 2001.

2.Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3. två facoriter är de klara/genomskinliga kuberna och mjölk och socker-"skålarna"

41 Bodil:

1.Cult Design grundades år 2001.

2.Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och gångna tiders lappteknik.

3.Mina favoriter är just Outdoor maschallhållare och trälådorna i olika storlekar från samma serie.



Håller tummarna

42 Lena S.:

1: 2001

2: Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och gågna tiders lappteknik.

3: Rose-serien har jag fastnat för.

43 Mattias:

Jag är med såklart och tar givetvis en extra lott också då jag länkar här: http://villduvinna.blogg.se/2011/january/21-jan-vinn-cult-design-outdoor.html

Svaren mina är:

1. 2001

2. det är inspirerat av det digitala tidevarvet och gågna tiders lappteknik

3. "Plant"krukorna och Outdoor marschallhållare!

44 Camilla:

Jag är gärna med i din fina tävling. Älskar Cult!

1. 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och av gångna tiders vackra lappteknik.

3. Just nu är mina favoriter "Changetta i glas" och manschetterna "Wave".



För en extra chans har jag tipsat här: http://muminmammatavlar.blogspot.com/2011/01/cult.html

45 Elin:

1. 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3. Åh...svårt! Men favoriten ä nog marshallhållaren, dem skulle bli sååå snygga på min uppfart! =) I like it aaa lot!!



Må så gott!!!

46 Hanna - Whiterainbow:

1. 2001

2. Pixeltemat är inspirerat av vackra lapptekniker och digitala tidevarvet.

3. Diskmedelspumpen och en ljuslykta jag har för värmeljus som är vit på utsidan och röd på insidan och på två sidor är det ett ihåligt hjärta. Den är såå fin!



Länkar även till tävlingen!

http://whiterainbow.blogg.se/2011/january/tavling-hos-dahlarna.html



Kram Hanna

47 favolosa:

Åh vilken toppenvinst!! 

1. Cult grundades år 2001.

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3. Jag älskar Cult och har krukor, diskmedelspump, ljushållare... Nu när jag är gravid har jag siktat in mig på den fina Mini Nappbox och min andra favorit är just gråa Change Garden med manschett som vore toppen för framtida trädgårdsfester!



Jag har länkat för en extralott här: http://favolosa.blogg.se/2011/january/tradgardsdrom-2.html

48 ullah:

1.Cult grundades 2001

2.Pixeltemat är inspirerat av lappteknik och det digitala tidevarvet.

3.Mina favoriter blev:

Knäcke lådan och marshallhållaren

49 Anki:

1. 2001 under våren

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet men också av gångna tiders vackra lappteknik.

3. marshallhållaren och kökskit nr 4



Jag har länkat från min blogg...

50 Anna mamma till oskar:

1.Cult grundades 2001

2.Pixeltemat är inspirerat av lappteknik och det digitala tidevarvet.

3. jag är barnsligt förtjust i kub-serien. Så stilfullt och elegant. OCH SÅ SNYGGT!



trevlig helg!

51 Alecc:

1. Grundades 2001

2. Pixel-temat är inspirerat av det digitala tidevarvet och av gångna tiders vackra lappteknik.

3. Mina favoriter är Sorbus 12 trälåda och Farden trälåda 12

52 Sandra:

1. Det grundades år 2001

2. Temat är inspirerat av lappteknik och det digitala tidevarvet

3. Mina två favoriter är Kub-serien och Squere kitchen.

53 Anonym:

1.Cult grundades 2001

2.Pixeltemat är inspirerat av lappteknik och det digitala tidevarvet

3. Två favoriter: Förvaringsserien med olika tygfickor samt alla krukorna!



[email protected]

54 DAHLARNA:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! Återkommer inom kort med en vinnare!!

55 makeityourring diamond engagement rings:

I am really enjoying reading your well written articles. It looks like you spend a lot of effort and time on your blog. I have bookmarked it and I am looking forward to reading new articles. Keep up the good work!

Kommentera här: