Bloggträff - Formforum, del 1

Det är som en saga! Jag undrar fortfarande om det verkligen var jag - Dahlarna - som var med på bloggträffen i Göteborg, eller om det bara är en dröm... 

Som ni förstår så har det varit två riktigt härliga dagar! Vi var nästan 30 bloggare som hade fått inbjudan som Sveriges främsta inredningsbloggare :-)! Initiativtagare till bloggträffen Formforum är Frida Berglund från Trendenser, Stefan Nilsson från Trendgruppen & Anna Reynold från Milk kommunikationsbyrå. Vi fick bo på Avalon Hotel (jag delade rum med Fröken Kumlin), där vi även hade lite av söndagens program. När vi kom in i vårt konferensrum stod det två stora goodiebags på våra stolar. Bara det är ju en stor dröm... Frida berättade om sitt bloggande & gjorde det på ett oerhört givande & inspirerande sätt. Sedan höll jurist Jakob Nortoft från Nordic Law ett föredrag om bloggverksamhetens juridiska spelregler. Han var otroligt kunnig & rolig att lyssna till! Slutligen pratade Stefan Nilsson om kommande trender för våren 2010. Kanonkul & intressant!

Efter denna otroligt intressanta start tog vi spårvagnen till mitt älskade Cult Design! Där fick vi träffa underbara formgivaren Marita Lord. En helt fantastisk kvinna & hon pratade underbart roande & intressant om Cults produkter, deras historia & produktion! Jag kommer alltid att ha ett leende på läpparna när jag tittar på mina Changeljusstakar i fortsättningen :-)!!! Vi blev bjudna på årets första glögg & hade det riktigt mysigt. Fick även träffa Camilla som jobbar på Cult Design & som skriver i deras blogg! Förutom allt detta mys, så fick vi spana in julens kollektioner samt titta på vårens och sommarens kommande produkter! Ojojoj, så mycket fint & en hel del nyheter som ej funnits tidigare. Jag kommer att bli ruinerad i vår... ;-) Även här fick vi en lite goodiebag med oss :-)!! Cult Julkollektion får ett alldeles eget inlägg senare i veckan!

Efter Cult Design besöket bar det av till Brasserie Lipp, där vi åt god middag & hade många roliga & givande samtal. Gick sedan den korta promenaden till Avalon Hotel, där vi satte oss i hotellbaren för mer mingel, mys & prat. Det var otroligt svårt att somna på kvällen, trots att jag var supertrött. Sååå många intryck & sååå många otroliga upplevelser denna dag! Känner mig som en bloggprinsessa :-)!

Har ju som ni förstår tagit oerhört mycket foton. Har svårt att välja ut... Så här nedan kommer ett ganska stort bildkollage från första dagen. Inlägg & bilder från dag 2 , då vi besökte ECO/Boråstapeter kommer imorgon :-)!



Frida, Anna, Jakob & Stefan!



Besök på Cult Design. Formgivaren Marita tog emot oss!
Sedan bjöd de på glöggfest :-)!



Glöggfesten fortsätter & Marita demonstrerar Changeljusstaken oerhört roande! Många härlig skratt blev det :-)!!


Middag på Lipp. Gott & trevligt sällskap!


Det finns många inlägg kring bloggträffen runt om på inredningsbloggarna. Kika gärna in på andra också, det finns många roliga & bra inlägg & en hel del bilder :-)! Frida Berglund har ett jättebra inlägg på sin blogg från dag 1. Klicka HÄR så kommer du till den! Är så oerhört GLAD för att jag fick vara med om detta! TUSEN TACK Frida, Stefan & Anna + alla sponsorer för att jag fick vara med & uppleva dessa två dagar! Hoppas att vi snart ses igen! KRAMAR!!!

 

Kommentarer:

1 Linda Ericsson:

GUD så kul!!!! Vad leder detta till???? Hoppas vi ses snart. Kram

2 F:

3 FRÖKEN KUMLIN:

Haha det var jag som råkade göra F:et. Ville bara tacka för trevligt rumssällskap! Kom hem efter mycket släpande (men det var det värt) på påsarna.

4 Hildur:

Kan bara hålla med... vi hade två otroligt roliga dagar tillsammans allihopa. Galet roligt att få träffa så många bloggkollegor på en och samma gång! Och nu har jag flera nya bloggar att följa i fortsättningen. Och där finns Du med! :-)

5 Lotta:

Åh,, så skoj det låter.

Ni måste haft det toppenkul:)



Roligt att få se bilder från er allihopa.



Há en bra dag!

6 InneoUte-Malin:

Åh, så kul det låter. Vill också! :-)

7 Maria:

Vad underbart ni verkar ha haft det!!

Hoppas du får en super härlig Tisdag!!

Kram kram

8 perlan:

Hej där vännen..

Visst hade vi underbart roligt! Ska se om jag kan få ut lite bilder under dagen.. :)

kram

9 S A N N A S . R U M:

Godmorgon! ♥

Hur mår du idag?



Jättesöt blogg, för övrigt (:

10 Magdalena:

Så mysigt ni haft det!Vi höra allt och SE alla saker...Kram

11 Anna-Karin:

Visst var det som en saga att få uppleva det här! och jag är också väldigt glad över att fått träffa dig live. Hoppas vi får fler tillfällen till det. Kram!

12 Helen:

Du verkar haft det bra:). Håller med Linda, Ja vad leder detta till?

Kramiz

13 Karin på Ellas Inspiration:

Ja, gud så roligt det var att träffa så många likasinnade och speciellt sådana som dig som man följer lite extra... Kändes som att träffa en gammal vän!



Ha det så gott!!



Kram Karin

14 H(OM)E STYLING -Inredning & design:

Hihi, vad kul ni ser ut att ha haft :) Spännande med tävling. Hoppas att allt är bra! Kraaamar sofie

15 Stina Too Much Inspiration:

Hej, vad kul det var att ses och att se dina bilder! Jag har hyllat Marita i ett inlägg hos mig :)

Kram/Stina.

16 jannice:

Verkligen roligt att få träffa dig och lära känna alla lite mer. jag hoppas oxå som sagt att vi träffas fler gånger och att det här lever kvar lääänge.



KRam på dig

jannice

17 Pethra på Inredningsbloggen:

Hej!



Vad kul det var att träffas. Hoppas det blir fler gånger. Krram, Pethra

18 Sofie:

Verkar som att ni har haft det otroligt trevligt på bloggträffen :) Verkade väldigt bra arrangerat!

19 Purple Area:

Kul att träffa dig. Det var som du skrev två härliga dagar. Hoppas vi får för möjlighet att träffas igen någon gång!

20 Åsas formaliteter:

Ja, det var verkligen kul att ses och få en annan bild av alla än den man skapat i huvudet. Vi kanske kan sammanstråla någon gång i Norrköping. I natt premiärsover jag i studentrummet så nu är jag Östgöte på deltid. =)

Ha det gott! KRAM!

21 pysseliten:

as kul att läsa :) Det ser super mysigt ut allt .

Härliga bilder förstår du hade svårt att sova :) Kram

22 fru Sätterlund:

Vad roligt ni verkar ha haft :) Gud så spännande att få vara med på en sån träff och vad mycket intressant ni har fått höra :)

Lyckost du ;)



Ha det gott,

Kramar Therese

23 Proforma:

Man känner sig verkligen utvald som fått vara med om detta! Jätteroligt att få träffa dig och få ett ansikte bakom bloggen... vi anonymisar... haha! Cult var en mysig upplevelse, framför allt Marita!

Och Eva Solo var allt med på ett hörn... karottunderlägget! Fick du inte det?

Kramar till dig!

Irene

24 Adela Karlsson:

Gillar om det du skrev! Trevligt att se en del sunda saker och inte endast det generella grejerna som man kan läsa om varje dag. ;)

Kommentera här: