Storforsen - Nordens största fors!

Ju närmare Storforsen vi kom, desto mörkare blev molnen. Vi började med att äta lunch på hotellet. När vi var redo att börja gå utmed forsen, så brakade ovädret igång ordentligt. Störtregn, åska & blixtar! Jag är ju ingen tjej som gillar blixt & dunder precis - men mäktigheten av Storforsen gjorde mig faktsikt lite modig! Fråga mig inte varför... Som tur var hade vi med oss regnkläder & paraply, så vi klarade oss bra. Ovädret var över på bara en liten stund & då kom solen!


Så här såg himlen ut precis när vi började gå. Det tog bara tre minuter, så försvann solen & himlen öppnade sig rejält! Här ser ni både kyrkan & hotellet vid Storforsen. Vilket läge! Pampigt! Tänk att gifta sig i denna kyrka, men Storforsen i bakgrunden!


Det "rök" om vattnet under ovädret!




Fortfarande oväder...






Efter regn kommer sol...




Mäktiga krafter! Synd att man inte kan få med dånet från forsen!
Det var verkligen en pampig känsla hela tiden!




En "jättegryta" format som ett hjärta! Såg faktiskt inte hjärtat förrän jag tittade på fotona i datorn!


Många färgglada & fina tistlar fanns vid Storforsen!



Vill ni följa vår Norrlandssemester, så finns det fler fotobidrag från
Semester i norr, Höga Kusten bronPite Havsbad & Ljusträsk.

Kommentarer:

1 Camilla:

Åh jo det är verkligen vackert där. Naturens krafter är verkligen mäktiga! I love your pictures :) Sweet dreams

2 Rebecka:

Vilka fina bilder du har tagit, det är fint vid storforsen. Ha en bra kväll!

Kramis Rebecka

3 Designtjejen:

Hahahhahah du är så rolig!!!! I wish... jag bodde i en herrgård.. hahahahahha Tänk om det hade varit så.. jäklar vad porslin jag skulle ha!!! Hahhahaha

Vilka jätte fina bilder du har tagit!!Vilket hjärta i marken!!

Hoppas att ni har det underbart!

Kramis

4 Livet i byn:

Men hallå?? Har du varit hemma hos mig utan att hälsa på ;0) Jo...det är sant!! Vår stuga ligger bara 50 meter från hotellet :0) Mitt föräldrahem ytterligare några hundra meter...syns på en av bilderna ha-ha vad festligt!! Själv bor jag 2 mil bort från forsen, vid en annan fors.



Jag köpte kandelabern hos Monica på Inspiring You, länk finns hos mig. Kanske kan du kolla med henne så kan hon hjälpa dig?



~Livet i byn

5 Livet i byn:

Nu vet du vart jag har mina rötter i alla fall :0)



~Livet i byn

6 Nilla:

Vad mäktigt! Jag har aldrig varit där.

Vilka vackra foton!

7 anna:

wow vilka vackra bilder du har tagit!!!

kram

anna

8 Annika:

Oh, vilken känsla det ligger i bilderna!

Jag längtar dit när jag ser forsen och "hör" dånet genom dem.

(H)jä(r)ttegrytan är ju riktigt "cool" :)

9 Carina:

Vilken fantastisk gryta! Lustigt att du såg det först senare!



Var i Onsala bodde ni? Jag bor vid Strannegården, ganska nära Gottskär, alltså på fjordsidan.

10 Annette:

Vilka fina bilder. De var så inspirerande. Jag hoppas kunna åka dit en gång jag också.



Annette

11 BlomsterDesign:

Ååå vilka härliga bilder! sitter och uppdaterar mig på din blogg nu, semestern har gjort så jag inte riktigt haft tid att hänga me, det fanns mycke kul inlägg och bilder att kika igenom =)

Kram elli

Kommentera här: