Ljusträsk...

Norrlandssemestern innehöll en dagsutflykt till Ljusträsk, Storforsen & Vidsel. Ljusträsk - varför åker man dit kanske ni nu undrar??? Ja, vem vill bo där?!? I Lapplandsskogen, bara grusväg dit & renarna går över vägen. Det finns ingen Pressbyrå som är öppen dygnet runt, mobilen hade ingen täckning & var finns caféet??? Det har faktiskt sin charm, men jag skulle aldrig kunna bo där permanent. Svärmor är dock uppvuxen där, så vi åkte dit för att se hennes barndomshem.















Visst var det lite fint i Ljusträsk ändå!!??

Blir mycket foton på än gång - så jag tänker faktiskt dela upp det lite mer.
Storforsen får ett eget inlägg & likaså Gammelstaden i Öjebyn (min absoluta favorit!!).

Kommentarer:

1 Åsas formaliteter:

Härliga bilder! Själv har jag lite anknytning till norrbotten, så det känns bra att få se en norrlandsbild med en ren på! =)

Kramar!

2 Ann-kristin S:

Tänk att ha det vakra huset som stuga :) härligt ,kommer själv i från lappland ,lite utanför Gällivare så jag älskar skogar,renar och ja lite mygg också hihii

3 Emma:

Vilka härliga bilder du tar, låter som ett mysigt ställe men som du skriver kanske inget ställe man vill bo på!? Inte jag ialla fall;) Låter som det vart en trevlig semester förutom de där incidenterna!? Ha det bra, kram emmsan

4 Anna:

Ååå... på Pite Havsbad har jag bott mååånga somrar i husvagn när jag var liten och Storforsen har också fått många besök. Där är det så vackert ju! I Öjebyn har jag också varit såklart när jag varit i Piteå... och min mormor har en kusin i Vidsel, så för mig är de flesta ställen ni besökt bekanta. Kul att ni varit så långt upp!



Sen så måste jag återigen säga att du tar så himla fina bilder! Renfotot var ju klockrent! Dock är jag uppvuxen i Lappland, så renar har ställt till förtret på vägen mer än en gång.



Vad kul att du delade med dig av er resa!

STORA KRAMAR från Anna

5 Isabels värld:

Härliga bilder du visar!!



svar: Här är en till som unnat sig lite för mycket i sommar. Vågen har kilat upp ett par hack och sötsugen gör sig påminnt med jämna mellanrum. Det där mullbärsteet lät inte jättegott direkt. Men vad gör man inte =)



Ha det så bra! Kram Pernilla

6 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilka fina bilder!! Det är härligt att åka till ställen där inte allt finns, det är lite mer lugn och ro där. Även om jag inte skulle vilja bo på ett sånt ställe. Ha en härlig dag! KRAMAR!!

7 Mallaco:

Vackra bilder! Jag får hemlängtan till norrland när jag ser dem.=)

8 Mirka:

Ibland känner jag att jag vill bo sådär mysigt mitt i ingenstans. Med det är väl det finska i mitt blod som drar mig dit och den småländska snålheten som håller mig tillbaka :)



Helt underbara bilder var det ju i alla fall!

9 Designtjejen:

Vilka jätte mysiga bilder!! Det ser faktiskt mysigt ut!

Massa kramisar Hoppas att du får en jätte härlig onsdag!!!

10 Pysselprinsessan:

Hi hi! Näe riktigt så ödsligt vill jag inte bo! Men det blev fina bilder därifrån i alla fall! :D

Kramar

11 K:

En för mig obekant norrlandsby, men med många vackra bilder har du verkligen fångat stillheten , lugnet och ensamheten i denna lilla by.

kram!

12 Maria:

Känner igen mig. Är själv uppvuxen i Ljusträsk med renar och mygg. Bor inte så långt därifrån nu men allt känns så öde då man kommer dit. Men hemma är hemma.

Välkommen tillbaka på besök!

MVH Maria

Kommentera här: