Norrköping - Strykjärnet & vattenfall!

Vi tillbringade tre timmar på förmiddagen med spring, lek, åkande, klättrande, fikande, skratt, mer klättrande, åkande & skratt, vätskepaus & spring... Jo, vi var på Busfabriken! Sedan åt vi på McDonalds till barnens förtjusning. Efter att vi var mätta & belåtna, åkte vi in till Industrilandskapet & gick & strosade vid Sveriges största adventsljusstake, vattenfallen, Strykjärnet, kristallkronor & Louis De Geer-hallen. Det snöade hela förmiddagen när vi var inomhus & lekte, så det var otroligt vackert ute. Synd att solen aldrig riktigt tittade fram. Vi skymtade den en aning. Efter klockan 18.00 är vattenfallen belysta med olika färger! Otroligt vackert!


Byggnaden Strykjärnet, som idag är Arbetets museum.

Vattenfall framför konserthuset Louis De Geer.



Ljuskrona under Gamlebro vid Louis De Geer.


Det stora vattenfallet mitt i Industrilandskapet.






En skorsten rakt upp ur vattnet!


Strykjärnet från sidan.

Se även gärna inlägget om Sveriges största adventsljusstake!

Kommentarer:

1 Mia:

Så byggnaden är formad som ett strykjärn då antar jag? Vad häftigt! Roligt med dagsutflykter med. Det är vardagslyx.



Härlig Helg!

Kram Mia

2 annette:

Trevligt att Du börjar ta med kameran och fota inne i stan, även om jag fotar mkt i det området så tycker jag om att se hur andra uppfattar och fångar byggnader och annat, det var toppenbilder Du tagit, själv har jag aldrig tänkt på att fota strykjärnet från sidan som Du gjort, jättekul att se Dina bilder!!

Har varit nere nu sen eftermiddag och fotat vattenfallet i regnbågens alla färger, men egentligen föredrar jag nog enbart med vanlig belysning, kommer på bloggen om någon dag!



Ha en skön lördagskväll!



Kramen //annette

3 ☆ Nina ☆:

Skoj att se bilder, har precis kommit hem från Norrköping nu. Gick själv runt där bland allt du fotat senast i morse ;)) Dock inte med kameran ...hehe.

4 Anna:

Men, jag trodde att jag kommenterat här tidigare i kväll?! I så fall har det inlägget försvunnit...



Nu har jag lite sent men ändå svarat på din nyårslista ;-) Hoppas ni har en mysig helg vännen!

KRAMISAR

5 vigfus:

Coolt, ett "industrilandskap" som det borde man kanske besöka. :) Vet du om det finns övergivna industribyggnader också? Förresten går din pdf-länk ingenstans längre, den här kanske håller bättre. ;) http://www.upplev.norrkoping.se/attgora.asp/lid/70499

Kommentera här: