Sveriges största adventsljusstake!

Sveriges största adventsljusstake finns faktiskt i Norrköping! Den är gjord av fyra skorstenar på Värmekyrkan i Industrilandskapet i Norrköping. Faktiskt riktigt mäktig & häftig. Här syns den dock i dagsljus. Bilderna är alldeles dagsfärska! :-)



Adventsljusstaken sett från Bergsbron på Kungsgatan.


Ljusstaken sett från andra sidan av Motala Ström.



Adventsljusstaken sett från Järnbrogatan.

Adventssljusstaken underifrån.



Mer dagsfärska bilder från Industrilandskapet i Norrköping hittar du här!

Kommentarer:

1 jenny:

cool:-)

Kram/jenny

2 Mari:

Nej så långt hann jag aldrig titta, irrade runt bara i Spireln och vad det hette, hade fullt upp att hitta bilen sen. Eftersom min kusin bor på Vikbolandet blev det inget mer stadsbesök för mej för nyårafton var det fullt upp och när jag åkte hem var jag helt slut som människa.....

Fick ett MMS nyss där jag såg att ni hade fått en del snö......iaf där han bor.

Åker väl upp i vår och slipar bordet (fniss) så får jag gå runt ordentligt och titta.



Kram och ha en bra fortsatt kväll, nu är det soffan som gäller här....jobb i morgon.



3 Proforma:

Häftiga och enormt stora, verkligen!

Ha en mysig lördagskväll!

Kram

4 Camilla:

Häftigt! :) Kan tänka mig att det är extra snyggt på kvällen, så klart!



Trevlig lördagkväll!

5 MISS BUMBLEBEE:

Vilken blogg du har! Imponerande, vem har fixat din bloggdesign?

//Miss Bumblebee

6 mallaco:

Hahaha, så roligt!! Verkligen stora!=)



Kram kram

7 Anna:

Vad läckert! Jag kan tänka mig att det ser ännu mäktigare ut irl.



Hur har ni haft det i dag? Vi mår bättre nu och hittills har ingen mer insjuknat i magsjuka. Ta i trä... Det vore förödande om det blev fler sjuka eftersom stora sessan fyller fem år på måndag. Då vill vi ju kalasa!



Hoppas ni har en mysig helg! BAMSEKRAMAR

8 fru Sätterlund:

Vilken gigantisk adventsljusstake! Vilken rolig idé.

Kram Therese

9 Frida:

Ha ha en sån fantastiskt rolig idé!

10 Lisa:

ha ha ja den va stor du! du vinner nog.

11 Tjohalia:

Haha, den var läcker!

Kram Sandra

12 Matilda:

Vilken rolig grej :-)

Kommentera här: