Drömmen & målet uppfyllt!

Min dröm & mitt mål med sommaren var att kunna springa. Heeela våren har jag tragglat & kämpat för att få mina benhinnor att klara av löpning igen efter 20 års uppehåll pga av kronisk benhinneinflammation. Det har varit mycket "pannbensträning" sedan början av mars, för att nå mitt mål. Men sååå värt det nu när jag lever min dröm & har uppnått mitt mål. Jag har sprungit milen som var ett mål som jag trodde låg väldigt långt bort. Jag har sprungit tillsammans med mannen som var ett av delmålen & så kul att kunna träna tillsammans. Jag har sprungit i skogen själv, trots att jag varit rädd för det tidigare. Jag har sprungit på stranden i Danmark & ovanför trädgränsen i Idre - kontraster & lite ytterligheter av löpning, men båda fantastiskt härliga på sitt sätt! Vädret har också varierat kraftigt: gassande sol, mulet & hällregn - medvind, motvind & vindstilla. Underlaget har varit barr, bark & rötter - sand, snäckor & maneter - grusväg & asfalt - gegga & grästuvor - stenar, mossa, ljung & lingonris. Allt lika fantastiskt, då jag är så lycklig att jag kan springa!!
 
Strandlöpning i Danmark.
 
 
 
 
Fjällöpning i Idre Fjäll.
 
 
 
Skogslöpning i mina hemtrakter. Bilden nedan är tagen till artikeln "Mitt bästa jag", i livsstilsmagasinet Women's Health (nr 04 2015) som precis kommit ut. Fotot är taget av Christian Johnson Lindblad.
 
 
 

Kommentera här: