Vinn en KRAM-matta!

Nu är det snart Alla hjärtans dag & nästa vecka firar även DAHLARNA BLOGG 5 år! Tänk att jag har bloggat i fem år nu... Bloggandet har gett så otroligt mycket mer än vad jag någonsin vågat drömma om. Alla ni läsare är en stor del i att jag har utvecklats & velat fortsätta. TACK för alla mail samt kommentarer, både direkt på bloggen & på Facebook-sidan!! För att fira både att det är Alla Hjärtans dag & 5-årsjubileum, så har jag nu en fantastiskt fin tävling i samarbete med RugsForHugs! Ord som känns helt naturliga i samband med denna matta är kärlek, vänskap, romantik, lycka & trygghet. 
 
RugsForHugs har skapat KRAM-mattan för att uppmuntra människor att stanna upp, bekräfta varandra & våga visa känslor. Så förutom att mattan är fantastiskt snygg & välgjord, så har den ett underbart syfte. Jag har själv en KRAM-matta i min hall & jag fullkomligt älskar den! Att få tävla ut en KRAM-matta Ø100 cm  i valfri färg känns riktigt bra! Mattan är handtufftad i 100 % ull. Mattan tillverkas i begränsad upplaga & varje matta är numrerad samt försedd med formgivarens, Louise Vilmars, namn. Tjockleken är ca 20 mm. (Vinstens värde är 2700 kr)
 
 
 
  
Så här enkelt är det att tävla:

Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].
 
1) I vilka olika färgkombinationer finns RugsForHugs-mattorna?
2) Vart ska du placera din RugsForHugs-matta om du blir den lyckliga vinnaren? Motivera kort varför.

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla! Gå gärna in & "Gilla" Dahlarna BloggRugsForHugs på Facebook. Då missar du inga nyheter!! 

Var noga med att fylla i namn & din mailadress (den ser endast jag), så att du kan kontaktas om du vinner! Tävlingen pågår till Alla Hjärtans dag - torsdagen den 14 februari 2013 kl. 22.00.

VARMT LYCKA TILL!
 
 

Kommentarer:

1 Lina H:

Kanontävling!! Klart jag vill vara med!!
1. Mattan finns i kombinationsfärgerna Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White.
2. Jag placerar mattan i badrummet vårt,
där kan vi kramas & slippa stå på golvet så hårt.

2 Lena Ringstad:

1. Back/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white, Red/green.
2. I vårt vardagsrum, en central plats för familjen och när vänner är på besök. Ger chans till många kärleksfulla, mysiga kramar.

Big Hug/Lena

3 Caroline - Längtan efter fler barn!:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green

2. Mattan skulle vi ha i vårat sovrum som vi håller på att fixa ordning just nu, dels för att det är iskallt och drar efter golven men också för att få en lugn, varm och mysig miljö och vad passar inte bättre än några extra kramar då? ;)

4 Ulrica Holmgren:

Självklart vill jag vara med i denna tävling.

1. Mattorna finns i de härliga färgerna, black-pink, red-beige,
Black-red, violet-white och red-green.

2. Mattan skulle få en självklar plats i hallen. Där i dag redan är en plats att krama sina nära och kära när de kommer och går.

💜 hälsningar från Ullis

5 Anette Lindskog:

Mattorna Finns i Black-Pink,Red-Beige,Violet-White
Black-Red och Red-Green

Familjens val att placera mattan hade blivit
i vår stora hall,-Att känna sig välkommen när man
Kliver in och ett härligt farväl när man är på väg!

6 lolla:

Underbar tävling,otroligt fina mattor
hoppas jag har tur....
Svaren komer här.
1. Mattorna finns i de härliga färgerna, black-pink, red-beige,
Black-red, violet-white och red-green.
2.Jag skulle ha den i sovrummet så att jag och min älskling kan ge varandra morgonkramen utan att bli kalla om fötterna......och tala om för varandra att vi ska få en fin dag tillsammans...
kram lolla

7 Maud:

Black/pink, black/red, red/beige,violet/white, red/green
Denna underbara matta skulle få sin plats antingen i sovrummet lr oxå i hallen utanför där jag tror att den skulle få bästa platsen <3

8 ingela cronholm:

Hejsan
1. mattan finns i 5 varianter: svart/rosa, röd/beige, svart/röd, lila/vit, röd/grön

2. Jag skulle placera mattan i hallen, så mattan är det första man ser när man kommer till oss, ett underbart välkomnande.

Kram

9 Jonas:

hej
1. Black/ pink, black/ red, red/ beige,violet/ white, red/green är färgvarianterna.

2. anledningen att jag tävlar är att min sambo, Ingela, är med i tävlingen. Hon försöker vinna till oss och vår hall, men hon är ordförande i Tjejjouren i Eslöv och jag tycker de behöver både budskapet och mattan där.

10 Frida Svahn :

1) Lila/vit, svart/rosa, röd/grön, röd/beige & svart/röd.
2) Hallen, här kommer ingen undan som hälsar på! Här ska kramas!

Mer kramar åt folket!

11 Maria Gunnarsson:

1. Back/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white, Red/green.
2. I hallen så jag med en bra förklaring kan kasta mig om halsen på somliga besökare.

12 charlotta hellströ,:

Hej!

Vilken fin täling jag älskar iden med kram mattor.
Här är svaret på dina frågor.
1-Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green
2- jag skulle placera mattan i mitt kök, för där finns jag nästan alltid, dit kommer barnen när de vill prata, där fikar jag och gubben, barnens kompisar tittar in osv. Jag vill kunna kramas mera med alla i mitt kök

Kramas mera är allt jag vill säga

Mvh
Charlotta Hellström

13 EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA:

Vilka fina mattor

De finns i kombinationerna

Black/pink
red/beige
black/red
violet/white
Red/green

Jag skulle faktiskt låta sonen få en cool matta i sitt rum. Han börjar bli stor kille nu och då kan hans blivande lillebror (bara en vecka kvar till planerat snitt) få hans "barnsliga" matta.

Har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/02/09/matta-142/

Gillar båda sidorna på FB, Anna Karlsson

14 Anders:

Svart/rosa,röd/beige,svart/röd,lila/vit,röd/grön
I hallen för det perfekta mottagandet

15 Marie:

1) Black/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white, Red/green.

2)Naturligtvis i hallen

16 Frida Elmgren:

Tjo!

1. Mattorna finns i färgerna Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green

2.
I sovrummet jag placerar den här,
det skulle skapa en extra mysig atmosfär :)




17 Carita:

Jag tar gärna chansen!
1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green.
2. Jag skulle placera den i mitt sovrum. Tror det blir bra med lite färg och en glad sak där inne!

18 ANNELIE ANDERSSON:

1. Mattorna finns i färgerna Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green
2. Jag skulle placera den i vardagsrummet vid brasan här,
så att jag kan ligga med praliner platt på golvet och läsa där.
Efter en tung och grå höst och ett uselt 2012-år,
hoppas jag att jag en fantastisk kram-matta-vinst får...
Ett stort plus dessutom för budskapet som mattan bär...
Det budskapet behöver vi alla här hemma som jag har kär...

19 Dessie - Mamma till Alicia & Kevin:

Åh vad kul :)

1. Mattorna finns i Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green :)

2. I vardagsrummet skulle jag placera en grön variant eftersom vi har gröna gardiner och lillkillen leker i vardagsrummet så kan det bli extra mysigt för den lilla rumpan att sitta på :)

Tipsat!
http://dessie-tavlingsblogg.blogspot.se/2013/02/142.html

Kraaam!
Dessie

20 margareta s:

1) Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green
2)I köket, hemmets hjärta, jag RugsForHugs-mattan skulle ha. Glädje, sorg och konflikter där oftast fart brukar ta, därför den där skulle den passa bra.En kram lösningen på mångt och mycket kan va´.

21 Carola L:

Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green

Den skulle ligga in en av döttrarnas rum hon behöver många kramar!


Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/february/kram-matta.html

22 Lotta Larsdotter:

1) Black/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white, Red/green

2) I hallen så att alla får ett kärleksfullt bemötande när de kliver över tröskeln till vårt hem!

23 Jessika:

Ja e me;)

Svar: Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White.

Jag skulle placera mattan i hallen, absolut. Så mattan är det första man ser när man kommer hem till mej, o de sista man ser innan man går därifrån. Så mattan får en ärlig chans att få mej o mina nära att stanna upp o tänka till;)

Länkat här:http://piicniic.blogg.se/tavla/2013/february/kram-matta.html

24 Frida Bergner:

Vilka härliga mattor :)

Mattorna finns i följande färgkombinationer:
Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green

Jag skulle placera den i walk in closeten, där är man oftas naken och perfekt för närhets kram o mys. ;)

Gillar FB-sidan

25 ett ritstift i din rumpa:

oj vilken härlig matta!

1. de finns i färgkombinationerna black-pink, red-beige, black-red, violet-white och red-green
2. om jag vann mattan skulle den få en plats i sovrummet så att man varje morgon blir glad av att stiga upp!

26 ann-sofi:

jag vill vara med och tävla

27 monika gustavsson:

1: De finns i de färgerna, black-pink, red-beige,
Black-red, violet-white och red-green.

2: Nedanför min säng, så jag varje morgon påminns om hur lycklig jag är som lever mitt liv.

vh
Monika

28 Kim Falkenström:

1.Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White och Red-Green.
2. Om jag vinner skulle mattan få sin plats i myshörnan i köket. Där leker barnen ofta när vi lagar mat och eftersom köket är hemmets hjärta är det klart att där ska finnas en KRAM-matta!

Gillar båda sidorna och delar på facebook

29 Annica:

Mattan finns i kombinationsfärgerna Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White.

Skulle vilja ha den i badrummet för just nu ha jag någon ful matta där som jag skäms över. :) + att det är mysigt och stå där och krama om varandra när man har borstat tänderna.

30 Paola:

1. Black/Pink, Red/Beige, Black/Red, Violet/White, Red/Green

Denna skulle naturligtvis ligga i den hall som alla våra sovrum har utgång till. Eftersom både barn och vuxna har förfärligt morgonhumör skulle denna finna matta fungera som en humörhöjare som påminner oss om att vända negativ energi till positiv.

31 anneli ask hansson:

1.. Black/Pink, Red/Beige, Black/Red, Violet/White, Red/Green
jag skulle lägga den i hallen där man möts när någon kommer ger man dom en välkomnande kram & när dom går en härlig hejdå kram det perfekta stället för mattan.M.V.H anneli

32 Carola S:

Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White.

Den skulle mest troligt hamna i vardagsrummet vid sängen,där sover jag och min älskling det är första stället barnen kommer till när de vaknar,och kramar och pussar är väl det bästa att vakna till :)

33 Gabriella Ekdahl:

Hejsan!
Mattorna finns i dessa färgkombinationer: Black/Pink, Red/Beige, Black/Red, Violet/White, Red/Green.
Jag och min kille har precis flyttat och håller nu på att inreda vår första lägenhet! vi skulle bli riktigt glada att vinna en matta som vi kan ha i sovrummet. En matta med färg som kan värma ens fötter på morgonen och som katterna kan sova på! Era snygga mattor vore perfekt! kram!

34 Emely Tuväng:

Jag är med och tävlar. :)
Svaret är 6 stycken.

Jag skulle ha den i vår hall, då vi inte har någon matta där.. blir mycket grus och skit som syns direkt, så hade varit bättre med en riktigt snygg matta där. :)

Har gillat båda på facebook och delar tävlingen där, så fler får ta del av den. :)

35 annica la sundström:

Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White
den skulle få hedersolatsen framför brasan i vardagsrummet för där är det varmt och kramvänligt :)
gillar båda på fb

36 Anja:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White
2. Hedersplatsen i hallen där ALLA kan se och nuuta av den

37 jessamy:

Svart-rosa, röd-beige, svart-röd, lila-vit, svart-rosa och röd-grön.

IFall jag vann skulle jag vilja ge den lila vita till mina underbara barn att ha i deras lekhörna vårat vardagsrum.

Mvh [email protected]

38 cecilia larsson:

kombinationerna är

Black/pink
red/beige
black/red
violet/white
Red/green

Om jag skulle vara den glada vinnaren så skulle jag placera denna matta i vårt fina gästrum som vi även använder som film/spelrum så där är alltid någon inne. Kram Cilla

39 Petra Christensen:

De finns i 5st färgkombinationer (och i 2 olika storlekar i versionen Black-Pink):
Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White

I vår hall skulle alla välkomnas med romantik,
& en kram gör ju varje människa gudomligt rik!

40 care69:

Jag är gärna med!
1. black-pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Black-Pinks & Red-Green.
2. Den skulle få sin hedersplats i hallen i husets hjärta. Alla måste passera den var man än ska.

Länkat.
http://care69.blogspot.se/2013/02/14-feb-vinn-en-kram-matta.html

41 Jessica Hellström:

1. Mattan finns i dessa färger: Black/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white och Red/green.

2. Föll pladask för mattan Black/Pink så fin och rund
kommer bli perfekt i hallen min och den får alla att stanna upp en stund
för vem vill inte få en kram lite då och då?
för en kram får oss alla att underbart må!!

Självklart gillar jag Dahlarna blogg och Rugsforhugs på facebook!

42 Anna:

Färgkombinationerna är: black-pink, red-beige, black-red, violet-white och red-green.

Yngsta dottern nu fem år
många kramar jag av henne får.
Varm, mjuk och öm
för mig det vore en dröm
att lägga mattan på hennes golv,
så kramas vi även när hon är tolv.

43 Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3 <3:

Jag är med =)

1. De finns i : Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White.

2. Vi väntar vårt fösta barn och en sån här fin matta vore fint att ha barnrummet! Då kan budskapet följa med vår lill* hela livet och man blir alltid påmind om att omtanke, närhet och kärlek är otroligt viktigt.

Om jag har turen skulle jag vilja vinna red-green kombinationen.

Gillar även båda sidor på Fb, nathalié teodorson så jag inte missar något :)

Kram Nathalié

44 Karolina:

Mattorna finns i Black-Pink,Red-Beige,Violet-White
Black-Red och Red-Green.

Jag skulle placera mattan i barnens lekrum där det oftast är full fart och skulle behövas en mjuk, ljuddämpande kram.

45 Spacegirl:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White
2. Jag placerar den i hallen i min nya lägenhet, skulle bli så glad när jag kom hem och såg den :-)

Har tipsat i bloggen
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/february/14-februari-vinn-en-kram-matta.html

46 chanette andersson:

1.svar: black-pink...black-red...red-beige...red-green och violet-white

2. denna coola mattan skulle mina coola söner få ha på sitt coola rum...hi hi

gillar er sedan innan på fb

47 Janina:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White
2. Jag skulle placera den i vardagsrummet där vi alltid är eftersom vår lilla familj bor litet. Mycket kärlek på få kvadrat precis som denna matta.

48 Natalie Patzer:

1. Färgkombinationerna är Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violette-White och Red-Green.

2. Om jag vann skulle jag nog placera mattan på golvet. Blir lite väl jobbigt att stå och kramas uppe på bordet eller så.

49 Erica:

Åh vad rolig tävling! Älskar dessa mattor :)

1. Mattorna finns i Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green

2. Jag skulle placera den i vår hall, då hår den garanterat inte obemärkt förbi! Både kramar av gäster som kommer och hälsar på, av sambon när han kommer hem från jobbet, av hunden när man ska gå ut eller av dottern när hon springer till och från sitt rum utlovas av den placeringen, och vad kan göra en lyckligare än den vetskapen??

Många varma hälsningar

50 Caroline Sjögren:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violette-White, Red-Green.

2. Jag hade lagt mattan i vardagsrummet precis utanför mitt sovrum. Dels för att den hade passat in i vardagsrummet men också för att visa lite kärlek för varann innan man gå och lägger sig. Inte bra att lägga sig sur ;)

51 Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :):

1)
black-pink
Red-Beige
Black-Red
Violet-White
Red-Green
2)
Jag skulle placera den i bebis rum, älskar mycket färg i barninredning och black-pink skulle passa perfekt in i det rummet :)

Jag håller tummarna!

52 Maria ♥:

-Jisses vilken kanonvinst♥
1. Back/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white, Red/green.

2. I "fin rummet" har två rosa fåtöljer..åh,hoppas så.Ha en fin vecka alla,kram♥

53 Katarina Olsen:

JA, jag vill jättegärna vinna denna fantastiska matta :-)

1. Kombinationsfärgerna Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White
2.Jag skulle placera den i hallen, på så vis skulle jag och alla andra som kommer förbi påminnas om att sprida kramar både hemma och utanför hemmet.

54 Anna Mårtensson:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green
2. Jag skulle placera mattan i min lille sons rum , den hade han kunnat gosa o leka på =)

55 Anna Mårtensson:

1.Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green
2. Jag skulle placera mattan i min lille sons rum , han hade kunnat gosa o leka på den =)

56 Elin Paulsson:

1. Black/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white, Red/green.
2. Jag skulle placera matten i hallen, där jag och min man alltid möts, efter jobb och skola och vi kramar varandra för första gången, som en bra start på kvällen som ska komma :)

57 Kristiina Söderström:

Jag är med och tävlar!

1. Rugs for hugs finns i följande färgkombinationer:
black-pink, red-beige, black-red, violet-white, red-green.

2. Rugs for hugs skulle få pryda vardagsrummet med ett värmande budskap! Kramar är något som klär alla och kommer i alla storlekar!Så välkommen hem och välkommen till oss!

Gillar x 2 och delar på FB! (Kristiina Söderström).

58 Malin Åhlenius:

1.Mattan finns i kombinationsfärgerna Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White.
2. Jag skulle lägga den in mot vårt sovrum och min make skulle få den som lägger ner så mycket energi på mig och våra barn, fast han har så mycket själv att tänka på med arbete etc. Han behöver verkligen en stor Rugsforhugs matta.

59 Jane Sohlberg:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green
2. Den ska ligga framför TV:n och påminna oss om att TV är ett tidsfördriv och att kramas är på livtid!

60 Anne:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green, Violet-White
2. Jag vill placera kram-mattan i ett stort badrum under ett litet bord bredvid vilostolarna. Skönt njuta av kramar efter bastu och bubbelbad när man har klätt sig.

61 Lotta:

Svar:
1; Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green.
2, Vi river just nu en vägg mellan kök o vardagsrum och när vi får en fri yta vore det ju toppenbra med en snygg härlig matta på golvet!

Kram!

62 Jennysen:

1. De finns i kombinationerna: Black - Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green

2. Jag skulle placera den på ytan mellan mitt skrivbord och sängen i min lilla etta. Tror den skulle göra sig toppen där! :)

63 Hannah:

1) Black-pink
Red-beige
Black-red
Violet-White
Red-green

2) självklart skulle ja ha en black/red matta precis innanför dörren så att alla som kommer hem till mej får en kram o känner sig ex välkomna o får en ex dos m kärlek!!
Hoppas verkligen på att vinna!! Tänk en kram matta på "alla hjärtans dag" d skulle ja verkligen vilja vinna!! Jag e inne i en behandlingsmetod för min cancer o skulle verkligen vilja få o ge en kram o kärlek lite extra!!
Kram Hannah

64 Hannah:

1) Black-pink
Red-beige
Black-red
Violet-White
Red-green

2) självklart skulle ja ha en black/red matta precis innanför dörren så att alla som kommer hem till mej får en kram o känner sig ex välkomna o får en ex dos m kärlek!!
Hoppas verkligen på att vinna!! Tänk en kram matta på "alla hjärtans dag" d skulle ja verkligen vilja vinna!! Jag e inne i en behandlingsmetod för min cancer o skulle verkligen vilja få o ge en kram o kärlek lite extra!!
Kram Hannah

65 Cecilia:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green
2. Jag skulle placera den i vårt sovrum som går i rött och vitt, kärlekens rum :)

66 Idde:

1. Black/Pink, Red/beige, Black/Red, Violet/White, Red/Green

2. Om jag hade turen att vinna en ljuvlig matta skulle jag ge den till min systerdotter att placera i hennes sovrum, så att hon vet att jag alltid kramar henne i tanken när jag inte kan krama henne i verkligheten.

67 Josephine :

1- Finns i Red/Beige, Black/Red, Red/Green och Black/Pink.

2- Skulle placera den precis innanför dörren i mitt sovrum i min nya lägenhet. Perfekt att mötas av när man kommer in.

68 Agnes:

Vilken härligt kramig tävling
1. Mattan finns i färgerna Black&Pink, Red&Beige, Black&Red, Red&Green, Violet&White.
2. Mattan skulle jag placera i hallen för där kramas familj och vänner mycket, både när vi kommer och går.

69 Helene :

- Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White, Red-Green

- Den skulle ligga framför min Kram-fåtölj vid burspråksfönstret så man mjukt kunde glida ner.

70 Annika - drömmen om 11 barn:

Jag är med och tävlar om den underbara mattan!

1. Den finns i fem olika kombinationer:
Svart/rosa, Röd/beige, Svart/röd, Lila/vit, Röd/grön. Men sen finns även den svart/rosa i två storlekar så jag vet inte om du räknat den två gånger :)

2. Denna mattan skulle få ligga på den öppna ytan vi har mellan matplatsen och köket. Det är en plats som vi passerar så fort man rör sig i huset (vi har en väldigt öppen planlösning), och det skulle innebära att vi skulle få kramas mååååånga gånger varje dag <3 Mysigare blir det väl inte?

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/february/dahlarna.html#comment

Gillar er båda på facebook, såklart! Annika Nilsson Pettersson heter jag där!

Kram Annika
[email protected]

71 Sofia Grändinger:

Hej, mattorna finns i: Black-pink, red-beige, black-red, violet-white och red-Green.
"I vårt tv-rum skulle jag lägga en sådan här matta,
då hoppas jag maken skulle kunna slita sig från den platta.
Tv:n tar mycket tid,
men med en snygg och go budskapsmatta hoppas jag att fler kramar bli vid..."

72 Marie Fogelin:

Mattorna finns i black-pink, red-beige,black-red, violet-white och red-green.
Mattan skulle få en plats bredvid min mans sjukhussäng. Min man har sjukdomen ALS och har inte förmågan att kramas längre. Men jag kan stå på den när han får sina godnattkramar av mig. Den får bli en kärlekssymbol oss emellan.

73 Kenneth Persson:

Black/pink, red/beige, black/red, violet/white, red/green är färgerna.

Motivering:
Med lin isolerar vi vår lilla stuga så vi kan flytta dit
och snart får alla våra kära bekanta en invigningsinvit.
Det vita trägolvet är sen husets byggdes av masonit täckt,
men det ska bort och en RugsforHugs skulle där få välkomna vår släkt.
Finns ingen hall utan man kommer direkt till centrum som är allrum och kök,
så kramas kan man med alla som trampar på mattan och kommer på besök.
Vi kommer att bo obekvämt och kanske kallt
men att ha vänner nära betyder idag allt.
Krammattan ger oss alla, barn som vuxna, rätt signal
att kramas behövs mer än nånsin på vårt 2000-tal!

Gillar på facebook, Kenneth Persson.

74 Eva Franzén:

Hej!
1. Mattan finns i de vackra färgkombinationerna: Violet-White, Black-Pink, Red-Beige, Red-Green, Black-Red.
2.Jag lägger min matta i vårt sovrum, för att avsluta varje dag med en KRAM!
Mattan är ju dessutom flyttbar om vi vill kramas lite här o var!
Tänk om alla i hela världen hade en KRAM-matta!

KRAM till Er alla!

75 Marie Ekström:

1) Färgkombinationerna är: Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green & Violet-White!

2) Det skulle vara himla roligt att placera mattan med dess budskap på ett högst oväntat ställe, och sedan iaktta människors reaktioner. Gärna på ett ställe där konflikter lätt uppstår. Kanske på skolgården? Även om iakttagarna inte fattar vinken med detsamma, skulle mattan iallafall ge upphov till nyfikenhet och diskussion! <3

76 Marie Ekström:

1) Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Red-Green & Violet-White.

2 Det skulle vara himla roligt att placera mattan på ett högst oväntat ställe, och sedan iaktta människors reaktioner. Gärna på ett ställe där konflikter lätt uppstår. Kanske på skolgården? Även om iakttagarna inte fattar vinken med detsamma, skulle mattan iallafall ge upphov till nyfikenhet och diskussion. <3

77 Annelie :

1. Black/pink, Red/beige, Black/red, Violet/white, Red/green.
Den ursnygga svart/rosa mattan skulle absolut få en given plats i vår nyrenoverade källare.

78 Maria Danielsson:

Mattan finn i färgerna: Violet-White, Black-Pink, Red-Beige, Red-Green, Black-Red

Vem vill inte ha mer kramar
årets alla dagar?
Med denna snygging i vårt kök
kanske man blir påmind i allt stök
att ge varandra en gos
innan familjen flyger sin kos!

79 Camilla Sandmark:

Hej!
1.Den finns i färgerna Black/Pink Red/Beige Red/Green Violet/White och Black/Red.
2. Jag skulle ha den i hallen så att den ger det första intryck som jag vill att mitt hem ska ge...
Varmt,generöst,välkomnande och fullt av närhet och ömhet för och till alla som kommer in genom dörren!

80 Marie Lindberg:

Hej

1. Mattorna finns i de härliga färgerna, black-pink, red-beige,
Black-red, violet-white och red-green.

2. Mattan skulle min lille son få i sitt nya rum som vi tapetserade klart förra helgen, vi ska i helgen flytta in hans säng och byrå, att få lägga denna mysiga i mitten skulle värma mammas hjärta och sonens mage när vi ska leka där inne sen.

81 Carin D:

1. Black-Pink, Red-Beige, Black-Red, Violet-White och Red-Green.

2. Den vill jag ha i min hall för där passerar vi ofta, alla våra rum har ingång från hallen. Och mattan ska vara en härlig påminnelse om att man ska ge varandra en kram så ofta man bara kan.

82 DAHLARNA:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!
Vi återkommer inom kort med en lycklig vinnare!!

Kommentera här: