Vinn en stor & en liten Garden Kruka!

Juni närmar sig med stormsteg & en av de riktiga sommarmånaderna är snart här! Det måste ju firas med en finfin tävling. Vinsten är två krukor - en stor & en liten Garden Kruka från Cult Design! Jag älskar dessa krukor & bara längtar tills målningen av vårt hus är klart, så att jag kan börja inreda på altanen inför sommaren. I år blir det förvånande nog  ;-) cerisa blommor i mina Garden Krukor! Tävlingen pågår under en vecka, 30 maj - 6 juni. Krukorna finns i vitt eller grått. Vinnaren får välja vilken färg de vill ha.

Det finns fler produkter i Outdoor serien. En nyhet för våren är Urban Garden. Med Urban Garden kan alla ha en alldeles egen liten odling. Den passar lika bra på balkongen, som i trädgården eller altanen. Andra snygga & stilrena produkter är Garden Eld kub, Change Garden samt några fler varianter på krukor.


Så här enkelt är det att tävla:

Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. Vilka är måtten på den lilla Garden Krukan?
2. Vad ska du plantera i dina två krukor om du vinner?
 
Vill du hjälpa till att sprida tävlingen så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla! Gå gärna in & "Gilla" Dahlarna Blogg & Cult Design på Facebook. Då missar du inga nyheter!!  

Var noga med att fylla i namn & din mailadress (den ser endast jag), så att du kan kontaktas om du vinner! Tävlingen pågår till onsdagen den 6 juni kl. 22.00.

VARMT LYCKA TILL!

 

Kommentarer:

1 Emma H:

Wow! Vilken tävling. Dessa krukor har jag spanat på länge! Sååå fina!



1. Måtten på lilla krukan är 25x25x25 cm.

2. Vi har precis flyttat till hus & jag skulle så gärna vilja ha en välkomnande entre. Tänk vad snyggt med två vita Garden Krukor med härligt blåa hortensia i & en Change Garden med Välkommen manschett!



Jag sprider tävlingen bland mina vänner!

2 Titti skarp:

hej vill självklart vara med och tävla

måtten är 25 x 25 x 25 cm

skulle plantera ett hav av violer som är så söta o färggranna passar så fint till dessa krukor

hoppas på tur

Titti skarp

[email protected]

3 JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!:

oj vilken toppen vinst. jag bara älskar cult design och dessa skulle bli såååå snygga på våran balkong.

jag skulle plantera jordgubbsplantor i båda två, för även vi utan trädgård borde jue få äta färska odlade jordgubbar :D



måttet på den lilla krukan är 25x25x25 cm.

4 Lisa Magnusson C:

Jag är självklart med o tävlar om dessa snyggingar!

jag gillar redan er båda på fb.



Måtten är 25 cm 25 cm 25 cm

Jag skulle plantera olika suckulenter som breder ut sig i krukorna och vissa tex ärter på tråd som hänger ut över kanten. Underbart med växter som håller hela säsongen.



5 lolla:

hejsan

WOW toppentävling

1. måtten på den lilla krukan är 25X25x25cm

2. Jag skulle ha dem ute i min nya inglasade altan, stilrent och fräsch , innuti skulle jag absoluta ha rosa/cerisa blommor ...en hortensia kanske!

Hoppas på tur

Har gillat sedan tidigare

kram lolla

6 Nanna E-son:

svar 25x25x25

I den lilla skulle jag ha fjärilslavendel, och i den stora olika myntor t.ex. peppar-, choklad- och äppelmynta kanske. Underbart fina krukor :)

7 Barnrum:

Jag dygdiga kopulera kult arrangemang och dessa skulle vara sååå respektabelt på vår balcony.I skulle passera de nevus anläggningar i dem båda, för även om vi gör ingen trädgård Jue ska äta färsk växt strawberries.carry av liten potten är 25x25x25 cm.

8 Bodypalace:

1. 25x25x25 cm

2. Jag skulle plantera kryddor för att senare använda i matlagning :)

9 Maria P:

1. 25x25x25

2. Jag skulle plantera stora härliga röda solrosor i den stora med några röda tobaksblommor, i den lilla skulle det vara blåa lobelior och några million bells!

Håller tummarna för en snygg balkong i sommar!

10 PYSSELITEN:

1. är måtten 25x 25x 25 CM



2 jAG JAG DEN VANN skulle det bli tomatplantan jag har ,för den står i en skurhink just nu ;(

11 Anita:

1. Måttet på den lilla Garden är 25x25x25 cm.

2. Jag skulle plantera basilika i den ena och en tomatplanta (busktomat som inte blir så stora men många tomater på) i den andra. De skulle få stå på vår framsida där vi äter frukost. Tänk så härligt att ta en tomat direkt som jag skivar, lägga på en macka, toppa med lite majonäs och nyskördad basilika. Wow vilken start på dagen. :-P

12 Marie L-m:

Hej!

1: Måtten är 25x25x25 cm



2: I den stora krukan, skulle min nästan 30 åriga

Kristi Törnekrona, få husera i. Då skulle jag

inte längre ha någon ursäkt för att slippa

plantera om den. Och sen skulle det bli,

sommarvistelse på balkongen..

I lilla krukan skulle några succulenter få

samsas. Jättesnyggt skulle det bli på

balkongen vår.

13 Annica:

1. Måtten är 25x25x25cm.



2. Jag skulle plantera olika typer av gräs i dem för min katt är ute på balkongen och tyvärr är det många växter som är giftiga för katter men gräs och bambu är ofarligt så det får det bli.

14 Amanda:

1. Mptten är 25*25*25 cm!



2. Vi har lagt plattor i vårt helt vanliga växthus, släpat in en gammal parkbänk och planterat i krukor istället. Piffat till med någon kudde, lite lyktor och nån filt. Urmysigt att smyga ut på kvällskvisten och sitta och mysa! Jag har kvar en del att plantera dock och en av de sakerna är dill till höstens kräftfiske, det hade hamnat i den lilla krukan. I den stora får mitt limeträd flytta in eftersom det både saknar kruka och blad! för tillfället - det har varit en hård vinter!



Håller tummarna!

15 Kristina:

Jag är gärna med och tävlar!

1. Den är 25x25x25 cm

2. De här hade passat perfekt på vår balkong. Det skulle vara jättemysigt att odla lite egna kryddor, det är så gott med färska kryddor i maten!

16 Ullan:

1) 25 X 25 X 25

2) Koriander och thaibasilika

17 Ullan:

Centimeter ska det såklart vara på fråga 1!

18 Jenny Nilsson:

1. Den lilla krukan har måtten 25x25x25 cm.

2. Jag hade planterat underbara lila, väldoftande lavendel i den lilla krukan och något fräckt gräs med vippor i den stora. Detta skulle få pryda vår altan i sommar...



Hoppas på vinst...;)

19 Åse - Interiörguiden:

1) Den är 25x25x25 cm

2) Mina örter som jag har drivit upp själv så klart!



Håller tummarna!

20 anna:

Åh vilken bra tävling! Jag vill absolut vinna :)



1. Måtten är 25 x 25 x 25 cm.

2. Vi har precis köpt en ny utemöbel och dessa skulle bli pricken över i:t! Jag skulle vilja plantera underbart vackra akleja (som dessutom matchar mina utekuddar hihih). Och i den mindre modellen skulle jag vilja ha murgröna eller krydddor.



Håller tummar och tår för mig nu!

Kram

ps. hoppas allt är bra med dig! Snart har vi sommarlov :)

21 care69:

Jag är gärna med!

1. 25x25x25cm

2. Jag älskar prydnadsgräs så det skulle bli något sådant, en ny sort som jag ännu inte har.

Har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/06/6-juni-vinn-en-stor-en-liten-garden.html

FB: C Care Regn

22 Anna-Carin W:

Så himla snygga! Enkla och stilrena och precis i min smak :)

1. Den är 25x25x25 cm

2. Jag skulle plantera svartöga i en och kanske någon fräsig taklök i den andra.

Gillar er båda på FB (A-C Wikberg) och nu håller jag tummarna :)

23 Helena Lindgren:

1.Måtten på krukan är är 25x25x25 cm



2.när jag fyllde år så fick jag rosor som man kan sätta i krukor ska nog passa på och sätta dom där i eller så slår jag på sotort och planterar smultron.

25 Malin:

1. Måtten på lilla krukan är 25x25x25 cm

2. Jag skulle ge dessa fina krukor till min mamma så att hon skulle få välja vad som ska planteras i de, men jag kan tänka mig att det blir penser eller hortensia :)

26 Spacegirl:

1. 25x25x25 cm

2. Jag skulle plantera busktomat i den ena och basilika i den andra.



Har länkat i min blogg

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/june/6-juni-vinn-krukor-fran-cult-design.html

27 Jessica Hellström:

1. 25x25x25cm



2. Jag skulle planera underbart doftande lavendel i krukorna och ställa dem utanför ytterdörren, så att det alltid doftar underbart när man kommer hem!

28 Anonym:

25cmX25cmX25cm



jag skulle fylla båda krukorna med en massa olika kryddor

29 Eva Hj:

25cmX25cmX25cm



jag skulle fylla båda krukorna med en massa olika kryddor

30 Linn:

Åh, vad kul att tävla



1. Måtten är 25x25x25

2. Cult Design vid vår entre

Är såklart en stor succé

Krukan Garden i färgen vit

Är en riktigt läckerbit

Rosa pelargoner får det bli

för att locka mera chi

31 Malin:

Hej!



1. Svar: 25 x 25 x 25 cm



2. Jag skulle låta min dotter bestämma vad som ska planteras och då skulle det nog bli lite av varje. Blommor i ena och jordgubbar, dill eller kanske tomater i den andra.

32 Hilde J:

Hej!



1. Måtten är 25x25x25cm

2. Om 3 veckor flyttar vi till vårt efterlängtade hus!

Så för första gången kan jag ställa krukor på bron, och jag vet precis vad jag skulle plantera. Cult är ju så snyggt i sig, men med en underbar ljusblå hortensia blir det ännu bättre. Det har varit en favorit i många år, de är så fina! Kanske blir det likadan i andra krukan, annars blir det något gult:)



Gillar både Dahlarna blogg och Cult design på Fb sedan länge:)

33 Monia - mamma till Tuvalie:

Jag är med!

Måtten är 25x25x25 cm :)



Om jag vinner skulle jag plantera tomater däri och ha på våran nybyggda balkong!



Hoppas på tur



34 Kia M:

1/ 25x25x25cm

2/ Blir att plantera ner ungkarlsblomman och smvärmorstungan. Passar bra i mitt nyrenoverade vardagsrum som går i grått vinrött vitt.

35 Kerstin:

Måtten på lilla krukan är 25x25x25 cm

& jag skulle plantera kryddor som jag sedan skulle ha på min altan på framsidan av huset där jag tar emot folk. Känns härligt hemoch husligt med kryddor och ger bra känsla också!

36 marianne eriksson:

Hejsan!

Måtten på lilla krukan är 25 x 25 x 25 cm.

Om jag skulle ha turen att vinna skulle jag plantera pelargoner i alla färger. Jag älskar pelargoner och de flesta är ju så lättskötta. Krukorna är så fina och jag håller verkligen tummarna.

37 Linda:

1 Måtten på lilla krukan är 25x25x25 cm

2: jag skulle plantera rosa fina blommor i dem för att jag älskar rosa :) sen vilka blommor vet jag inte.:D

38 Solbritt:

Lilla krukan har måtten 25 x 25 x 25 cm.



Jag skulle plantera rosor i dem för det är mina favoriter i kruka.

39 Martin A:

1. Måtten på lilla krukan är 25x25x25 cm.

2. Min son tyckte att jag skulle plantera godisträd i krukorna, så får väll antingen bli det eller något annat nyttigt och gott=)

40 Kristiina S:

1. Lilla krukans mått 25x25x25



2. Jag skulle plantera färska kryddor

för ögat och smakens skull.

Och en lavendel som håller borta sommarens myggor.



Ha en fin sommar!

41 Magnus:

1. Lilla krukans mått 25x25x25 cm.



2. Jag och barnen skulle plantera solrosor för den gulglada färgens skull och för att göra lite vintergott till fåglarna av blommorna!

42 Maria =):

1. Måtten på den lilla krukan är 25X25x25cm

2.-Åh det måste få bli Gräs och tåliga Dimondfrost i en samt ett Olivträd i den andra♥

43 Kajsa:

1 . Den lilla krukan är 25x25x25cm

2 . Givetvis skulle jag plantera smultron & jordgubbar i krukorna ! Dom skulle passa så bra på våran nya altan som blev klar i fredags :)

44 magnus:

1 . Den lilla krukan är 25x25x25cm

2 . Jag skulle plantera en fin vit potatisplanta i den stora & smultron i den lilla .

45 anneli ask hansson:

1.25x25x25cm är lilla krukan

2.plantera murgöna & pelagon iden ena örter iden andra.

46 Eva maria:

Måtten är 25x25x25



Kalasat i trädgården sorkarna har,

Så nu har jordgubbarna och smultronen inga rötter kvar,

Och smultron och jordgubbar hör sommaren till,

Så det blir detta som jag i krukorna sätta vill.

47 Kim:

Svar:

1. 25x25x25 cm

2. Jag håller på och driva upp chiliplantor just nu så jag skulle plantera chili i de fina krukorna :)

48 Angelika gravid vecka 39:

1. Måtten är 25 x 25 x 25 cm.



2. Om jag skulle vinna så skulle min kära sambo få dem, så han kan ha sina älskade kryddor i dem ute på våran inglasade balkong som precis blivit färdig :)



Har gillat båda på Facebook - Angelika Bryngel

49 chanette *pixi-jo*:

svar:

1.. 25*25*25 cm



2... jag skulle äntligen fått nåt fint att piffa upp våran balkong som e galet tråkig.. jag skulle planterat smultron i en och fjärils lavendel i en annan.. underbart väldoftande och gott

50 Gerdan:

1. 25x25x25 cm

2. Hag skulle plantera röda dahlior i båda i två matchande nyanser

51 Elsa:

1. 25x25x25 cm

2. Det skulle bli ampeltomater 'Tumbling Tom', röda i den ena och gula i den andra.

52 Nilla:

1. 25x25x25 cm

2. Jag skulle plantera olika kryddor i krukorna och placera dem på altanen så jag lätt kunde nå dem från köket!

53 Annica:

1. 25x25x25 cm



2. Självklart jordgubbar till barnen . Vad är mer sommar än egna jordgubbar.

54 Annika - drömmen om 11 barn:

Måtten är 25*25*25cm



Jag skulle självklart placera krukorna på vår veranda, så det är det första jag ser varje gång jag kommer hem, det sista jag ser när jag åker hemifrån - och det jag möts av så fort jag öppnar dörren eller sitter ute för en kaffetår! Jag, som älskar Cult Design, hade avgudat dessa krukor och vårdat dom som om de vore mina barn! <3



Kram Annika

[email protected]

55 Jennysen:

1. Måtten är 25*25*25



2. Jag är ärligt talat asdålig på plantor, så jag skulle be min kära mamma om hjälp till att plantera något snyggt på balkongen! :)

56 Hjärter:

1. 25x25x25 cm

2. Jag skulle plantera röda rosor i båda och ge till min älskling på hennes födelsedag.

57 The Life Of Yarp - Live you life before someone else does it for you!:

men oh vilka snygga :).



svaret är: 25*25*25cm. älskar det stilrena och minimalistiska. då kan man fläska till det med härliga färgsprakande blommor, jag tycker det passar både med gröna växter och även orkidéer i. har inte en enda levande växt, haha, har en grön växt i plats i vardagsrummet som jag mer än gärna byter ut mot snygga krukor från Cult design och riktiga växter.



Kram Nathalié

58 Caroline T:

1. 25*25*25 cm

2. Jag skulle plantera krasse!

59 Marie:

Måttet är 25+25+25 cm



Om jag vann skulle jag plantera vit hortensia och murgröna!

60 Jenny:

Måtten är 25x25x25 cm



Jag skulle plantera jordärtskockor, så himla gott att äta men de sprider sig i hela trädgården och behöver därför hållas tuktade i krukor!

61 Margareta Larsson:

1. Den lilla krukan har måtten 25x25x25 cm.

Jag skulle plantera en fin röd Fuschia i den ena och Hängverbena och lavendel i den andra och ställa dem på vår uteplats så alla kan se de fina blommorna och krukorna.

62 anette carlsson:

Svar: 25x, 25x, 25x



Jag har ett antal Cult blomkrukor och värme ljus hållare och jag vinner jätte gärna en kruka till, de är klassiska och tidlös design. Om jag vann så skulle jag ha två lyckliga Lotta i var sin kruka.



Jag har gillat Cult på FB

Jag har gillat Dahlarnas blogg på face book



anette meg carlsson



[email protected]

63 anette carlsson:

Jag har delat tävlingen på min face book länk https://www.facebook.com/anette.m.carlsson



[email protected]



Jag hoppas på turen denna gången :)

64 Camilla Almen:

1. Lilla krukans mått 25x25x25 cm.

2. Om jag har turen att vinna kommer jag att plantera pelargoner och njurvindor i den stora krukan och taklökar i den lilla.

Trevlig sommar <3 !

Soliga hälsningar Camilla

65 Tina i Åby:

1. 25x25x25cm

2. Förmodligen skulle jag plantera lavendel (i de vita krukorna) för att jag älskar dem... Lika vackra i kruka som rabatt eller fält...



66 Sandra Ka:

25x25x25

jag vill plantera en massa kryddväxter som jag kan använda hela sommaren

67 liselotte:

Tack för tipset, är gärna med och gör ett försök att vinna.

1. Måttet är 25x25x25cm

2. Vet inte riktigt vad jag skulle plantera i dem, men de skulle få stå på min altan och så skulle jag plantera några fina och passande blommor i dem.

68 Anna Berglund-Lundkvist:

1. 25 x 25 x 25 cm



2. Kryddor skulle jag plantera

69 pilla:

1) måttet på den lilla krukan är 25x25x25 cm.

2) Jag hade planterat citronmellis som jag kan garnera sommarens fruktpajer med!



http://pernillabredolt.com

70 Tarja:

Hoppas hoppas hoppas!

1. 25x25x25 cm är måtten på lilla krukan :)

2. Gubben håller på att snickra en uterum till oss,så dessa krukor skulle jag verkligen vilja ha där inne.och i dom skulle jag plantera röda pelargoner,och gröna hängande växter..så fint det skulle bli..Glad sommar!!

71 Jannika Petersson:

1. Måtten på den lilla Gardenkrukan är 25 x 25 x 25 cm.

2. Jag skulle plantera vita fräscha Dahlior i två vita krukor.



Kram kram Jannikah

72 Sandra M Pettersson:

Hej

Den lilla krukan är 25*25*25 cm

Jag skulle sätta vackra plastblommor i dem då jag har en katt som tuggar på växter så på så vis får jag njuta av dem länge.

73 Anna M Rautila:

Hej!

Jag vill självklart vara med även jag, rätt svar är: måtten är 25 x 25 x 25 cm



Jag skulle plantera smultronplantor i dem, blommor och jag går inte riktigt ihop men mat älskar jag, så då har jag inte lika svårt att hålla liv i dem heller :)



Gillar givetvis på facebook under samma namn som ovan, och tipsar vidare om tävlingen där!



Kram så länge!

74 Elisabet A.:

Jag är gärna med och tävlar om dom superfina krukorna från Cult design.



1. Den är 25x25x25 cm.



2.

Har just nu en solros och violer som det är synd om

stora och lilla Gardena skulle till dom bli lagom!

Så finaste, stilrena sommarkrukor, till min lya kom, kom!

men om några veckor kanske jag gör precis tvärtom

låter exempelvis taklök få bo i båda skönheterna liksom!

Sidorna Cult design/Dahlarna Blogg - gillat båda dom

till sist delat den härliga tävlingen på facebook.com!



Sommarhälsningar

Elisabet A.



75 DAHLARNA:

Nu är tävlingen avslutad!

Vi återkommer inom kort med en lycklig vinnare!

LYCKA TILL!

Kommentera här: