Skulle köpa matta - kom hem med lampa...

Vi önskar nya mattor till vardagsrummet. Är ute efter något ljusgrått eller mellangrått. Fick med mig en vän som smakråd till EM, då jag hade ett presentkort där. Men ingen matta föll oss i smaken... Men eftersom presentkortet går ut i datum, så var jag ju "tvungen" att använda upp det. Hittade en silvrig lampa som egentligen inte är min stil (tror jag...), men som ändå passar så himla bra. Den heter City & är en nyhet hos EM. Den består av en massa kända byggnader som lyser upp riktigt fint! För oss som älskar att resa till storstäder & uppleva mäktiga byggnader, passar detta motiv riktigt bra. Den ska stå på byrån i vårt sovrum, där det så småningom ska upp en världskarta på väggen. Vi har en färdig fondtapet som ligger & väntar på en målare... Måste bara hitta målaren först... ;-).









Så här ser lampan ut runt om! Känner ni igen byggnaderna? Vi har försökt att komma på vilka byggnader det är, men har inte riktigt koll på alla. Är otroligt tacksam om någon kan bidra med det ni kan!!







Kommentarer:

1 Proforma - Irene:

2 Proforma - Irene:

Det med kupolerna är Oriental Pearl Tower i Shanghai, det känner jag igen sedan vi var där i somras. Och så Eiffeltornet och Frihetsgudinnan men dom kan du ju redan!

Kram

3 JohannaStenroos:

Grym lampa! :D

4 Proforma - Irene:

Vilka sammanträffanden det kan bli ibland! Jag surfade runt lite för inredningsinspiration och hamnade på en fotografs sida, bläddrade runt lite och såg då det här: http://www.marcgerritsen.com/#/portfolio/design/5 Gissar att det är tornet som finns på bilden till vänster av de fyra bilderna i rad ovan. Det såg du säker när du var i Dubai, tror i alla fall att det är det: http://parktowersdifc.com/

Kram igen

5 Åse - Interiörguiden:

Vilken härlig lampa! Byggnaden som ser ut som ett ägg är nog The Gherkin i London.

6 Emma:

Gillar den men kan inte ge ett enda tips...ja förutom på de självklara som du säkert redan kan :)



Kram

/E

7 Älskar lampor & belysning:

Jäklar vilken fin lampa! Hoppas du blev nöjd med köpet, jag hade iaf blivit det ;)

Kommentera här: