Vinn två Evergreen samt två valfria tags!

Idag startar Cult Design en ny kampanj, Månadens Produkt, runt om i Sverige. Dahlarna blogg kommer att vara med & ha tävlingar ihop med denna kampanj. Det är jättekul att få vara en del i detta.

Februari's produkt är Evergreen. Evergreen är en självvattnande kruka, där en duk i filt suger upp vattnet från underdelen & ger på så sätt vatten i den dos växten behöver. Det räcker att fylla på vatten en gång per vecka. Vill man ha dessa krukor med kryddor på köksbänken, kan det vara snyggt att sätta dit en Tag med kryddans namn. Dels blir det en otroligt snygg detalj till terrakottan & så är det ju lite lättare att hålla isär de färska kryddorna! Läs gärna mitt inlägg från Formex, för att se fler bilder på Evergreen & andra nyheter 2012 för Cult Design.



Så här enkelt är det att tävla:


Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående två frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. Hur många olika krydd/örtnamn finns det på de nya tagsen?
2. Vilken är din favorit bland färska kryddor?

Vill du hjälpa till att sprida tävlingen så får du mycket gärna göra det. Det är självklart tillåtet att använda bilden ovan. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!! Gå gärna in & "Gilla" Cult Design & Dahlarna Blogg på facebook. Då missar ni inga nyheter :-).

Var noga med att fylla i namn & din mailadress, så att du kan kontaktas om du vinner :-)! Tävlingen pågår till onsdagen den 8 februari kl. 22.00.


VARMT LYCKA TILL!


Kommentarer:

1 anette carlsson:

Jag skickar svar på mail till er.



anette

2 Lisa Magnusson C:

7 st olika tags.



Mina färska favoriter är egentligen samtliga kryddor men måste jag välja blir det basilika, inget gör en så sugen på att laga mat som den underbara doften!

Har delat på min fb

3 Theres:

Hej.

Det finns 7 olika sorters örtnamn på tagsen.

Min favorit utan att tveka är timjan. Doftar gudomligt och smakar likaså.



Just nu har min sambo ( som för övrigt är en fantastisk kock ) planterat timjan i en av mina tekoppar. Miitt lilla inredningshjärta gråter varje gång jag ser detta ( går verkligen inte ihop med inredningen he he ) Jag skulle verkligen önska att han kunde få krukor anpassade för just att sätta örter och kryddor i, speciellt då han använder detta i sin mat hela tiden.

Han skulle bli otroligt glad och smickrad om jag vann detta till honom :)

4 Helene Langborg:

1. 7st, koriander, oregano, mynta, persilja, rosmarin, timjan och basilika.

2. Basilika är min favorit då den passar till allt, i maten, på mackan och faktiskt också i glass :-)



Länkar till tävlingen i min blogg.



Kram Helene

5 Anonym:

Fin fina grejer, klart jag vill vara med och tävla!

1)7stycken.

Koriander, oregano, mynta, persilja, rosmarin, timjan och basilika.

2) Timjan, doftar underbart, är jättefin och helt fantastisk i mat. Ett måste i köttfärssås!

6 Eleonor Hermansson:

1 7 stycken olika finns det.

Koriander, Oregano, Mynta, Persilja, Rosmarin, Timjan och Basilika.

2. Min favorit av dessa måste bli Oregano.



Mvh//Eleonore

7 Åse - Interiörguiden:

1. 7 st

2. Basilika, jag slänger i några hackade blad i nästan allt jag gör : )

8 Cecilia svengland:

Svar: det finns 7 olika tags

och jag gillar Koriander, det är så himla gott om man gör curry att ha färsk koriander i! :-)

9 Anita:

Svar på fråga:

1: 7 stycken. Koriander, Oregano, Mynta, Persilja, Rosmarin, Timjan och Basilika.

2: Basilika, väldigt gott i sallad med soltorkade tomater, sill mm

10 Mia:

1. 7 st

2. Basilika. Underbart!

11 Anders:

Jag e med :-) Passar mej perfekt. Jag använder ofta färska kryddor i matlagningen.

Svar; Antal 7st.

Favoriten; Oregano.

Ha De!

12 care69:

Jag är gärna med!

1. Sju stycken.

2. Jag gillar persilja.



har tipsat.

http://care69.blogspot.com/2012/02/8-feb-vinn-tva-evergreen-samt-tva.html

13 liselotte:

Tack för tipset, är gärna med och tävlar. Svaren är

1. 7 st

2. Basilika

Har gillat båda på facebook, liselotte andersson

14 Lotta:

7 stycken hittade jag.

Min favorit är basilika. Jättegott i köttfärssåsen eller i min italienska kyckling tillsammans med mozarella.

15 Spacegirl:

1. 7 st

2. Timjan



Har tipsat i min blogg om din fina tävling

http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/february/8-februari-vinn-fran-cult-design.html

16 Anna Olsson:

1. 7 st olika

2. Min favvo är Basilika som man kan ha till nästan allt.

17 Anette:

1) Jag hittade 7 olika tags.

2) Min favorit är nog basilika, den är så god och användbar i många maträtter eller bara färsk som den är.

18 Solbritt:

1. 7 st finns det.

2. Basilika är min favorit.

19 lindah:

jag är gärna med.



1. svaret är 7 st



2. min favorit är basilikan, dock brukar jag tyvärr misslyckas med den när jag försöker mig på odlande...



ha en trevlig helg!!

20 Linda J:

Jag är gärna med.

1. 7st

2. Min favorit är timjan. Smaken är underbar.

Trevlig Helg!

21 Linda Ericsson:

1. Det finns sju olika tags; koriander, timjan, basilika, persilja, rosmarin, oregano och mynta.

2. Favoriten blir nog basilika för det är den jag använder mest.

Ha det bäst tills vi ses, kram

22 Marianne Eriksson:

Hejsan!

1. 7 olika örtnamn på tagsen.

2. Min personliga favorit är nog basilika, tätt följd av oregano.

23 Gerdan:

1. Det är 7 st

2. Dill är min absoluta favorit, både för doften och smaken.

24 Elsa:

1.7 olika

2. Citrontimjan

25 Nilla:

1. 7 st olika tags

2. Basilika, utan tvekan!

26 Hilde J:

Var på Formex och tittade lääänge i Cult-montern <3

Svar på frågorna:

1. 7 st olika tags

2. Helt klart basilika:)

27 Kristiina:

1. 7 st olika tags.

2. Basilika som passar till det mesta utav det bästa!



Ha en bra dag!

28 Hjärter:

1. 7st

2. Citronmeliss är min favorit

29 Elsa:

1. 7 st olika

2. Rosmarin

30 Nennan:

1. 7

2. Basilika är min favorit :)

31 Marie L-M:

Hej!

Svar 1: 7 st olika tags

Svar 2: Kan egentligen inte säga att jag har en

favorit, utan det finns flera...

Men basilikan vinner kanske på sin mång-

sidighet, men tätt inpå kommer timjan och

oregano också två underbara smaksättare!

33 Erika Leijon:

Svar: 7!

Har många favoriter! Men den som finns mest i hemmet är nog basilika! Det använder vi mycket av, så det står hela tiden på diskbänken, Med en kruka hade det sett mycket finare och trevligare ut, så hoppas verkligen jag har tur den här gången! :)

Håller tummar & tår, stenhårt! :)

34 Elisabeth McCann:

Det finns 7styckentags:

Koriander, oregano, mynta, persilja, rosmarin, timjan och basilika.



Min favorit är Basilika :-)

35 Elvira Andersson:

7st,

koriander, oregano, mynta, persilja, rosmarin, timjan och basilika.



Jag älskar basilika, vi gör ofta en mustig tomatsoppa med parmesan och basilika, dundergott!

36 Anna:

Hej!

trevlig tävlingen½

Det finns 7 st tags (koriander, oregano,mynta, persilja, rosmarin, timjan och basilika.



Min favorit bland kryddorna är mynta och då gärna chokladmynta. En knippe blad och lite hett vatten gr världens godaste te. Finns inget bättre.

37 Sara:

Det finns 7 stycken tags

Favoritörten är persilja, god och supernyttig!

38 Monika O-sson:

Det är 7 tags och min favorit är basilika.

Varm vinterhälsning från Norrland

39 Anna B:

1. 7 tags

2. Koriander är min favorit, särskilt i asiatisk kycklingsoppa. MMMMM

40 Elin Jonsson:

Hej hej klart att man är med och tävlar!



Svar: 7 st tags. Basilikan är nog min favo!



håller tummarna



KRAM

41 Ida:

1) 7 st

2) Dill! Tänk dig lite nyplockad dill till färskpotatis...

42 Åsa:

Det finns 7 st tags.

Timjan är min favorit bland örtkryddorna!

43 Karin S:

1. 7

2. Basilika!

44 Katarina:

Det finns 7 stycken! :) Min favoritkrydda är persilja, jag använder det ofta och MYCKET i maten jag lagar.

45 Hanna Fornhem:

Jag är gärna med och tävlar.

1. det finns 7 stycken olika tags med kryddnamn.

2. Jag har så många favoriter och äter dem gärna ihop, som en kryddmix. Men måste jag välja en väljer jag basilika, som jag gärna använder till basilikaolja, till topping på focaccia och i sallader.



Må gott!

46 Majken:

Jag tävlar.

1) Det är 7st tags.

2) Min favorit är oregano.

Mvh

Majken

47 Eva:

1. 7st.

2. Basilika.

48 evamar:

1) Det finns sju tags.



2) Nej, jag kan inte välja en. Det är ju ungefär lika svårt som att välja sitt favoritbarn. Alla är lika bra men alla är lite bättre än de andra på just sitt sätt. :)

49 Bokmalen:

1. 7 olika

2. Koriander är min favvokrydda. Lärde mig älska den i Thailand å är en klar favorit sen dess.

Håller tummar å tår för lite tur nu.

Kramen, Maria

50 pysseliten:

1 rätt svar är 7 st

2 Organo då det är så gott att ha på hemmagjord pizza :)

51 Leif:

1. Sju tags.

2. Mynta. Bra vid förkylning :)

52 Katarina:

1. 7 st

2. Min favorit är Basilika- Den får maten och smaklökarna att leka. Den är fräsch, speciell, men dominerar maten ej. Den framhäver allt från pasta, pizza,sallad till kött och fisk som sej...Allsidig- men ej tråkig och vardaglig!

53 Emma N:

1. 7 st tags

2. Färsk Basilika = Kärlek!

54 sofia:

Sju olika!

Min favoritkrydda är basilika - underbar i lammfärsbiffar. Odlar den själv sommartid, nu får det bli Icas.

55 Lena:

1. 7 olika sorters örtnamn på tagsen.

Min favorit Basilika, den får mig att tänka på sommaren.

56 Jasmine P:

Jag älskar Cult Design :) Svar 7 tags.

Favoriten är timjan.

57 Emma:

1. Det finns 7 olika skyltar

2. Min favorit är nog oregano, underbar krydda:)



Kram emma

58 F_Errari:

1) 7 stycken

2) Koriander - som jag inte alls gillade först men nu inte kan vara utan. (En kruka till just koriandern vore verkligen välkommet, eftersom den är svår att få att hålla någon längre tid.)

59 Helena:

Är väldigt gärna med och tävlar:-)



1. 7 olika Tags

2. Min favorit är Basilika,som jag använder när jag gör

Pesto med Västerbottensost och Valnötter i......

60 Emma:

Jag är självklart jättegärna med och tävlar.



1. 7 stycken olika tags.

2. Min favorit är mynta. Det är så himla somrigt och verkligen trevligt att lägga på olika efterrätter och i olika goda drinkar. Doftar ljuvligt.



Ha en bra dag!



Kram

61 Magnus:

Hej!



1. 7 stycken.

2. Min favorit är persilja. Jag använder det i så himla många olika maträtter och speciellt när jag gör hemmagjorda hamburgare. Ger en superfräsch smak!



/Magnus

62 maria eliasson:

7 st

min favorit är dill, då denna doft tar mig tillbaka till somrarna i min mormors kolonistuga

63 Mariana:



1.7st

2. Mynta är min favorit, en överlevare som är mer användbar än jag tidigare trodde & finns i en värld av varianter: Chokladmynta & Apelsinmynta t.ex. för variation!

64 Charlotte "Clotte":

7 stycken

Basilika, jag älskar pasta, tomat och ost tillsammans med färsk basilika. De blir "Mmm" till matlagningen.

Mvh

65 Karolina:

1. 7st

2. Timjan är min favorit. Perfekt att ha i potatispaket på grillen.

66 Annchristin Holmlund:

Det finns 7 Tags

Mina favoriter är basilika rosmarin och timjan.Dessa kryddor används och odlas varje sommar.Så goda!

67 christina berggren:

1) 7 st

2) Dragon är favoriten, men om den är en av de 7 nya tagsen vet jag inte...jag älskar det och hittar fler o fler rätter där det passar...i köttfärsen är den nära nog ett måste!

68 Carola L:

Svar: 7



Dill är favoriten när det kommer till färska kryddor

69 Kent:

7

Persilja som jag gärna använder till fiskrätter. Hela familjen tycker om fisk och färska kryddor.

70 erkhjrtberg:

7 st

Mynta är min favorit. Doftar gott, växer som ogräs och ett måste i Mojiton.

71 Jennysen:

Det finns 7 st krydd- och örtnamn!



Min favorit är basilika, det går att använda till så mycket! :)

72 Magdalena:

De finns 7 tags

Basilika gott till mycket och god att äta som den är.

73 Madeleine Andersson:

1. 7 stycken

2. Basilika

74 Uffe:

1. Det finns sju tags

2. Favvokryddan att Cultivera är nog basilika som jag gillar att ha till förrätt, huvudrätten o efterrätten ;-) Efterlängtade krukor!!!

75 DAHLARNA:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

Återkommer med en lycklig vinnare inom kort!

TACK för alla tävlingssvar!

Kommentera här: