Kreta - Almirida Bay

Idag kommer del två från vår Kreta-resa. Häromdagen skrev jag om stranden. Hotellet vi bodde på heter Almirida Bay & ligger strax öster om Chania. Vi var alla otroligt nöjda med hela området. Den mesta tiden tillbringade vi vid poolen. Barnen ville aldrig komma upp på torra land. Båda sönerna utvecklade sin simning & vattenvana otroligt mycket under denna vecka. Härligt att se deras framsteg & deras glädje i vattnet. Havet var faktiskt snäppet varmare, men barnen föredrog poolen, då de kunde hoppa & dyka där. Personalen på Almirida Bay var helt fantastisk. Vi var ett stort sällskap på 11 personer & de fixade hela tiden så att vi fick sitta tillsammans under måltiderna. Otroligt trevliga & serviceminded! 






Det tog 45 minuter med buss från flygplatsen i Chania till hotellet Almirida Bay.



En del av hotellet.



Utsikt från vårt hotellrum! Inga fel alls med den vyn!!!



Vyn från hotellrummet åt höger. Det fanns otroligt mycket vackra rosor i alla möjliga färger & sorter på hotellområdet. Det kommer ett eget inlägg om dem senare!



Häftiga träd, som jag tyvärr inte vet vad de heter, utanför vår uteplats.






Poolen i förgrunden & havet i bakgrunden. Båda turkosa & härliga.



Poolen åt ena hållet ovan & åt andra hållet nedan. Bakom poolbaren ligger restaurangen, med möjlighet att sitta inomhus, ute under tak eller ute i det fria. Härligt att själv få välja vart man ville sitta!



Poolen hade en djup del & en barndel. Otroligt smidigt & bra uppdelat. Kusinerna är mellan 1 - 10 år & poolen passade utmärkt för alla, även för oss vuxna såklart. Till & med för en badkruka som mig!



 


Många bilder blir det, men vackert & bra var det...






Poolen i kvällssolen!



Palmen speglar sig i vinglaset i poolbaren. Kvällarna var ljumma & inte ens en tröja behövdes. Som sagt, många foton blev det. Och ändå har jag sållat bort massor!! Fler bilder kommer senare under vecka på andra saker som fångade mitt kameraöga under vår härliga vecka! Alla foton är tagna av mig. Hotell Almirida Bay finns på Facebook.


Just nu pågår en finfin tävling här på bloggen. Vinsten är en vit TASSIMO T20 + ett startkit med T DISCS! En perfekt kapselmaskin som kan göra kaffe i olika varianter, choklad & te. Perfekt för hela familjen alltså! Klicka på bilden nedan för att komma direkt till tävlingen!





Kommentarer:

1 Ia:

Såg mysigt ut, det roliga var att när jag såg ditt första inlägg att du skulle åka iväg tänkte jag att det måste vara Kreta. Såg precis ut som där jag varit precis :-)

Kommentera här: