Kök i rosa

Efter en sportig & "killig" helg känner jag extra mycket för rosa... Så då hamnar rosa kök mig varmt om hjärtat. Skulle man våga sig på ett helt rosa kök? Eller kanske räcker det med rosa elektriska apparater? Eller rosa kakel? Jag har tidigare visat lila kök. Jag beundrar hem som har färgglada kök, vill nog innerst inne också våga... Men med kostnaden för ett kök, så känns det som att det är vitt jag så småningom kommer att satsa på.






Läckert med rosa istället för kakel.








 

Vårkänslorna sprudlar när man ser det färgglada rosa köket & de olikfärgade stolarna.



Ett kök i min smak! Fast kanske en mer neutral färg istället för cerise. Men så coolt detta är!
















Bilderna kommer från Hus & Hem, KBBC, Interior Design, EKBB, DigsDigs, Livingetc samt popgadget.


 

Kommentarer:

1 Petra:

Kul att du skriver detta, hihih.

Vi håller på att göra vårt kök nu och vi ska ha rosa/cerise mosaik i köket, vita luckor osv.

Har varit sugen på det ett tag, tänkte flera gånger: vågar man???? hihih sen fick jag bara en känlsa : VARFÖR INTE??? så nu kör vi på det. Hoppas det blir så bra som jag har tänkt det.

Fina härliga inspirationsbilder du har lagt in.



Ska blogga snart om vårt kök igen, men väntar på att bänkskivan ska komma på fredag ; )



Ha det bra

kram

2 malin -tjusigt:

Man kan använda sig av vinylfolie och klä om ett par luckor för att testa hur det blir innan du vågar dig på ett helt färgat kök. Jag har klätt om mina luckor det blev helbra. (jag hade gröna luckor från 97 och de fick bli blanka vita för ett par år sedan) Det är ju ganska enkelt att byta ut en lucka om man skulle ångra sig.

Jag har en fondvägg som är rosa/vitrutig och är jättenöjd med den. Tapeteten kommer från tapetkatalogen BelleRose.



Kör på!

3 Carina - inspriera:

Härligt med rosa! Verkligen härliga bilder...men inget kök som skulle hamna hemma hos mig!

Kramen.

4 Susanne [Snusans inredningsblogg]:

Det är så roligt med annorlunda och personliga färgval. Själv är jag dock för ombytlig för att satsa på en sån speciell färg till hela köket. Den andra bilden är dock något jag skulle kunna tänka mig. Har gärna starka kulörer där dom är lätta att byta ut.

5 Junitjej:

Så fint med rosa, men jag hade nog aldrig vågat skaffa ett rosa kök. Tror att man tröttnar ganska fort.

6 Mimmi:

Jätteläckert med rosa kök, jag gillar själv rosa och blev mycket förtjust i flera av köken på bilderna! Smeg har ju jättesnygga rosa kylskåp och diskmaskiner i 50-talsstil som jag bloggat om förut, kika gärna in!

MVH/Mimmi

Kommentera här: