Kök i lila

Om vi skulle göra om vårt kök, så undrar jag hur jag någonsin skulle kunna bestämma mig. Det finns ju så OTROLIGT mycket olika varianter att välja på!! Idag har vi ett furukök med spegeldörrar (riktigt fult enligt mig, men platsbyggt & gediget). Det kommer vi iallafall INTE att ha i all framtid. Släta luckor & vitt är min dröm!! Roligast vore ju såklart om man vågade sig på en färg, för det är riktigt läckert! Men tänk om man tröttnar fort?! Ett kök är ju inget man byter bara för att... Lila kanske inte är någon färg jag skulle ha valt på ett kök om jag skulle ha ett i färg, men jag måste erkänna att några av köken nedan är riktigt coola!!



Kul detalj att ha ett belyst glasskåp med fina saker i.






Annorlunda med rundade överskåp.




Härligt glad lila färg & underbart vitt golv!



Kul med en lägre bänk. Gillar när det är något annat än "bara" ett vanligt kök! Vad nu vanligt är nu för tiden... ;-)?!



Här har de "fegat" & bara gjort en lila vägg! Något sådant skulle till & med jag våga mig på.






Läckert med färgade glasskivor, både som bänkskiva & istället för kakel.









Lila bänkskiva var ett nytt grepp. Tror dock inte att jag skulle våga mig på det heller.


Alla bilder kommer från homedit

Kommentarer:

1 House of Jammi - blogg och webshop:

Vilka underbara kök med spännande och snygga lösningar du har hittat. Jag njuter av att titta på bilderna.

2 Åse - Interiörguiden:

Det är verkligen urläckert, men jag tror man skulle tröttna ganska snart. Synd, eller hur.

3 Susanne [Snusans inredningsblogg]:

Underbart med annorlunda och färgglada kök! Bilden med den gula bänkskivan gillar jag. Inget jag skulle våga mig på själv men skoj att se.



Ja vi har hållt på med vår köksplanering i ett år nu. Och när vi äntligen nästan var klara så fixar vi en dejt med ytterligare en köksleverantör. Veliga familjen...



Kram!

4 Frida H:

Den färgade bänken var det jag hade tyckt var roligast. Är det så himla dyrt att byta ut? Om man nu kör öppna hyllor t.ex så man inte behövet byta ut resten. Jag gillade dock de lila väggarna!

5 Mimmi:

Oj, många fina kök här! Har surfat runt lite på jakt efter rolig inredning och detta är andra gången idag som jag hamnar på din sajt... Det verkar som vi delar inrdningssmak, kolla gärna in på min blogg få se om du kanske oxå hittar nåt du gillar! :)

Kommentera här: