Gult lyser upp

Den dagen vi renoverar vårt kök, vill jag ha vitt & svart som bas. Nu vet jag att vita kök är på väg bort, men jag tycker att det är fräscht & riktigt snyggt. Idag har vi ett furukök (fulfuru som Simon & Tomas säger...), där allt är platsbyggt & inget skåp har samma mått. Gult är otroligt snyggt som accentfärg i ett kök. Hittade läckra bilder hos Sköna hem, där de bytt ut en svart stol mot gult istället. Riktigt cool effekt!





Nedan kommer lite förslag på gula produkter till ett kök. Jag har tidigare skrivit ett inlägg om gula detaljer till hemmet. Det hittar du här.


Lampa pendel FL/Y från Kartell (rum21.se), Lampa pendel Gè från Kartell (lännamöbler.se) & Lampa Collage från Louis Poulsen (svenssons.se). Easy Chair från Magis (urbanliving.se), Bermuda stil från Slick Outdoor (svenssons.se), RAW karmstol från Muuto (svenssons.se), Orbit stol från Denerka (poshliving.se) samt Bord Don't leave me från Hay (rum21.se).



Tre gula stolar från Ikea - Snille, Herman & Jules.

Kommentarer:

1 Petra:

Det är snyggt med vitt och svart som bas. Det planerar vi oxå.- Jag har gjort en sådär 40-50 kök här hemma men det riktigt braiga har inte infunnit sig utan att det blivit snor dyrt.

Varför måste bäst bli så himlans dyrt??? hihih.

Även om det är som du säger så är ju vitt i alla fall något som lär komma tillbaka.

Förr förknippade jag alltid vita kök med lägenhetskök, men nu är det många snygga olika vita.

Det vi har valt mellan har varit ek eller vitt, hållbara båda 2 tycker jag.



Vitt och svart som bas i dem flesta rummen kommer jag att sträva efter så man bara kan byta lite gardiner, kuddar, piff osv. Då kan man göra en förändring på rummet till en ganska billig peng.



kram och trevlig helg

2 InneoUte-Malin:

Riktigt läckert. Vitt håller alltid - det må vara mer eller mindre trendigt, men det håller alltid. :-)



Ha en skön helg

KRam Malin

3 Carina - inspirera:

Gult har aldrig varit en av mina färger - men nu är det klart att jag börjar vackla! Jag tycker det är helläckert!

Kramen.

4 Pysseliten:

Gult vad fint :) Dom bilderna med symbolen på är från Styleroom där jag har album man kan välja det där inne ,så tyvärr kan jag inte hjälpa dig .

Du får lägga bilden på styleroom först du med :)

Sen spara dom till din dator . Men det måste finnas ett bättre sätt men fråga mig inte hur ,är ju helt kass när det gäller data ;( Ha en bra Fredagkväll .

5 Anna:

Jag har också blivit allt mer förtjust i gult och håller med dig om att det verkligen är en färg som lyser upp. Även om nu vita kök är på väg bort kommer jag heller inte att sluta drömma om ett...



Ha en mysig kväll! KRAMISAR

6 saravillfara:

Hade jag gjort mitt kök idag, skulle jag nog valt vitt och svart även jag. Men, men... så blev det ju inte. Jag ville INTE ha ett vitt kök då, men NU vill jag. :) Så kan det gå.

Kul att träffa er på Formex förresten, riktigt kul! Hoppas det blir snart igen!

7 fru Sätterlund:

Riktigt fräckt med gult som accent!

Det är en färg som känns fräsch och den piggar upp :)



Trevlig helg!

Kram Therese

8 Sofia:

Äh, strunt samma om vitt är på väg "ut"..man måste ju gå på det man gillar. Ett kök byter man ju inte ut varje dag!

Och jag håller med om att gult är riktigt snyggt som accentfärg. Har snöat in mig lite på det på sista tiden.

Kommentera här: