Mairo & Edblad har flyttat in!

Idag kom ett paket levererat från Perlan Living. Inte nog med att det var fint inslaget, det innehöll förutom min beställning även lite god choklad :-)! Den har redan förgyllt början av min kväll!! Jag skrev ju ett inlägg tidigare om att jag valde mellan två varianter av Mairo bordstabletter. Tro't eller ej, men mannen valde faktiskt slutresultatet - Mairo Ogräs! Det blir riktigt bra, då hallen ligger bredvid & där har vi ju en tapet med nästan samma mönster.


Ser ni att mönstren matchar - bordstabletter & tapeten :-).






Det "råkade" visst hamna med ett nytt skohorn från Edblad & Co till hallen i min beställning också :-).





 


Vi insåg i veckan när syster med småbarn var på besök, att en lite vadderad vaxduk behöver inhandlas till vårt nya vita köksbord. Så nu måste jag på spaning efter en snygg vaxduk. Har ni några tips på en inte alltför dyr, men snygg lätt vadderad vaxduk??

Kommentarer:

1 Carina - inspirera:

Vackert ogräs! Och supersnyggt skohorn - de skulle passa här hemma också!

Vaxdukar är inte min grej, så tyvärr har jag inga heta tips.

Kramen.

2 ina:

Supersnygga bordstabletter!! :o) Och snyggt att dom matchar tapeten också!



Önskar dig en härlig valborgsmässoafton!

/Ina

3 josahananon:

hej sis,

HIMLA har snygga rutiga o diskreta jättefina vaxdukar till meterpris. Här säljer Åhlens dem bl.a. Inte sådär högblanka så de ser nästan ut som en vanlig duk. Annars vet jag att man kan ta vilket tyg som helst typ Marimekko och vaxa in hos nån leverantör i Kinna tror jag iallafall det finns en, men det finns säkert på fler ställen. Jag har tänkt köpa vaxduk i herrans massa år till vårt oljade bord men det slutade i att vi slipade det och lackade det i en matt lack, så det ser nästan oljat ut fast det är underbart skönt lackat = lättavtorkat. C'est tout från Mölnlycke gamla fabriker idag.... KRAM!

4 Camilla:

jätte snyggt ogräs.. :-D

Kram Camilla

5 Åse - Interiörguiden:

Supersnyggt ogräs måste jag säga! Ha en underbar valborg.



Kram Åse

6 Helene Langborg:

Stoff o Stil har det mesta i tygväg.

Följ länken till PVC coated tyg:

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx?group_id=7515



Lycka till!

Kram Helene

7 Anna:

Mairo är aldrig fel, vilket mönster man än väljer och ert val är särskilt bra med tanke på den matchande tapeten ;-)



För en stund sedan kom jag in från Valborgsfirande som började med middag hos goda vänner och slutade med majbrasa här på kvarteret. Vi har en tradition med både vårtal, sång och majbrasa. Mysigt! Nu sover flickorna och Mathias agerar brasvakt tillsammans med några andra pappor. Jag njuter av tystnaden en stund innan jag också uppsöker sängen. Hoppas ni haft en mysig valborg! KRAMISAR

Kommentera här: