Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag, del 3.

Vilken Valborgshelg det har varit!! Kanonhärligt väder, tre dagars ledigt för hela familjen & vi har hunnit träffat många trevliga vänner :-)! Nu är det söndag & dax för ytterligare en Fototriss. Denna vecka är temat - Så här ser det ut där jag är idag, del 3. Klicka här för att se alla andras bidrag till veckans tema. Jag har fotat blommor i vår trädgård nu på morgonen. Vårt magnoliaträd blommar för första gången sedan vi flyttade hit!! Vi flyttade till huset 2001! Så det är verkligen fantastiskt att se det i full blom. Eller full blom - en del blommor börjar redan vissna, men det är fortfarande massor med knoppar som inte blommat ut än. Underbart vackert! När vi var i Beijing innan påsk, var magnoliaträden i samma fas som vi är i just nu - så Kina ligger lite före oss i vårblomning. Den mörkrosa blomman finns i min nya vårplantering.









Jag hoppas att ni har sett tävlingen som just nu pågår på min blogg! Fantastiska vinster från Cathis Design! Klicka på bilden för att komma direkt till tävlingen!

Kommentarer:

1 lilalili:

Det är underbara bilder i din triss och min favorit blir den mörkrosa blomman.

Ha en skön söndag! Kramis

2 Ellas Inspiration:

Vilka härliga vårbilder!!



Jag behöver lite hjälp i min triss idag...



Kram Karin

3 Irrhönan:

Vilken knallblå himmel i tidig morgonstund!

Vackra blommor!

4 cat:

Dessa vackra vårblommor. Härliga bilder alla tre, fast jag är ju barnsligt förtjust i blommor mot himmel, så min favorit blir den sista bilden:)

5 marie roxbro:

Vilka underbara blommor det är hos dig....vilken vacker färg den första har....helgen har varit solig och lugn...ha en skön söndag

6 Bokmalen:

Vilka härliga Magnoliabilder!!! Tänk om man kunde ha ett sånt träd!!?? Lyckost er!!

Kramen, Maria

7 Nollan:

Tre härliga vårbilder! Tycker att magnolia är så vackert och så mycket vår, andra bilden blir nog min favorit :)

8 milla:

Magnoliaträden är så vackra. Bilden i mitten är fantastisk =)

9 Mia:

Vilka härliga vår bilder.



10 Amanda:

Underbara blommor som du har runt dig. Fina foton på en tid som går alldeles för fort. /Amanda

11 Karin:

Oh, mycket vackra bilder!!

12 Hedwig:

Mycket vackra foton från din trädgård. Upptäckte du först nu att vi bor i samma stad ? Jag känner till 5-6 fotobloggare härifrån - kanske en bloggträff i höst ?

13 Caroline:

Härliga vårbilder, den rosa blomman blev min favorit idag!



/Caroline

14 Znogge:

Den första bilden blir min favorit! Underbara färger .-)

15 princexswe:

Härliga bilder. Blommor i massor. Den mittersta bilden får min röst

16 Fotsteg i Rabatten:

gillar också din mörkrosa blomma. Den blir min favorit i dag.

17 NatureFootstep:

vad kan man säga, vacker triss. :)

18 Proforma:

Jättevackra bilder! Min favorit blir den i mitten! Älskar Magnolia!

Ha en fin kväll!

Kram

19 annette:

Underbara bilder på hur det ser ut hemma hos Dej, jag älskar ju vita blommor och speciellt Magnolia, så det blir min favorit, är det den Magnolian som Du har hemma i trädgården?



Ha en bra start på veckan!



KRAMEN //annette

20 Helena:

Härliga blommor. Magnolia är så fint. Jag har en svåger som har en så stor, som ett träd. Han är mest arg när blombladen faller :0)

Karlar..

Ha det gott.

21 kaxi:

Gillar den rosa blomman - riktigt fint foto.

22 Anna:

Mycket vackra bilder du bjuder på!

Min favorit blir din första - ljuvlig!!



Ha en fin kväll!

Anna / Vita Stunder

23 Nilla:

Fantastiska foton. /Nilla

24 Cissi:

Jättefina och vackra blommor! Me like! Favoriten blir den första med de härliga färgerna.

25 Petra:

Snygga bilder du tagit! Smyckena är verkligen fina också... trevlig kväll!

26 Helena-hem ljuva hem:

Vilka underbara bilder!

Själv har jag inte hunnit lägga ut något bidrag till veckans fototriss men det kanske får bli senare. Ha en skön start på veckan! KRAM Helena

27 Frida:

Underbara bilder, som vanligt!

28 Designtjejen:

Gud så vårigt och fint! Visst är det underbart!

KRamar

29 Anette:

Magnolia är så fint! Vilken tur du har haft som fått uppleva blomningen två gånger i år. /Anette

30 veronica-ifokus:

Ursäkta att jag är sen, bättre sent än aldrig!!! =)

Vad otroligt härligt det ser ut, vi hade oxå varmt och skönt men det ser ju ut som högsommar på dina bilder!!! =)

31 veronica-ifokus:

Ursäkta att jag är sen, bättre sent än aldrig!!! =)

Vad otroligt härligt det ser ut, vi hade oxå varmt och skönt men det ser ju ut som högsommar på dina bilder!!!

32 Jah Hollis:

Vackra bilder och en härligt blå himmel du visar.

33 foto CHIP:

Mittersta bilden blir min favorit. Fin triss!

34 Sofia:

Hej.

Vad använder du för kamera?

Fina bilder (:

Kommentera här: