Utemöbler till balkong & veranda

Eftersom en altan tyvärr kommer att stanna i drömmarnas värld även denna sommar, så har jag fått en otroligt lust att göra balkongen & verandan mysigare. I förrgår gnodde jag & minsta sonen balkongen fin! Otroligt kul att lille 6-årige sonen på eget initiativ ville hjälpa till. Igår frågade han om han fick städa verandan... Är detta barnarbete??? ;-) När han ber själv & det faktiskt blir riktigt BRA, så varför säga nej?


Jag har letat som en tok efter utemöblerna Roxö från IKEA till vår balkong. Tyvärr finns de inte på nätet & jag har nu varit i tre olika IKEA-varuhus spridda i Sverige & ingen av dem har dessa möbler :-(! Igår ringde jag till IKEA´s kundtjänst & fick prata med en trevlig kille. Det tog ett bra tag innan han ens hittade möblerna. Många stora inredningstidningar har skrivit om Roxö & ändå verkar det näst intill omöjligt att få tag i dem. Det visade sig att denna gröna Roxösoffa ENDAST finns i Kalmar. Jag frågade om man inte kunde få den skickad till sig med NEJ, jag måste BESÖKA varuhuset själv & köpa den! Till Kalmar! Jag kan ju inte åka dit bara för att köpa en soffa! Dessutom ska jag ju helst inte köra bil med min onda högerarm - så det är ju helt uteslutet :-(! Jag VILL HA Roxö. Bordet fanns inte i Kalmar, men det finns i Gävle. Om utifall att det finns någon som möjligtvis ska besöka IKEA i Kalmar & sedan bege sig till Norrköpingstraken & i så fall kan tänka sig att inhandla denna soffa - så HÖR GÄRNA AV ER!!


Bilden kommer från alltihemmet.se.

På vår veranda, där huvudingången till huset är, finns idag en vit fin träsoffa & en ful plastig stor dynlåda med barnens uteleksaker. Lådan städade jag bort häromdagen, men nu blev det lite tomt på den halva av verandan. Har nu hittat kanonsnygga stolar & ett bord på Inred.se. Hade först tänkt en annan variant på möblerna till verandan, men sedan när jag såg dessa blev jag lite kär. (Jag är i & för sig inte så svårflörtad när det gäller inredningsgrejer i min stil...)

Bilden & prisuppgifterna nedan kommer från Inred.se.

Här skulle det vara prefekt att sitta & ta en kopp kaffe & njuta när solen är för stark & jag behöver lite skugga.

Bordet & stolarna finns i tre färger: vit, svart & grönt. Det finns även ett runt bord som är 63 cm i diameter. Det kvadratiska bordet är 60 x 60 cm. Bordet kostar 1839 kr (exkl. moms!) & stolarna kostar 1091 kr (exkl. moms!). Ganska dyrt tyvärr.

Hittade ett kalasbra erbjudande på just dessa Ninja stolar & ett runt Ninja bord i vitt  för endast 3199 kr, men då var man tvungen att hämta det i Borås! Jag tog kontakt med företaget, men det gick inte att skicka det eftersom inget emballage fanns kvar :-(.

Har jag otur eller otur??? Den ena utemöbeln måste inhandlas i Kalmar samt Gävle & den andra i Borås!!! Ingen av dem kan tänka sig att skicka det mot fraktkostnad! Nu försvann all inredningslust till balkongen & verandan... Och detta när jag dessutom äntligen har bestämt mig vad jag verkligen vill ha! Kommer ju inte att hitta något annat likvärdigt på hela sommaren...

Så nu får jag gå ut & leta efter en ny fyrklöver... Då kanske min otur vänder till något bra istället... Välfärdsproblem - jag vet! Men jag hade blivit så lycklig av dessa två små möbelgrupper!

Kommentarer:

1 InneoUte-Malin:

Haha! :-) I-landsproblem. Förstår att det känns surt.



Vi har samma smak när det gäller utemöbler i alla fall. :-) Hoppas det löser sig!



2 Emma:

Usch vad surt när man verkligen fastnat för nått! Hoppas det löser sej, har tyvärr låångt till dessa Ikeavaruhus annars hade jag gärna hjälpt dej:) Ha det bra, kramar emmsan

3 Anna:

Attans vilken otur du har... Om jag bott i Kalmar skulle jag ha åkt och köpt soffan direkt till dig ;-)



Gullig sonen var som erbjöd sig att städa balkongen :-) Det är absolut inte barnarbete...



I dag har vi spenderat hela dagen lång på ett tempererat utebad och det var så skönt, med tanke på att det var 27 grader varmt. Att behöva ligga i babypoolen och guppa med Ebba gjorde verkligen ingenting. Nu har maken äntligen också fått semester och det firar vi i morgon genom att gå och kika på Rix FM Festival tillsammans med nära vänner. Emmy får följa med men Ebba får lugnt sova hemma med farmor och farfar.



Ha en jätteskön helg om vi inte hinner höras något mer! VARMA KRAMAR

4 Mari:

Barnarbete är det definitivt inte;-) härligt när ungarna vill vara med och hjälpa till.



Det var attans vilket elände det var med möblerna....hoppas det löser sej.



Ha en bra dag! Kram från en nu arbetande Mari....slutar vid 9.45.

5 MissStorm:

Soffan från Ikea är riktigt snygg. Hoppas det löser sig för dig!



Vår uteplats är mörk och inte särskilt trevlig så jag ska göra en minipiffning av den tänkte jag. Finns ju så mycket inspiration på nätet!



Vad bra med en sådan hjälpsam son som hjälper dig förverkliga idéerna!



Kram

MissStorm

6 Joakim Forslund:

Hör av dig i början av denna vecka, så tror jag att vi på Bra Sommarmöbler skall kunna hjälpa dig med Ninja gruppen. Jag kontaktar Berga-Form på måndag om detta.

7 Malin Inspiration&design:

Vad typiskt!! FÖrstår att du vill ha de här möblerna, så fina!!! Stolarna och bordet gillar jag massor. Har själv mejlat en möbelbutik om dessa men jag tyckte dom var dyra. :(



Allt bra med tjejen annars? :) Kramilikraaaaaam

Kommentera här: