Vill ha till vår balkong!

Vår balkong är helt tom idag. Vi använder den knappt, vilket är otroligt synd. Jag skulle gärna fixa den lite mysig med lite möbler & växter. Blev extra inspirerad av ett inlägg hos bloggen Inne & Ute som i inlägget "Gladsaker i maj" visar de MÖBLERNA jag vill ha!! Utemöblerna Roxö av Ola Wihlborg för IKEA. Skulle vara perfekta på vår balkong. Jag gillar både soffan & brickbordet, men favoriten är ändå bordet. Riktigt praktisk med ett brickbord, så att vi kan bära fika ut & in :-)! Tyvärr finns inte Roxö-serien på Ikeas websida av någon konstig anledning. När man googlar på dem, så har en massa tidningar skrivit om dem: Allt i Hemmet, Hus & hem, IcaKuriren & Residence. Möbelstommarna kan stå ute året om. Men möbler på balkongen förblir nog en dröm denna sommar...




Bilder från ResidenceMagazine, Hus & Hem samt IcaKuriren.

Soffan kostar 1195 kr & brickbordet kostar 345 kr. Dynorna ingår. Åhhhh vad jag vill ha dessa möbler!

Kommentarer:

1 elin:

bra sommarprojekt kanske ? :)

2 Nettan:

Ojj, nej det var fel mailadress, nyss lagt till den haha, så tokigt ;0).

hotmail, ska det vara !



Men maila mig på : anette[email protected]



Kram Nettan

3 fru Sätterlund:

Superfräscha utemöbler :) Skulle jag också kunna tänka mej!



Vad tråkigt att höra att du har så ont :( Förstår att det blir långtråkigt om du inte kan använda armen alls. Det är väl som du säger att då saknar man friheten att kunna göra även tråkiga saker... Hoppas att de två veckorna med vila gör susen för din arm.

Krya på dig vännen!

Kram Therese

4 Bokmalen:

Ja, dom var ju jättefina!! Skulle oxå kunna tänka mig dom... Men vi har ju redan bord å stolar så jag tror det blir svårt att övertala sambon för det är en massa annat jag skulle vilja ha...

Men man kan ju drömma!! ;)

Stor Kram, Maria

5 Proforma:

Märkligt att de inte finns på Ikea...

Vet att det var likadant med en annan utesoffa där, den fanns inte heller med på hemsidan. När vi var på Ikea så påpekade vi det för personalen och de sa att den var borttagen för den inte fanns på lager. Den skulle komma in efter några veckor. Ännu har vi inte sett den på sidan och det är över 1 månad sedan.

Roxö är jättefin och även brickbordet!

Kram

6 Therese:

Dom där möblerna är jag också lite sugen på till vår nya träaltan (som jag hoppas ska ligga därute om några veckor) :-)

Smidigt också att stommen kan stå ute i ur & skur!



Återkommer ju alltid hit till din fina blogg, är det ok om jag länkar hit från mig?



Hoppas att det är någorlunda bättre med din värk!

Krya på dig!

Kram Therése

7 Linda Ericsson:

Den är jättefin den soffan. Såg den när vi var på IKEA men jag har ingenstans att ställa den för tillfället. Jag tycker också det verkar praktiskt med ett brickbord.

8 Mari:

Den är läcker!! Kan du inte köpa en gammal soffa typ furu som det hade förr i gillesstugor de borde man ju kunna få gratis och sy några läckra kuddar att ha i. Man skulle kunna såga bort armstöden kanske och vips så är det något liknanden iaf.

Fast din arm vill nog inte att du ska sy just nu antar jag, vila och ta det lugnt var det som gällde.



Malin hade ju gjort en kul soffa av klappstolar....

http://inspirationsdesign.blogg.se/2009/may/koka-soppa-pa-en-spik.html fast den kanske du redan sett, urkul och smart sak.



Ha det så gott och kram!!



9 InneoUte-Malin:

Du vet att jag håller med. :-) Grannen hade sett den på varuhuset i Malmö igår... Det är ju inte alla produkter som läggs upp på webbsidan. Man kan ju slå en signal till närmsta varuhus. :-)

10 Helen:

Hej vännen.

Jättefina möbler. Skulle passa perfekt hemma hos dig. Tråkigt att du känner dig så ledsen över armen. Vi får väl ta och hitta på något en dag när du ska vara hemma. Ta hand om dig.

11 FURNISH.etc:

Underbart snygga utemöbler! Fin design och enkla, perfekt helt enkelt!

12 Malin:

Fin fina möbler:) Färgglada och granna också:) Kram

Kommentera här: