Fototriss - Siffror, del 2

Nu har det regnat alldeles för många dagar. Fotoinspirationen ligger inte på topp direkt. Längtar nu efter några soliga dagar igen. Dagens Fototriss har temat Siffror, del 2. Klicka HÄR för att se mitt tidigare (del 1) bidrag till Siffror.


Hur jag tänker med siffror här? Alla bilder kommer inuti BirdNest. Jo, på de första två bildern står det 2008 på massor av ställen. På bild tre är alla stolar numrerade. Tänk vilket jobb att numrera alla stolar + att sätta upp klisterlapparna bakpå alla stolar! Under OS 2008 fanns det totalt 91 000 sittplatser i Pekings Nationalstadion (BirdNest), men 11 000 av dem var temporära. Normalkapacitet är 80 000 sittplatser! Det är många stolar & många siffror det!!!




Mer bilder från BirdNest hittar du HÄR!

Kommentarer:

1 lilalili:

Bilder som väcker underbara minnen från OS hos mig!

Ha en skön söndag - det tänker jag ha ;)

2 Gärdsmygen:

Sista bilden är jätteläcker!!

3 Della / Var Dag ett Äventyr:

Trevligt med dubbeltema - siffror och OS.

4 Ingalill:

Håller med, sista bilden är riktigt maffig :)

5 princexswe:

Kul bilder. Å va tomt det kan se ut på en så stor ärena. Sista bilden gillar jag bäst. Ha en skön söndag.

6 Anonym:

Kul med OS och sådant här tänker man inte på när man ser alla duktiga idrottsmän.

7 Anna vimsar in ..:

Alltså menar du att du var i Peking..jag svimmar..det är en dröm för mig att en gång så uppleva ett OS..perfekt till temat med alla siffror här..jag blir lycklig av tanken på att du varit där..

8 Solvarma Irene:

Hej!



Ja många siffror blir det, fina bilder, speciellt den med stolarna, den är tagen ur en sån läcker vinkel.



Svaret på mina siffror får du om du <a href="http://solvarma-foton.blogspot.com">TRYCKER HÄR!</a>



Må gott önskar Irene

9 Pia:

Vad kul - var du där? Fina bilder!

10 Lantligt förälskad:

Oj oj oj! Vilka bilder.. Var ni högt uppe? Jag hade ju fått svindel.. ;-)



Krams!

11 Ulrica:

Vilket jobb.... undra just om man vill se en endaste siffra till efter det hästjobbet. Men å andra sidan var det säkerligen en hel hög med killar och tjejer som fixade dit alla nummer.

12 Pysseliten:

Jippi klara det ;) Länka som det nu heter har fått lärt mig något nytt :))) Tack snälla för hjälpen

jag är skit trög när det gäller detta :)))

Men jag lyckades nu måste jag träna mer :)))

13 Potos by Storm:

Sista bilden gillar jag. Hoppas det var många som gjorde märkninen på dessa 80 000 stolar/Lis

14 Kadermo /:

Spännande sifferbilder från dig. Tänk att du varit där!

15 foto CHIP:

Den sista bilden blir min favorit - alla stolarna :)

16 Helena Kulle:

Sista bilden är riktigt häftig, maffig!

17 emma ramic:

Kolla in mitt inlägg under ''girl or a boy, or maybe both'' Och säg vad du tycker om killens talang. Kan du tänka dig sjunga som både en tjej och kille? Svar uppskattas. Puss

18 eva b:

Härliga bilder! Gillar framför allt sista bilden med alla röda stolar!

Kommentera här: