Mera pojkrum!

Jag har verkligen letat på nätet efter inspiration till killrum! Det finns så oerhört mycket till mindre pojkar - men väldigt lite för killar i mellanåldern, innan de blir tonåringar. Jag är ute efter lite tuffare, men ändå snyggt. Eftersom fotboll är största intresset, så ska väl det på något sätt dominera i rummet - men ändå inte ta överhand... Ojojoj så många krav det blev ;-). Eftersom vi dessutom inte renoverar något själva, så vill vi ha färger som håller sig lång tid - blir dyrt att leja folk varje gång det ska göras om annars! Bättre att ha en neutral grund & sedan byta accentfärger & detaljer.

HÄR är inlägget med pojkarnas befintliga rum, som nu ska renoveras.

Har hittat länkar till två rum på Styleroom som är lite åt det hållet jag tänker mig:
* Fru Sätterlund (som dessutom har en otroligt fin & bra blogg, som jag besöker varje dag!)

* Lee som har gjort ett pojkrum för en 10-åring.

WOW Malin - du har ju fantastiska idéer! Kan jag låna upp dig en helg???? :-D Kolla in Malins kommentarer till mitt förra inlägg - snacka om idéspruta!!! Dessutom måste ni besöka hennes blogg - om ni inte redan har gjort det såklart... Inspiration & design - kanonblogg!!!

Dessutom fick jag en toppenidé av Emma med bloggen Hem & inredning. Att ha ett fotbollsnät som förvaring på väggen. Frågan är bara hur man fixar till det?? På Amazons websida finns verkligen allt man kan tänka sig i fotbollsinredning. Men inget sådant. Konstigt. Det kan du ta patent på Emma! :-) Eller alla ni underbara bloggare som har egna webshoppar. Kanske kan något med fotboll komma in i era shoppar??? De flesta som handlar av er har ju barn också... Bara en liten idé! :-)

Klicka f�r att st�nga bilden

En sådan här matta vore fräck. Har visat den tidigare ihop med lampknappen - men de tål att visas igen! :-) Båda sönerna spelar matcher med sina Microstars & då vore det ju kul att ha en "riktig" plan att spela på! Eller kanske en glansig grön ryamatta som ser ut som gräs. En sådan här fotbollsmatta har jag mailat varenda mattförsäljare på nätet tror jag. Ingen har den & ingen kommer att beställa hem den. Konstigt - känns som att en sådan matta vore många fotbollsintresserade barns dröm! Eller??? Denna matta kommer från Rugs USA. Tyvärr är det ju ett stort paket & därmed otroligt dyrt att skicka till Sverige. Rugs Usa har många fantastiska barnmattor! Väl värt ett besök.

Klicka f�r att st�nga bilden

Denna lampknapp är heller inte dum. Den finns tyvärr inte heller i Sverige, utan i England. Det är Amazon som har denna.


Denna vill jag VERKLIGEN HA!!! Så grym! Skrivbordslampa som en strålkastare på en fotbollsplan - även detta Amazon.
Fondvägg med fotbollsarena. Riktigt cool!!!

Kommentarer:

1 fru Sätterlund:

Du har ju jättemånga bra idéer. Synd att tillgången på det man vill ha ibland är begränsad. Men jag är övertygad om att du kommer få till det kanonbra. Malin är en riktig idéspruta ;) Vad gulligt du har skrivit om mig. Lycka till med grabbarnas rum, du är på god väg vännen.

Kram Therese

2 Emma:

Tycker det ssprutar idéer från dej oxå, ska hålla lite extra utkik efter grejjor till dej!!!=)Malin har alltid många goda och mycket bra tips när man ska inreda, hon fullkomligt sprutar kanonidéer, kul;)Ha det bra, kramar emmsan

3 Mari:

Tror du fixar det rätt bra själv, verkar som att idéer inte saknas. Har själv haft två fotbollstokiga ungar, så kul. Gud vad jag saknar den tiden......



Fondväggen var ju superläcker. Undrar om han som står framför ingår, då tror jag att jag oxå slår till......

Kanske skulle räcka med nåt sånt......gör ju ett helt rum tycker jag. Givetvis lite andra prylar oxå men ändå inte för mycket.



Gillar LEE pojkrum och även Zettelunds, har sett dem på styleroom.



Så bra att du vill göra allt genomtänkt för när man inte fixar själv måste man ju tänka lite längre....kostar ju som sagt var en del.



Kram och ha det så gott!!!



4 Annah:

Ja, pojkrum är inte det lättaste, men du verkar ha ideér så det blir över!

Lycka till!

Kram Annah

5 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Du verkar ha många bra idéer du med!! Ser fram emot att få se hur det kommer bli. Så spännande! Ha en härlig dag! Kramar!

6 Snusans Inredningsblogg:

Den där fondväggen var ju vekligen cool till ett pojkrum! :)

7 Mia:

Jag som inte ens har barn har faktiskt tänkt på det med. Jag tycker fin inspiration till barnrum är rätt svårt överhuvudtaget. Ofta är det en rosa explosion när det gäller flickor och det är inte alla som vill ha det till sina döttrar.

Jag la precis upp fina bilder på Filippa K:s hem och ett av hennes barns rum är med. Om man ser på färgerna tror jag det är sonens, det var iaf hur fint som helst! Jag vill också ha en karta på väggen.



Vad imponerad jag blir av ditt yrke. Det behövs verkligen engagerade människor i skolmiljön. Ja, jag ångrar inte att jag skrev det. Det är något jag brinner för och gärna vill fortsätta jobba med dels på bloggen såväl som i mitt yrkesliv.

Men du säger alltså att killar ha detta problemet med? Jag trodde mer de slogs om de var arga på varandra. Det är en mer direkt kommunikation, tjejer är mer lömska.



Kram Mia

8 Livet i byn:

Ja det är inte lätt det där med killrum. Minns att det var så även när jag höll på att dona när min son var liten. Ska bli spännande att se vad du hittar på för något till slut.



~Livet i byn

9 isabels värld:

Ja, killrum är inte lätt. Tjejrum är lättare. Bara att förverkliga sina egna flickdrömmar =) Mina killar är så små så det är hyfsat lätt där också än så länge.



Skrivbordslampan i hop med en grön matta vore jättehäftigt tror jag. Såg för länge sen ett avsnitt av Äntligen hemma där de la in en gräsliknande heltäckningsmatta till en fotbollskille. Har för mig att de hade nät som förvaring också. Riktigt coolt! Lycka till med pojkrumsplanerna! kram Pernilla

10 Designtjejen:

Wooww vad coolt! Shit masa roliga saker!

Kramar

11 Mrs. b:

Vilken tur att du fått tips på så många idéer. Har inte "fixa&dona" också två pojkrum som går i svart/grönt/vitt om jag minns rätt?

Själv står det still i huvudet. Men kanske detaljer i favoritlagens färger?

12 Sten:

Du tror inte en surfmatta eller snowboardmatta hade varit något då? =)

Det hade jag köpt om jag grabb

http://www.ullmansmattor.se/shop/9134/img33/h9733/2769733-rescaledpic-161x475.jpg

http://www.ullmansmattor.se/shop/9134/img78/h5378/2775378-rescaledpic-200x460.jpg

Kommentera här: