Pojkrum!

Jag har typ tusen projekt jag vill påbörja! Men med en arm som inte kan göra någonting & en man som inte är ett dugg intresserad, så står de flesta projekten stilla. Vi har nu bestämt oss för att iallafall börja med barnens rum. Stora sonen bor i mitt flickrum & har fortfarande kvar mina gamla tapeter... Så länge han inte brydde sig har vi låtit det vara, men nu vill han själv ha något annat (vem skulle inte det med detta rum...???). Tänkte ringa till snickaren & till målaren i veckan & hoppas hoppas hoppas att de kan komma inom en snar framtid & hjälpa oss. Snickaren behöver vi, eftersom vi ska byta ut de väggfasta garderoberna till nya. Då måste det fixas om i både taket & golvet. Sedan ska målaren måla taket vitt & tapetsera/måla väggarna. Det är lite svårmöblerat eftersom det är snedtak & är ett golvfönster utmed låga väggen. Har letat efter inspiration på nätet, men tycker att det finns dåligt med rum för pojkar i skolåldern. De flesta rummen är för mindre barn & oftast ljusblå. Tar tacksamt emot alla idéer på möblering, tapeter/färger etc. Jag vill ha tak+snedtak i vitt. Sedan vet jag inte... Typ ljusgrått.... Något som passar så att man kan byta accentfärger ganska lätt.

Här kommer nu de ORENOVERADE & stökiga rummen (jag gillar dem verkligen inte idag!!!). Visar bilderna nu för att ni ska kunna ge mig lite tips, idéer & inspiration! Tack snälla på förhand! Eftersom båda sönerna är grymt fotbollsintresserad, kommer detta att behöva ingå i inredningen... Jag vill dock inte ha det så här rörigt när det är renoverat. Sängarna är 105 cm breda & de ska vi också behålla. Vill dock gärna ha något snyggt att ha om resårmadrassen. Tips på det med tack! Rummen ligger vägg i vägg.

Stora sonens rum:




Jag har funderingar på dessa möbler till stora sonen:

Expedit bokylla med skrivbord samt Malm byrå - båda i svart. Skulle vara trevligt med en låg fåtolj eller sittpuff i hörnet vid låga fönstret. En Fatboy är ju inte fel - men lite dyra...

Lilla sonens rum:


Brukar alltid göra nästan exakt lika åt båda barnen. Eftersom de har samma intressen & är ganska nära i ålder, så har det varit enkelt & smidigt. Nu skulle det vara kul om rummen inte var identiska. I och för sig är planlösningen lite olika, men nästan lika. Garderoberna kommer att stå på samma ställe pga att golvet är gjort efter att garderoerna kom på plats. Vi kommer inte att byta bort ek-golvet nu. Däremot är dagens garderob 84 cm & de nya ligger ju på 100 cm bredd. Då blir det inte en garderob ända upp  taket, utan en 201 cm hög.

Är det någon som vet var man kan göra en planritning på ett rum på nätet? För att se hur det kommer att se ut? Gärna i 3D & gratis - såklart...

Fotbollsdetaljer som är ett måste...



Kommentarer:

1 annette:

Hallå!

Vet inte hur länge det kommer att belysas, men över Trettonhelgen är det alla gånger, jag var nere vid 16-tiden, vet inte när det tänds i övrigt, men det var flera som stod och väntade när jag kom, så det verkade vara så att andra (inte jag som chansade ) visste om det klockslaget.

Det var kul att se i full aktion, även om jag fördrar det naturliga så vill jag inte ha missat att sett det hela!



Kramen //annette

2 fru Sätterlund:

Usch vad otäckt med en brand så nära... Ang. pojkrum så ta en kik hos mig. Jag har ett pojkrum under mitt hem - barnrum. Grabbarna är blir 9 år i juli. Basen är silver, svart och vit. Grönt som accent... Ett litet rum som ska rymma mycket. Kolla även på Styleroom.se om du skulle ha råkat missa det ;)

Kram

3 Jennifer på Fashioncut:

Vilket svårt uppdrag! Skulle gärna delat med mig om jag hade några tips men det verkar vara slut på dom idag :(

4 Malin:

Men visst kan det vara bra att man har någon som håller i en ibland när det finns mycket fint som man så gärna skulle köpa med sig hem.



Spännande uppdrag du har framför dig. Barnrum är nte min starka sida och jag gissar att det är klurigare när de börjar bli stora och har lite åsikter också. Håller tummarna för att tipsen ramlar in för din del.



kram

5 Emma:

Ser lovande ut=)Jag gillar färgkomon turkost/grönt och även brunt/grönt e snyggt!!! Men som sagt det kan ju vara skönt att köra med en neutral bas för då e de ju enklare att byta det andra sen!!! Vore käckt att ha "fotbollsnät" som typ av förvaring på väggen eftersom killarna e så intresserade av detta!Ska bli spännande att se vad som hittas på!?;) Ha det bra, kramar emmsan

6 Petra:

Snygga möbler från IKEA ;-) Jag är helt inne på svart/vitt nu. Önskar dig en trevlig 13-afton

7 Lina van der Putten:

Är också helt inne på svart nu när jag ska inreda min lägenhet =) Hoppas allt löser sig för dig och att det blir toppenbra! =)

8 Malin Inspiration & design:

Hej på dig!



Gullig du är som rådfrågar mig. :)

Alltså jag får så många intryck med en gång.

Sen är det lite svårt att få helheten i huvudet. :)

Jag ska fila lite till så återkommer jag. :) Hojjta gärna om jag glömmer. :)



Hade varit fräckt med fotbollstema ju! :) Synd att jag inte visste innan i dag har gjort massa kollage, fast mest till mindre barn, eller alltså sådär färgglada men man kan ju använda sig utav en del till större barn också. Kan slänga upp ett kollage medetsamma. :)





Kramen sålänge!!

9 Designtjejen:

Vad roligt att göra om! Det svarta tror jag blir kanon!! Jag får nog allt fundera lite... tihi

Kramis

10 Malin Inspiration & design:

Hej igen! Visst vore det coolt med fotbollsnt i någon form. Kruxet är att om man ska a det till förvaring så bör det vara stora saker iom att hålen är så stora.



Här har du ett annars. ;)



s&usg=Nu7N3Ps0CR9oLbxcCdbBCwez04g=&h=216&w=290&sz=19&hl=sv&start=20&tbnid=kiokVK6BgbCYTM:&tbnh=86&tbnw=115&prev=/images%253Fq%253Dfotbollsn%2525C3%2525A4t%2526hl%253Dsv%2526rlz%253D1B3GGGLsvSE260SE260%2526sa%253DG" rel="nofollow">http://images.google.se/imgres?imgurl=http://213.132.112.100/images/76/7631870685.jpg&imgrefurl=http://www.blocket.se/vi/15849707.htm%3Fca%3D10s&usg=Nu7N3Ps0CR9oLbxcCdbBCwez04g=&h=216&w=290&sz=19&hl=sv&start=20&tbnid=kiokVK6BgbCYTM:&tbnh=86&tbnw=115&prev=/images%3Fq%3Dfotbollsn%25C3%25A4t%26hl%3Dsv%26rlz%3D1B3GGGLsvSE260SE260%26sa%3DG





Det finns ju färgade häftiga också.







ochmalnat/fotbollsnatnattillfotbollsmal/fotbollsnateuro11-manna200200m/p54741.php&usg=L8N4HhzXAaeEibkJz4FDN84AuQ=&h=127&w=125&sz=6&hl=sv&start=11&tbnid=T2FzeF88PlBcdM:&tbnh=90&tbnw=89&prev=/images%253Fq%253Dfotbollsn%2525C3%2525A4t%2526hl%253Dsv%2526rlz%253D1B3GGGLsvSE260SE260%2526sa%253DG" rel="nofollow">http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.scancord.net/cache/produkt-558-125-170.jpg&imgrefurl=http://www.scancord.net/sportnatochmalnat/fotbollsnatnattillfotbollsmal/fotbollsnateuro11-manna200200m/p54741.php&usg=_L8N4HhzXAaeEibkJz4FDN84AuQ=&h=127&w=125&sz=6&hl=sv&start=11&tbnid=T2FzeF88PlBcdM:&tbnh=90&tbnw=89&prev=/images%3Fq%3Dfotbollsn%25C3%25A4t%26hl%3Dsv%26rlz%3D1B3GGGL_svSE260SE260%26sa%3DG





Då är ju frågan vad du ska göra med det. :) Hm....



Om det var ett mindre nät så kunde man ju dela av på något vis så det blev fack. Klurigt hörru du!

Kommer inte på något så här på rak arm.





Kan du inte som en fotbollsplan på golvet, grönt golv och linjer. :)







Eller på en vägg kanske?





Man kanske inte vill måla ett golv så heller. Hampen i grönt så blir det som gräs. :)



Vilka färger gillar killarna?





Dekorplast kan du göra mycket med också ju. Du får skära ut fotbollar och sätta upp! :D





Ett sånt här rum vore väl toppen?!!







http://www.viivilla.se/inredning/nytt-liv-i-garaget.aspx?menu=&area=&category=&std=false





:) OM Man ändå hade sådana ytor!!



Hörs snart igen! KRAM





11 Malin Inspiration & design:

Ah kom på , ett rum i gult & blått kanske??! :D

Skriv deras fotbollsfavoritlag (med dekorplast) på väggen över hela väggen. Häng upp coola fotbollströjor! :D Du ska se att det lossnar. HÖr lite med killarna också, dem kanske själva är fulla av idéer. :)

12 Malin Inspiration & design:

Oj vad jag har rört till det här inne. :S Sorry!

Kommentera här: