Nymålat i köket!

Då var sportlovets lilla projekt avklarat! Att ta bort en ful blå vägg i köket & måla den blank vit! Dessutom skulle julklappstavlan upp på väggen! Eftersom jag har jätteproblem med en tennisarmbåge (höger arm!!!), så fick jag måla med vänstern!!! Med rollern var det ju inga som helst problem, men med pensel i kanterna... Så syna ska man inte göra, men det var bara SÅ skönt att bli av med den blåa väggen! Drömmer ju fortfarande om en triss-vinst & att mannen önskar gå med på att renovera köket. Är såååå TRÖTT på allt mörkt furu! Men men, jag får vara glad just nu för att hallen & barnens rum är på gång :-).





Hur såg det då ut innan? Jo, här kommer en före & efterbild! Nu ska vi hålla det rensat på kyl/frys. På sidan hänger dock snyggt barnens veckoschema för skola & dagis. Annars är alla magneter & bilder borta!


Köpte en vägghylla på Mio igår, som jag hade tänkt ha mellan kyl/frys & dörren. På hyllan tänkte jag ha min nya krukgubbe & alla fina böcker jag har om choklad. Men när vi provhöll hyllan, så såg det alldeles för trångt & inknött ut. :-(! Skulle gärna ha någonting på den väggbiten. Det får inte stå ut för mycket, eftersom dörren måste kunna öppnas helt. Någon som har någon kul & bra idé???



Kommentarer:

1 Mrs. b:

Vad fint ni målat!

Tips på att ha nåt på väggen? Det första jag tänker på är om ni har behov av att använda utrymmet till nåt praktiskt, typ handdukar (som originalbilden). Annars, tänker jag spontant på en sån där långsmal postpinne med resårband som man kan sticka in t.ex. vykort i.

2 Sofie:

Vad fint det blev! Tänk vad vit färg kan göra enorm skillnad :) Söt hylla! Ni kan inte ha den någon annanstans i köket då? Kram, Sofie

3 Malin:

Jag kan nog aldrig säga det för ofta men färg är fantastiskt! Tänk hur man kan förvandla ett rum med så enkla medel (även om det är jobbigt nog att måla).

4 Snusans Inredningsblogg:

Usch, tennisarmbåge låter inget vidare... Men vad fint det blev! En annan färg kan göra en sån skillnad. :)

Krukgubben är ju supersöt! :)



Jo knyttet sparkar och bufflar i magen. Tror det blir en livlig krabat. Bara 10 veckor kvar nu... :)



KramKram!

5 Proforma:

Sådan skillnad det blev! Härligt med vitt, ljust och fräscht!

Jag tänkte på hyllan bakom dörren... kan du inte ta typ, en sådan som du redan köpt och såga av hyllplanen så de inte blir så djupa och sedan ställa böckerna på andra hållet så framsidan kommer utåt, precis som på en tavellist.

Ska fundera mera :)

Kram

6 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilken skillnad! Så snyggt det blev! Verkligen ljust och fräscht! Det har du gjort bra! Hyllan du har köpt är jättefin! Jag har själv funderat på något liknande till våran hall. Vad kostade denna?

Nu är det äntligen fredag och snart helg! Det har varit så jobbigt att komma upp på morgonen denna veckan, så jag ser verkligen fram emot att få sova lite längre under helgen. Ska du göra något roligt i helgen? Ja eller hur är det konstigt, när man är ledig så flyger tiden iväg och man hinner knappt med. Hoppas ni får en härlig dag! Kramar!!

7 Lillmonster:

Vad snyggt det blev. Och så duktigt av dig att måla trots att du har ont.

Själv började jag riva tapeter igår i hallen - alla lösa bitar ska bort och sen ska vi spackla så jag kan börja måla i helgen. Jag vill ha bort det gula som finns där nu.



Kram Kram

8 Livet i byn:

Vad fint det blev och grattis till vinsten. Jag är också i hyllbranshen just nu och lär med säkerhet försöka lura K att sätta upp dem under helgen. Han är dock inte alltför samarbetsvillig.



~Livet i byn

9 m:

Så fint det blev! Vit färg gör att det blir så "rent och fräscht", men en annan sak är ju att ni har tagit bort allt från kylen. Det blir mycket vitt det med. Jag tycker inte ni ska ha nåt på den väggen alls. Det ser så lugnt ut nu. Vi hade tavellist som vi sågade till lagom längd i vår serveringsgång innan, så som "Proforma" säger. Det blev fint.

10 Mirka:

Vilken förändring! Tänk vad lite färg och bortplock kan göra... här hemma hos mig blir jag nästan lite blind när det gäller sådant. Det som är praktiskt får stå framme men det är inte så värst snyggt och då skänker det ju egentligen ingen glädje heller. Nähe, RENSNING ska det bli när jag är piggare i kroppen.

11 Marie:

Det blev jättefint!! Det gör sån skillnad att göra så lite!! ha en fin helg!

12 fru Sätterlund:

Superbra! Vilken skillnad! Det blev kanonsnyggt. Så fräscht med vitt :)

Trevlig helg!

Kramar Therese

13 Härligheter enligt Erika:

Åh, vad snyggt och fräscht det blir!!!

Vad tycker du om min inspirationsshopping? Gillar din soffa med det marina tyget, var har du fått tag i det?

Ha en härlig fredag!

Erika

14 annette:

WoW, vilken enormt stor skillnad det ev med vit målning, ser ut som ett heltnytt kök, mycket större på ngt sätt, tuuft gjort av Dej att måla med vänstern, jag har ju högern kvar men känner mej väldigt handikappad med vänstern i Mitella!

Ha nu en superskön Fredagskväll!



annette

15 Kiki:

Hej!

Jag håller också på att måla en vägg i köket just nu, vilket märkligt sammanträffande! Fast min är mörkröd och det behövs säkert 4 lager... Men det är fantastiskt vilken skillnad det gör, eller hur? :)

16 Therese:

Tittar in för att se vart min krukgubbes bror hamnade (jag vann den adre hos Mari). Så fint ditt kök blev, jag har nyss mållat min boasering i köket vit, och även här blev det ett nytt kök! När jag ser dit tomma utrymme så drar mina tankar igång, jag håller på att pyssla - trycker avlånga brädor med ord, och någon har jag satt klämmor på (bilder kommer senare i min blogg). Mitt tips skulle vara att du tar en lång lite bredare list/bräda, målar den vit och sätter fast lodrätt på väggen. På brädan kan du exempelvis trycka veckans dagar med svarta stämplar och sätta fast postklämmor eller gammla nötta träklädnypor - tror det skulle bli jätte bra samtidigt som du får en bra anslagstavla! Eller varför inte receptsamling, foton på familjen eller... ja bara fantasin sätter stopp! Lycka till och en trevlig helg!

17 Inspirera Mera:

Vad fint det blev! Det blev en härlig skillnad.

Kram Sandra

Kommentera här: