Fototriss - triss

En ny söndag börjar gry! Varför springer helgerna iväg?? Tänk om alla fick ha tre-dagars helg istället! Då tror jag att både barn & vuxna skulle bli mer harmoniska & mindre stressade! Det är iallafall min önskan!!!! :-)

Dagens tema i Fototrissen är triss! Det innebär att varje bild ska innehålla antalet TRE av något och trissen ska tydligt framgå i bilden. Fotona på tulpanerna & polkagrisarna är precis nytagna, men de hjärtformade ischokladen fotades vid jul. Tyckte dock att de passade bra idag, eftersom det var Alla Hjärtans Dag igår! Dessutom är det rött i de andra två bilderna - också det för att matcha till det för Alla Hjärtans Dag! Vill du se fler bidrag på triss-temat klicka här!









Min blogg fyllde ett år i
fredags! Detta firar jag med en utlottning av produkter (Eva Solo, Rosti & Lalo) från Anna Doll. Klicka HÄR för att komma direkt till tävlingen! Alla kan vara med! Lycka till!


Kommentarer:

1 eva b:

Polkagrisarna är min favorit!

2 Veronica:

Polkagrisarna blir min favorit. Ser sockriga och goda ut. Mums :)

3 m:

Du tar verkligen jättefina bilder. Det är svårt att välja, men jag tar nog också den första. Det blir så häftigt med såna närbilder. Ytan ser så speciell ut på så nära håll!

Det är så konstigt, men jag har med dig i min blogglista och detta har fortfarande inte kommit in.

4 Znogge:

Triss i polkagrisar är aldrig fel!

5 Ragnvi:

Godmorgon! Triss i sötsaker hos dig!

Grattis på årsdagen!

Kramen!

Ragnvi

6 Mari:

Jag hade rätt......du är nästan alltid först ut.

Pefekt tolkning och fina bilder som vanligt!!



Jag har mailat dej!!



Kram!!

7 Anette:

Väldigt fin och genomtänkt triss! Gillar tulpanbilden bäst./Anette

8 Helena-hem ljuva hem:

Jättefina bilder! Polkagrisarna blir min favorit!

9 Fröken Mita:

Älskar polkagrisar från Gränna, den håller jag på idag.

10 MammaRussin:

åh vilka underbara foton..:) som vanligt.. väljer hjärtana tillslut...

ha en toppen dag och grattis till bloggen på ett års dagen...

kramkram

11 Livet i byn:

Ja nu är det en ny söndag, tänk om helgen ändå varade lite längre...



Fina triss-bilder :0)



~Livet i byn

12 åsa gillar rosa:

Härliga bilder alla tre. Min favorit blir tulpanerna. Ha en bra söndag och grattis till ett år.

13 Ann-kristinS:

Grattis med 1 år :) . tycker bilden med polkagrisarna var så härlig .

Håller helt med om att fredagen också skulle varit en helg dag

14 Maria:

Fina bilder alla tre.

Tulpanerna blir min favorit.



Ha en fortsatt trevlig Söndag - och grattis på 1-års dagen!!

15 paula:

Grattis på ettårsdagen i efterskott.. Härliga bilder du visar upp. Tulpanerna vinner idag..

16 Eva-Lena:

Grattis till årsdagen och polkagrisera blir min favorit i dag!Ha en fin söndag/E-L

17 Lissen:

Gillar speciellt dina polkagrisar. Ser sååå frestande gott ut! Ett stort grattis till ettårsdagen av bloggande. Blir kul att följa dej i fortsättningen också. Kram

Ha en bra dag!

18 Karin:

Jättefina bilder alla tre men jag föll för tulpanerna! Grattis på ettårsdag förresten

19 marie roxbro:

Polkagrisarna är min favorit

20 Milla:

Kanonfina bilder i din triss..men tulpanerna blir nog min favorit om jag nu ska välja bara en!

21 Anna:

Vilka underbara bilder! Den på polkagrisarna är min favorit också!



Grattis till vinsten hos Mari! Jag får fortsätta leta efter en söt krukgubbe, men har hittills aldrig lyckats se någon på någon affär här uppe i norr...



Nu kan du läsa på min blogg om "hemligheten". Du hade rätt i dina misstankar som du undrade över på facebook ;-)



Ha en underbar söndag! BAMSEKRAMAR

22 Lillmonster:

Polkagrisarna ser ju så smarriga ut. :)



Kram Kram

23 Anna:

Tack så mycket vännen!! Nej, det var ingen fara att du skrev så på fb... det var ju inte så länge kvar innan folk fick veta.



Jepp, nu heter Mathias också Dahlbäck. Han ville hellre heta det än sitt egna. Det känns fint att vi alla heter samma nu.



Ha en mysig dag! KRAMISAR I MASSOR

24 Matilda:

Ja det har jag sagt många gånger också, om man finge vara ledig tre dagar istället för två så skulle hela världen se bättre ut. Måndagar skulle vara en perfekt extra dag. Men, men...nu är det bara att ta nya tag igen. Fina bilder :-)

25 Kerstin:

Vilken fin tolkning. Gillar polkagrisarna, känns så nära att de kan hoppa in i min mun närsomhelst. :) Grattis till ett år!

Ha en fin dag.

26 Ulrica:

Mmm vilken god triss och på toppen lite fägring för öga och nos. Väldigt snygg.

27 Proforma:

Nej, men hur ska jag kunna välja här... tulpaner och godis, sånt som jag älskar! Det blir nog ändå polkagrisarna, den bilden var snyggt fotad!

Ha en skön söndag!

Kram

28 Erik "Semlan":

Polkagrisarna ser goa ut och de tre tulpanerna gör sig bra på bild. Men jag gillar nog den hjärtformade ischokladen mest. Men hur gigantiskt stora är de? De verkar vara plåtade på golvet, på parkettgolvet... Då är de ju jättestora! Fast det är kanske en skärbräda..? Snacka om ischoklad, kraftiga bitar.

Brukar själv göra "Rallykaka" till jul, det är smaskigt!

29 Monkan:

Åh, polkagrisbilden var underbar!

30 Pitetjej [FOTOBLOGG]:

Jättefina foton! Jag tror min favorit blir den första, med polkagrisarna :)

31 Ingalill:

Tulpanerna var jättevackra, den blir favoriten :)

32 Mallaco:

Älskar Polkagrisbilden. vilken mumsig bild!!!



Kram

33 Trebarnsmamman:

Jättehärlig polkagrisbild!

34 Cecilia:

Jättefina bilder. Favoriten blir polkagrisarna.

35 Famos/Menageriet:

Läckert!

Tulpanerna blir min favorit denna gång.

Ha en skön vecka!

36 Rajson:

blommorna är härligt krispiga.Är ingen vän av choklad men polkagrisarna ser riktigt läckra ut i ditt foto,Jatack för detta foto!

37 Synne.:

Hej på dig.

Så mycket fint och gott det var här.

Polkagris är bara så gott....

Det blir favortiten hos dig.

Kram från ett kallt naboland.

Synne.

38 Marie:

Jag älskar både godis och tulpaner så här blir svårt att välja favoritbild - fast jag gillar nog polkagrisarna bäst...

39 Ida | 85kvadrat:

Toppenfin triss! Polkagrisarna blir min favvis :) mums! Ha det!

40 Baronessan:

Polkagrisarna blir mina favoriter

41 Jah Hollis:

Snygga trissfoton alla tre, men polkagriskaramellerna har något extra tycker jag.

Min blogg fyllde två den gångna november. Jag firade med en liten whisky. ;-)

42 Annika Lund:

Alla tre bilderna var bra men min favorit får nog bli tulpanerna. Kan inte leva utan dom. Bara måste ha en bukett ståendes hemma.

Ciao Annika

PS. Grattis till bloggnomineringen.

43 Caroline:

Vilken underbar fototriss, jag gillade alla tre!

Men tulpanerna får bli favoriten idag!



/Caroline

44 princexswe:

Jättefina triss. Gillar tulpanerna bäst. Ger en känsla av vår. Eva

45 Anna:

Underbar Triss hos dig!

Och grattis till bloggens 1 års dag! :)



Vinnaren för mig blir polkagrisarna - det blev en härlig effekt i mina ögon! :)

Tack för tipset om tävlingen!



Den ska jag självklart vara med i :)

Ha det gott!

46 ninni:

Men halllåååå man får inte göra mig godissugen inte...

Älskade första bilden ser bara för gott u!

47 Kikan:

Åh vilka fina bilder!!!! Verkligen en härlig triss gånger tre. Kram Kikan

48 Annies Fotoblogg:

Vad gott. Gillar översta bilden :) Nu ska jag gå och köpa godis :)

49 En Autografsamlares Värld:

Härliga bilder men polkagrisarna måste bli min favorit

50 Mia:

Polkagrisarna gillar jag bäst!!!

Men fina bilder allihopa.

51 Michaelsson:

Garh! Nu sitter jag här och blir godissugen. Tack för det :P

Nåja, väldigt fina bilder i alla fall :)

52 cpmamman:

Snygg triss!



Ettan är min favorit. Den blev verkligen frostigt frestande på nåt sätt :) Läcker var ordet.

Kommentera här: