Så gick det...

Har varit ganska nervös sedan jag pratade med Rix Fm igår... Sådär nästan som en fnittrig fjortis... ;-) Vet inte riktigt varför, men så har det varit iallafall. Varit spänd hela dagen. Idag när jag satt & hade ett mentorssamtal efter lunch, ringde ett Stockholmsnummer på min mobil. Alexandra från Rix Fm ringde & sa att jag var en av finalisterna. Jag fick svara på två frågor. Vad heter Rix Fm's morgon program? och Hur många personer får plats i ett fullsatt Globen?. Globen-frågan hade jag ingen som helst aning om. Drog till med 15000 & när jag googlade sedan, så visade det sig att det var 16000. Så nära var jag. De frågade om jag bodde i lägenhet eller hus. När jag svarade hus & var vi bodde, så sa hon Det var ju jättebra! Avståndet är ju perfekt också (=avståndet till Rix Fm scenen). Alexandra bad mig vara vid min mobil hela eftermiddagen. Jisses vilken hjärtklappning jag fick .-)! Jag hade verkligen svårt att fokusera på jobbet.

Vid 16.30 fick jag ett sms från en vän som talade om att en Maria hade vunnit (Grattis till dig Maria!). Jag har ingen tillgång till radio på jobbet, så jag hade ju ingen aning om hur det gick.  Men faktiskt så blev jag riktigt lättad. Visst hade det varit en otroligt häftig upplevelse & ett fantastiskt minne, men det visade sig att barn under 18 år ej fick ta del av detta VIP-paket. Det var ju för barnens skull jag ringde in, så jag skulle ju inte kunna ha satt mig i soffan på scenen UTAN dem. Det fanns verkligen inte på världskartan för mig. Så nu kommer vi istället att stå som glada besökare i publiken istället. Barnens största idoler är EMD & Måns - och BÅDA spelar på festivalen. Min favorit är Martin Stenmarck & han kommer ju också! Så det kommer säkert att bli en kanonkväll!  Här är alla artister som spelar i Vasaparken i Norrköping imorgon kväll.


Har verkligen haft fullt stod av en massa vänner dessa dagar! Kul :-)! Och tack för att ni bryr er! KRAM!


PS. Jag kollade runt på en massa bloggar igår & försökte skriva kommentarer. Det gick inte! :-( Någon mer som hade problem igår???


Uppdatering kl 23.13: Nu har jag försökt skriva kommentarer på olika bloggar hela kvällen. Det GÅR INTE! Blir så frustrerad!!! Jag har läst de flesta av de bloggar jag brukar kolla på, men knappt kunnat skriva kommentarer på någon. Blogg.se-bloggar strular mest, men även andra.... :-( Hoppas att detta snart löser sig!

Kommentarer:

1 Bokmalen:

Jamen, då slutade det ju bra i alla fall! En toppenkväll är det ju upplagt för!! Är lite "sur" för att dom inte kom till Umeå i år... Men, men, man överlever ju det med.

Det var problem igårkväll för alla, tror jag. Jag var väldigt sur innan jag insåg att det var bara att ge upp. Trodde först att det var fel på min dator. Men det var det ju tack och lov inte. ;)

Ha en superduperkväll imorgon!!

Kramen, Maria

2 Pysseliten:

Åhh synd men förstår dig :) Vilket stå hej det hadde blivit jag skulle va så nervös så :)

Jag hoppas med hinna en sväng på stan i morgon jobbat till 18 så får se sen :) Hoppas vi ses :)))

Ha det bra Pysseliten

3 Linda Ericsson:

Jag låg i soffan och lyssnade och fick fjärilar i magen när jag väntade på om jag skulle höra din röst. Det hade ju onekligen varit häftigt det måste jag ju säga. Men samtidigt vad pratar man med honom om?

Vi kanske ses för jag hade tänkt titta förbi en stund med barnen innan jag åker till jobbet. Kramis

4 Camilla(s nya hem):

Vad spännande att komma så långt ändå! :) Jag skulle också ha varit supernervös kan jag meddela. Hihi.

5 Monika:

Hej! Ska läsa dina äldre inlägg för att förstå bättre vad det var du inte vann, men det verkade ju kul! Synd då att det blev en annan, men som du sa; du ville ju inte göra det utan barnen. :-) Var min blogg en sådan du inte kunde kommentera på? Bara undrar för jag vet att andra haft problem med det förr. I så fall blir jag tokig! Har försökt fixa problemet, men då är det inte mitt fel, kanske.

6 J o h a n n a:

Så roligt att du kom så långt ändå. =) Ha en härlig dag! Kramar!

7 Therése:

Hade också problem med att skriva kommentarer igår!

Idag verkar det ju iaf funka igen.



Oj, så nära du var att vinna, men det är klart...förstår dig att det inte skulle va lika kul utan barnen!

Hoppas ni får det härligt där ikväll ändå ;-)

Kram Therése

8 Carina - inspirera:

Kul att det kan hända "vanliga" människor...kul att vara så nära - men ganska skönt att inte vinna ibland!

Kramen.

9 fru Sätterlund:

Förstår att det inte hade varit så kul att vinna om man inte kunnat dela det med barnen - när det var för deras skull... Roligare att få se artisterna framför scenen tillsammans :) Ha en underbar kväll tillsammans!

Kramar Therese

Kommentera här: