Fototriss - tidens tand!

Påskdagen & ytterligare en fantastiskt solig dag! Vilket otroligt härligt väder det var igår. Riktig sommarkänsla! Vi var ute hela dagen på landet & hade det superskönt. Är fortfarande trött efter vår resa & har inte riktigt kommit ikapp med sömnen. Min nyblivna 6-åring hostar något grymt, så nattsömnen är inte vad den borde vara...

Dagens Fototriss har temat Tidens Tand. Vi ska låt våra foton visa vad tidens tand har åstadkommit och hur de har påverkat våra motiv. Inte helt otippat att jag väljer några motiv från Kina va??? ;-) För att se alla andras bidrag till tidens tänder, klicka här. Mina tre bidrag är fotade i Förbjudna Staden. Det var mycket mer slitet än vi trodde att det skulle vara. På många andra ställen i Beijing har de rustat upp & lagat fina målningar & tak inför OS 2008. Alla röda väggar i Förbjudna staden hade flagnande färg (man ser lite av det på sista bilden).  Första & sista bilden är på tak med dessa otroligt mäktiga drakar, både på den runda små kanterna & alla större varianter på takkanterna. Mittenbilden är ett flagnanade tak, kolla speciellt in bjälkarna.






Jag var ju lite sent ute med förra veckans Fototriss med temat Prickigt, pga av vår semesterresa till Beijing! Klicka HÄR för att komma direkt till min prickiga fototriss! Hoppas att ni alla får en fortsatt skön påskhelg! KRAM!

Kommentarer:

1 Danne:

Den andra bilden vinner nog hos mig idag. Den ser riktigt väderbiten ut. Snyggt. :)

2 Marie:

Åh jag vill också åka till Kina! Vilka fina bilder där verkligen tiden har satt sina spår.

3 Marie Carpe Diem:

Oj vilka vackra bilder. Jag gillar dem alla tre :-)

4 Ingalill:

Gillar den fösta bäst, härliga bilder :)

5 lilalili:

Fina bilder där jag gillar den första mest!

Ha en skön påskdag! Kramis

6 kadermo:

Intressanta bilder, kul att få uppleva lite av allt ni såg.

7 Amanda:

Tidens tand inget att snacka om. Fina foton. /Amanda

8 paula:

välkommen hem! Andra bilden blir min favorit för dagen...

9 Proforma:

Klockrena bilder! Den andra blir min favorit!

Välkommen hem!

Kram

10 InneoUte-Malin:

Fin tolkning! Kul med lite bilder från Kina. :-)

11 Kerstin:

Jättefin triss där den andra bilden är min favorit. Snyggt!

Ha en fin söndag.

12 Nettan:

Jättevackra bilder alla dina!

SNYGGA.



GLad Påsk // Nettan

13 Mirka:

Så roligt att få se lite fina bilder från kina! Mer sånt!



Glad påsk!

14 Bokmalen:

Fina bilder!!

Kramen, Maria

15 Anna:

Jättesnygga bilder alla tre!



Ha en fortsatt fin påsk!

Anna

16 Mari:

Finfina bilder,kan tänka mej att det fanns mycket att se och fota. Så nu är väl din fototriss räddad för hela året antar jag.



Jodå, han kom fram till Shanghai igår morse, allt hade gått bra, fast de sov när jag pratade med hans kompis på Facebook.

Hoppas sonen piggnar till för det är ju hans stora dag idag.



Härligt väder här med, har haft bra jobb idag med mycket utevistelse, gött!



Kram och ha det så bäst! Hörs!!

17 Avsändare Margareta G:

Kinesernas mönster och pråligheter är verkligen arbeten som bör bevaras för eftervärlden. Trots att jag inte gillar det förstår jag vilket arbete som är nedlagd till allt detta.



Visst blir också jag förvånad att de låtit tidens tand fortgå utan renoveringar.



/Margareta G

18 johanna:

ja det är så underbart med sol!

19 Anna:

Hej vännen!

Vad kul att få se bilder från Beijing! :-)



Det låter som om ni haft en riktigt härlig påskhelg med fint väder och trevligt sällskap. Jag hoppas den nyblivne sexåringen slipper hostan snarast!



I morgon lämnar jag och Mathias min hembygd för att åka vidare mot Berlin, via ett snabbt stopp hemma för att packa om. Vädret verkar vara varmt och skönt där nere, så jag ser fram emot att få njuta av några härliga dagar i sällskap av min man :-)



Ha en riktigt bra vecka! KRAMISAR

20 marie roxbro:

Vackra bilder...måste jag välja så blir favoriten den sista bilden

21 Helena-hem ljuva hem:

Fina bilder alla tre! Spännande med Kina! Kan ju tänka mig att det fanns en hel del intressant att fota där.

Hoppas att ni har en härlig påskhelg!

KRAM!

22 Mitt i Fågelsången:

Spännande med Kina. Som du säger är väl mycket märkt av tidens tand, även om de gick hårt åt stora kulturvärden inför os - antingen via rivning el renovering. Svårt att välja favorit.

23 Lillmonster:

Mysiga bilder. Men jag håller med om att det såg slitet ut. Den sista bilden på det röda taket och draken vinner hos oss.



Kram Kram

24 Jah Hollis:

Det var fina bilder i din fototriss. Men man ser ju också spåren av tidens tand och det var ju meningen. :-)

25 Zippo:

Trevliga och spännande bilder från österlandet.

Draken blir favoriten.

Ha det gott.

/Zippo

26 fru Sätterlund:

Hej! Så ni är tillbaka nu :) Vad många vackra bilder. Spännande att ha varit i Kina!



Ang. grabbarnas rum så är den blank svart. Sen har jag den svarta på tv-väggen. Så de ligger inte med huvudet och gnuggar mot den. Har inte fått några fläckar på den än iaf :) Men skulle du inte kunna hänga upp nåt tyg eller kuddar mot väggen som ksydd då? Göra som en långsmal tygtavla eller nåt?

Välkomna hem!



Kramar Therese

27 Camilla:

Vad roligt att läsa om din resa till Kina! Jag fnissade till när du några inlägg längre ner skrev att det var kineser ÖVERALLT. NO, really, i Kina????

Hahaha. :) Men jag tror jag förstår vad du menade... Hihi.



Ha en bra dag!

28 Anna:

Extremt fina bilder alla tre. Här går det ju inte att välja någon favorit

29 victor:

Hej!



Är du intresserad av att vara ung för evigt?



Tycker du att vi ska besegra åldrandet så att människor slipper att torteras och slaktas av åldrandet?



Kolla in min blogg!



Trevlig kväll!



http://victorbjoerk.blogg.se

30 Ellas Inspiration:

Oj, vilka vackra bilder på temat!! Höll nästan på att glömma bort Fototrissen...



Hoppas att det har varit en skön påskhelg!



Kram Karin

Kommentera här: