Fototriss - prickigt!

Nu är vi hemma igen!!! Vi har haft en fantastisk vecka i Beijing & har många härlig minnen & upplevelser med oss hem! Vi hade sommarväder hela veckan - men sol, blå himmel & upp till 27 grader varmt! Vi kavlade upp byxorna & hade bara T-shirt på oss. Kineserna bar fortfarande långkalsonger & hade tjocka jackor på sig...  Vi har inte riktigt hunnit sova ikapp från hemresan än, så nu går ögonen i kors... Idag har vi bara myst med barnen, packat upp, tvättat & bakat bullar. Minsta sonen fyller 6 år imorgon! Så nyss sa jag godnatt för sista gången till en femåring i detta hus! Känns...

Morgondagen kommer att ägnas åt att fira sonen & att "fira" påsk (= leta efter & äta påskägg!!). Mina systrar med familjer är i krokarna, så det ska bli riktigt mysigt att få träffa alla tillsammans.

Veckans Fototriss har temat Prickigt! Jag kan ju såklart inte  ;-) missa någon Fototriss, så här kommer mitt bidrag! Det är verkligen en blandning av prickar i min triss - dock är alla nytagna foton från denna vecka! Första bilden är prickig dekoration på tunnelbanestationen Olympic Green Station vid OS-arenorna i Beijing. Andra bilden är prickiga pistiller i vackra buskblommorna Chaenomeles Speciosa från Jingshan Parken i Beijing. Tredje bilden är prickigt pärlsocker från dagens bullbak. Bullarna som smaskas i sig på min blivande 6-årings födelsedagskalas :-).








Nu har jag såklart missat en massa bra & intressanta inlägg hos er alla! Trots Bloglovin' är det ju omöjligt att läsa igenom alla era bloggar den gågna veckan - även om önskan finns! Så tipsa mig gärna om något  eller några specifika inlägg som ni tror att jag skulle vara glad av att få ta del av :-)! Förhoppningsvis hinner jag få lite tid vid datorn under senare delen av påskhelgen. Just nu proriteras barnen - eftersom vi har varit borta från dem en hel vecka (usch så jobbigt det var :-( !! ). Måste också säga att det är OTROLIGT KUL med så många besökare varje dag - trots att jag varit bortrest en vecka! JÄTTEROLIGT att ni besöker min blogg!

GLAD PÅSK till er alla!!!

Kommentarer:

1 Mari:

Välkommen hem och glad påsk!



Nu sitter sonen på planet till Shanghai....väntar på sms att han kommit fram.



Hade jag varit som dej hade jag markerat alla som lästa och börjat om från början....en omöjlig uppgift att läsa ikapp, stressande.



Ha en härlig dag med födelsedagar och annat, vädret på toppen kan inte bli bättre!



Kram!

2 Junitjej:

Välkommen hem!!

3 Marie:

Välkommen hem! Ska bli härligt att få ta del av nya inlägg från dig igen. Har saknat dem! =) glad påsk på er. Härliga bilder - särskilt bullarna. Mums!

4 Mi@:

Tillbaka till fototrissen och kikar in här...

Gillade blommorna - supertjusiga men men bullarna mumma känner doften nästan och dreglar!!!



G L A D - P Å S K



fd. maskrosen

5 pysseliten:

Härliga bilder du fått med dig hem Välkommen hem igen :) Och en riktig glad påsk

6 Mrs. b:

Välkommen hem! Hoppas ni får en fin resterande påskhelg!

7 kadermo:

Trevligt återseende. Men visst är det skönt att vara hemma i stan igen ...

8 Jah Hollis:

Ja, det var prickar i många varianter det. Eftersom jag är nyvaken och något hungrig är det bullarna som lockar mest även om det kanske inte är en näringsriktig frukost. :-)

Kommentera här: