Fototriss - sten!

Nu är Helena tillbaka med en Fototriss igen. Denna vecka är temat sten. Vad kan inte då passa bättre än bilder på världens längsta stenmur - Kinesiska muren! Har tidigare skrivit ett inlägg om Kinesiska muren - men valde nu tre andra bilder.


Vi gick på muren i Badaling. Första bilden går vi åt vänster. Den är lite mer folktom av någon anledning, som vi inte vet varför. Andra bilden är ett vakttorn på vänstra delen, men man ser muren slingra sig långt bort i horisonten bakom tornet. Sista bilden är den fina taggiga murkanten mot den underbara blå himlen!  




Klicka HÄR för att se alla andras bidrag till sten. Vill ni se mer foton från min Kina-resa, klicka HÄR. Hoppas att ni alla får en solig & härlig söndag!

Kommentarer:

1 kadermo:

Du har valt att visa världens längsta stensamling, kul !

2 Pialotta:

Måste vara en underbar känsla att få vandra där:-)

Härliga foton.. tack för den resan på din steniga dag;-)

/Pialotta

3 Kerstin:

Vad häftigt det måste ha varit att få gå där.

Min favorit blir vakttornet. Snyggt foto och läcker byggnation.

Ha en fin dag.

4 Mari:

Fina bilder! Jag har missat detta totalt......det går ju fler tåg!



Ha det så gott!!1

5 Mari:

Fina bilder! Jag har missat detta totalt......det går ju fler tåg!



Ha det så gott!!

6 Proforma:

Men detta var ju givet för dig :) Mer sten än så här hittar man väl inte!

Första bilden gillar jag allra mest!

Ha en fin dag!

Kram

7 Photos by Storm:

Jag är verkligen avundsjuk på dig som gått på detta mäktiga byggnadsverk. Vilken upplevelse/Lis

8 annette:

Det var ju verkligen en "stentriss" som heter duga det, underbara bilder,mittenbilden får bli min favorit om jag nu skall välja någon!



KRAM! //annette

9 Camilla:

Kunde inte varit ett mer passande tema för din del! :)

10 lilalili:

Vilka underbara bilder i din triss! Den första är min favorit!

Ha en skön kväll! Kramis

11 Bokmalen:

Ja, det är ju helt klart en väldans massa sten du bjuder på!! ;)

Kramen, Maria

12 Amanda:

Där finns det gott om sten, vilket jobb att bygga.Fina foton. Någon gång ska jag se det live. /Amanda

13 Ninnie:

Å, tänk att ha varit på kinesiska muren! Det är verkligen mycket sten där...Fina bilder!

14 Therese:

Tittar in för första gången här hos dig-jättefin blogg=)

Åh, vilken lycka att få ha gjort en resa till Kina. Ett av mina drömresemål!

Har kikat runt här hos dig lite och måste säga att hallen blev kanonfin. Den grå fondväggen med blommorna skulle verkligen passa jättebra hemma hos mig, helt min stil!

Ha det så bra!

15 Nathy:

Det måste ha varit en upplevelse! :)

16 Lissen:

Men vilket härligt äventyr du har varit på.

Skulle velat vandra där med dej på den översta bilden.

Vad fint du har gjort i sonens rum, han måste bli glad över sin omtänksamma fixande mamma!!!

Ha det så gott!!!!

17 Jah Hollis:

Ja det äer verkligen en imponerande stenskapelse. Fina bilder.

18 Jah Hollis:

är, heter det förstås... :-)

Kommentera här: