Kina - Kinesiska Muren

Idag är både jag & lilleman hemma & är sjuka. Eftersom vi är sega båda två, har det blivit mycket tv & Wii-spel.

Jag tog kopiöst mycket foton i Kina... Har fått flera förfrågningar om jag inte kan visa upp lite foton från vår resa här på bloggen. Det är så svårt att välja ut bara några - så jag gör lite olika inläggg utifrån olika rubriker. Här kommer bilder från The Great Wall! Varning - många foton blir det ändå... ;-)



Där kom visst Dahlarna herself med på ett hörn... Då vet ni hur jag ser ut! :-)






Emellanåt var det smockat med turister på muren. Kolla så många det räs om tar foton också... ;-)


Dahlarna vid ett stup! Mäktigt att stå där, med bara det lilla lilla staketet som gräns...





De hade byggt en liten berg- & dalbana ner från muren... Kändes inte som att det passade in på denna historiska plats! Det fanns även linbana upp till muren på några ställen. Det kändes också lite för turistigt - men samtidigt är det ju kul att även de som har svårt att gå i alla dessa branta trappor också kan få ta del av denna otroligt mäktiga mur!

Kommentarer:

1 Snusans Inredningsblogg:

Jättekul att se dina bilder. Det ser verkligen mäktigt ut. :)

2 Desiree:

Kul att du gett din blogg ett ansikte. Ta inte illa upp eller så, men jag har alltid trott att du var en kvinna i 40 års åldern o det ser du ju verkligen inte ut o vara. Jättefina bilder! Ser verkligen framemot o få se fler.

3 InneoUte-Malin:

Otroligt häftigt! Maken hade förmånen att få besöka den med jobbet för några månader sedan. Ser helt galet mäktigt ut. Måste komma dit någon gång. :-)

4 Proforma:

Häftigt! Där skulle jag mycket väl kunna tänka mig en promenad! Kul att du visar bilder, får gärna visa fler :)

Kram

5 Carina - inspirera:

Vilka otroliga bilder...

Jag förstår att det var en mäktig upplevelse!

Kramen.

6 bitte:

Hej har en tävling i min blogg det du kan vinna är detta:



Skinnjacka och presentkort på 500 kr

7 fru Sätterlund:

Shit vad mäktigt! Du måste ju ha hur mycket kanonbilder som helst. Vilken vacker plats! Kul att se hur du ser ut också .)

Kram Therese

8 fru Sätterlund:

Shit vilka bilder. Vad mäktigt att ha varit där! Du måste ju ha hur många kanonbilder som helst... Kul att se hur du ser ut också!

Kram Therese

9 JohannaDesign:

Vilka fina bilder :) och vilken häftig upplevelse att vara där. Dit borde man resa en gång i sitt liv :) Hoppas du kryar på dig snart. Kram Johanna

10 Synne:

Jisses vad folk det gick på den där muren. Otroligt, det tar liksom aldrig slut...

Kul att se dig med. Nu vet man vem man skriver med hehe...

Gillar dina vackra bilder från Kina. Det är ett land jag gärna vill besöka, men om det blir av är en annan sak....

Man får fortsätta drömma.

Hoppas ni blir friska nu snart ialla fall.

Kram Synne.

11 Skönt Hemma:

Wow vilka mäktiga bilder!

12 Camilla:

Finns inte mycket annat att skriva än: mäktigt!

13 Helena-hem ljuva hem:

Verkligen jättehäftiga bilder!

Och vad trevligt att få ett ansikte på dig också!

(-: Ha en bra kväll! KRAM!

14 HUSnrNIO:

Vilka otroligt mäktiga och läckra bilder!

15 Mari:

Härliga bilder och vilke upplevelse! Kan tro att det fotats hej vilt.



Så galet det kan bli, kanske bättre fru Dahlarna håller i skruvidragaren? Bara på ett igen...men akta fingrarna.



Nu ska jag sova har blivit lite väl tidiga morgonar nu.....slut som människa.

Hoppas ni är piggar nu du och sonen?



Kram och ha det så gott!

16 Petra:

Vilka fina bilder.

Kul att få se dig oxå. ansiktet bakom bloggen. Fint.



ha en trevlig helg

många kramar

17 Nilla:

Så mycket fina bilder! Vad härligt att ha varit där! Fint! (Jag har aldrig varit i Asien.)

Ha det gott.

Kommentera här: