Höstplantering i krukorna

Äntligen fick krukorna vid stora ingången en uppfräschning. Sommar- blommorna var vissna sedan länge... Har tänkt fixa det flera helger, men då har det ju bara varit regn, regn & regn.... Igår sken solen & varmt var det. Stod i bara tunn tröja ute på eftermiddagen & planterade "med hjälp" av minsta sonen - som samtidigt ställde tusen frågor om daggmasken som tog sig fram på markteglet bredvid oss. Hur gör den för att komma framåt? Varför blir den tjock & sedan smal & sedan tjock igen? Vad äter den? Har den någon familj? Nu är ju inte jag någon daggmaskexpert precis. Måste ta reda på frågorna - för nu blev jag ju liten nyfiken själv... :-). Jag älskar barns nyfikenhet!








Ps. Jag skulle bli jätteglad om du ville fylla i min lilla undersökning i högerspalten här på bloggen. Det tar bara någon minut & ni är helt anonyma. Tack snälla för hjälpen! (Funkar tyvärr inte om du använder Firefox :-(. Vet inte varför...)

Kommentarer:

1 MissStorm:

Kul att få se dina höstblommor också! Och ja, vi har verkligen samma smak!



Nu blev jag också nyfiken på varför masken är tjock & sedan smal & sedan tjock igen... Du berättar väl om du kommer på? :)



Kramar

MissStorm

2 Isabels värld:

Fiiint det blev!!!



De där frågorna är ju så kul! Jag är helt värdelös på att förklara ibland =) Ella frågade mig i dag vad omringad betyder. Hon fick en väldigt långt svar av mig och såg ut som ett frågetecken efteråt =) Lyckades inte riktigt tror jag.



Ha det så bra! Kraaaam Pernilla

3 fru Sätterlund:

Härliga barn och jättefina bilder på planteringen :) Läs mitt inlägg ang. plastmattorna ;) Tack för omtanken i samband med A:s op.

Kram Therese

4 Johannadesign:

Fint :) Här i hbg har kommunen gjort häftiga planteringar... bara massa kål, tätt, tätt, tätt.... jättehäftigt.... :)

kram Johanna

5 Proforma:

Härligt med barnslig nyfikenhet! Men visst kan det vara svårt att svara, det kan ju vara lite kluriga frågor ibland.

Snyggt med prydnadskål... jag har inte fått köpt någon än :(

Kram

6 Maria:

Jättefint! Prydnadskål är så underbart. Jag har så dåligt samvete för att de stackars gamla vissnade sommarblommorna fortfarande står kvar där ute. Men tiden. Tiden! Jag kanske får ut höstplanteringar lagom till jul =)

7 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så fint du fixade det! Vilka härliga färger! Våra blommor utanför ytterdörren är fortfarande helt okej, de blommar inte längre men bladen är gröna. Men jag har tänkt ett bra tag att jag ska plantera höstblommor i krukan istället. Men det har varit likadant för mig, när jag väl har tänkt gjort det så har det varit dåligt väder. Men till helgen hoppas jag att det blir fint, så jag kan få fixa iordning och plantera om. KRAMAR!

8 Ann-kristin S:

Idag kunde jag fylla i undersökningen :)

Kommentera här: