Fototriss - spetsigt!

Veckans Fototriss har temat spetsigt! Mitt bidrag kommer från New York! Vi hade en fantastisk vecka där i februari! Kallt, men otroligt vackert med sol & blå himmel.


Bild nummer ett är på Frihetsgudinnan & hennes spetsiga krona. Bild nummer två är på spetsiga toppen av Empire State Buildning. Bild nummer tre är på en av de fina segelbåtarna & dess spetsiga master, vid South Street Seaport - Pier 17.







Vi har idag ätit LEJONTÅRTA & firat min 5 ½ -åring + min farmor som fyller 89! Båda två blev nog lika glada för tårtan! Gott var det också! Gick en promenad till badsjön & hittade där TVÅ fyrklöver!!! Denna gång måste ju någon av dessa bringa tur! Det är min tredje fyrklöver i sommar/höst!!!


Jag är jättetacksam om du vill hjälpa mig med att fylla i min lilla undersökning i högerspalten här på bloggen. Det tar bara någon minut & ni är helt anonyma. Tack snälla för hjälpen!

Uppdatering: Tydligen har det varit strul med att undersökningen inte syns.... Så tråkigt! Tack alla som har påpekat detta. Hoppas att ni har lust & möjlighet att försöka igen under veckan som kommer. Hoppas att Tailsweep har fått ordning på den tills dess! KRAM!!! 

Kommentarer:

1 Marie (Kimberley):

Vilka fina bilder !!

Usch vad läskigt högt att vara ända uppe på toppen av Empire State Buildning.. burr !!!

Fin triss och ha en bra söndag :-D

2 Syster Eva:

Woaw vilka fina bilder och jätesnygg presentation!!!



Frihetsgudinnan är min favorit ... fast svårt att välja!



Ha en bra dag!

3 Syster Eva:

Ps Hittar inte din undersökning! Var i högerspalten?

4 Nilla:

Å vilka fina bilder!

5 annette:

Så jättefina bilder!

Nr. 2 blev min favorit, så mycket spetsigt i den!



Så fint solen lyser över oss idag i Peking!



Kramen //annette

6 Ann:

Snygga bilder och vinkeln på frihetsgudinna var kanon!

7 Ellas Inspiration:

Vilka underbara bilder!! Superbra tolkat!



Kram Karin

8 Kurator Pia:

Jättevackra foton! Nr.1 helt klart min favorit!

Ha det så gott!

9 Lillmonster:

Snygga bilder. Har svårt att välja mellan första och sista. Det får nog bli oavgjort mellan de två. :)



Kram

10 Sarahs Bildbloggeria:

Fina allihop!

11 Veronica:

Jättefina bilder allihopa. Bild nr 1 är dock favoriten, kul perspektiv på Frihetsgudinnan :)

12 Designtjejen:

Gud vad underbart!! Och jag som ska åka dit om mindre än en månad.. can't wait!!

Kram

13 Norrsken och stjärnfall:

Den första bilden blev helt klart min favorit!

14 Della / Var Dag ett Äventyr:

Jättefina bilder. Jag hade också New York i tankarna när jag skulle välja bilder till temat, för där finns det verkligen mycket som är högt och spetsigt. Nu har jag varit i New York några gånger och det är lika kul varje gång.

15 Rebecka:

Vilken bra tolkning på temat, jätte fina bilder!

Kram Rebecka

16 matte:

fina bilder! dit skulle jag gärna åka...

frihetsgudinnan har jag inte sett i det perspektivet förr :) .. det fotot är min favorit.

17 Pialotta:

Frihetsgudinnan fångade mest min blick.. hon är mäktig den kvinnan:-)

Ha de gott

18 Zippo:

Den första på frihetsgudinnan var cool.



/Zippo

19 lilalili:

Jättefina bilder! Frihetsgudinnan blir dock min favorit här pga det häftiga perspektivet.

Kramis

20 MO:

Jag som aldrig hittat ett fyrklöver..o så hittar du två...kul.

Vilka härliga bilder du bjuder på, pampiga....



Jo jag dansar afro power dance, det är som ett aerobicspass men med lite annan musik, mycket trummor o rytm o sen lite mjukare rörelser, men största skillnaden är att man är barfota hela tiden, det var lite ovant i början, kram

21 Alina:

Hejhopp! Ha en trevlig Söndag! :)

22 SysterLilli:

Så läckra bilder. Och det verkar som att myten är sann: "Allt är så STORT" over there. :)

Kikade på din lejontårta och måste säga att jag är full av beundran. Vad duktig du är!

Ha en trevlig eftermiddag!

23 Photos by Storm:

Bilden på frihetsgudinnan var verkligen vacker. Perspektivet, färgerna ja allt. Att hennes spetsiga krona syns är ju en bonus/Lis

24 Cissi:

Jättefina bilder alla tre!

25 Erik:

Dina bilder från New York fångar mig, kanske är det främst det härliga grodperspektivet på Frihetsgudinnan. Alla tre är fina, men ihåliga plåtdamen vinner min röst :-)

Härligt blå himmel.

26 annette:

Hej igen!

Visst har vi haft en toppendag idag, själv lite ont om tid, men har varit vid Åbackarna och njutit.

Vet inte riktigt vem Du bloggar med annars, men tänkte att om Du var intresserad av en Bloggräff här i närheten så gå in till Viola och läs lite får Du se om Du är intresserad.

http://violasromantiskahem.blogspot.com/

Kramelikram //annette

27 Mari:

Underbara bilder, du är en riktigt duktig fotograf.



Så nu hade det stackars lejonet gått vidare.....måste varit svårt att sätta spaden i den?

Den var säkert lika god som den så ut.



Kram!!

28 Junitjej [Bloggarnas stegrace]:

Så fina bilder!

Det skulle vara kul om du vill delta i min tävling, där du kan vinna en jättefin och personlig anteckningsbok.

http://junitjejen.se/2008/october/utkast-nu-har-1.aspx

29 Johannadesign:

Frihetsgudinnan är läckrast :)



Menar du ett smycke eller som hjärtat på bilden? Ett smycke tar 1 timme att göra, på ett ungefär... men det trasselhjärtat som var på bilden går snabbt att göra... någon minut bara.... Det är inte så noga med formen där och att det ska sitta ihop och tåla slitage... Kram Johanna

30 Jah Hollis:

USA. Då är det väl "pointiest in the world". Annorlunda och rolig vinkel på Frihetsstatyn.

31 Rajson:

Jag som längtar att åka till N.Y.!!!Försöker övertala "gänget" att ta en tripp till våren!

Frihetsgudinnan så klart!

32 Emma:

Jättefina bilder, som alltid=) Förstår att det måste varit en trevlig resa!!! Ha det bra, kram emmsan

33 Proforma:

Frihetsgudinna gillar jag allra bäst! Många år sedan jag var i NY, vill gärna åka dit igen!

Lejontårtan var ju för fin, säkert lika god också. Skulle vara roligt att pröva på, att göra en sådan fin tårta, är det något speciellt recept på smörkrämen du använder?

Jo tack, annars har helgen varit bra med skönt väder idag.

34 Monkan:

Verkligen läckra bilder med nerifrånperpektiv. Den första är min favorit, snygg bild och sannerligen spetsig dam!



Nämen, fyrklöver igen! Jag håller tummarna för att de ger tur!



Angående undersökningen, jag ser den inte... Se min kommentar i ditt Nyfiken-inlägg.

35 Famos/Menageriet:

Toppenbilder!

Vad liten man känner sig när man ser det i grodperspektiv.

Frihetsgudinnan är min favorit.

Ha det gott!

36 Pippi:

Tack för raderna inne hos mig.



Åh, vilka fashbacks från min USA resa för en massa år sedan, jag fick av dina foton. Regnade dock när jag var vi frihetsgudinnan...

37 Annies Fotoblogg:

Härliga bilder. Jag gillar den på frihetsgudinnan,det var en annorlunda vinkel som var kul och spännande :)

38 lottam:

Åh, Du visar bilder från min före detta hemstad bodde där några år.

Snygga tolkningar. Bild 1 blir min utvald bild.

Tack för kommentaen hos mig.

Ha en fin måndag.

39 cattis:

Vilka mäktiga bilder...

40 cerabus:

vackert!

41 Synne:

Dina bilder är så läckra. Frihetsgudinnan blev min favorit.

Kram Synne.

42 Kin@:

Jättefina bilder!



Trevllig vecka!



mvh Kin@

43 Åsa gillar rosa:

Vilka fina bilder! Gillar den första bilden extra mycket! Ha en trevlig vecka!

åsa

44 Nettan:

Väldigt fina bilder!

Min favorit blir båten med sina master.

45 Marie:

Oj vilken rolig bild på Frihetsgudinnan!

Kommentera här: