Sju sanningar...

Idag är det min sista dag som 36-åring... Vad passar då inte bätte än att berätta lite onödigt vetande om mig... Jag har nämligen blivit utmanad av Tomteboanna. Så här lyder reglerna:

- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.


Här kommer sju sanningar om mig:

1. Jag förlovade mig med min man på en bal på slottet...
2. Jag var ett vilt barn - har sytt fyra gånger i ansiktet! (ser dock inte ut som Börje Salming...)
3. Jag älskar att resa & har besökt 33 länder & 5 världsdelar.
4. Firar 10-årig bröllopsdag den 5 juni 2009.
5. Har ett litet företag som säljer tårtdekoreringsprodukter. Jobbar mest med hempartyn (där jag även lär ut enkel spritsteknik), men har även lite försäljning hemifrån.
6. Min farfar var med i Svenska truppen som ledare & vann VM-GULD i ISHOCKEY 1962 i USA!
7. Jag smygäter alldeles för mycket godis & tror att jag lurar min omgivning... Men lurar såklart bara mig själv... Favoriterna är M&M Peanut, Toblerone, Polly blå & Marabou Dark Raspberry, Ferraribilar & Julskum ("gummitomtar" som minsta sonen kallar dem!). Som ni ser har jag många favoriter & äter alltså alldeles för mycket...


Jag utmanar följande bloggare:
Inredning & pyssel
Livet i Byn

Isabels Värld
Huset på backen
Hem ljuva hem
Camillas nya hem

Mias värld

Självklart vore det jätteskoj om fler ville hänga på utmaningen. Lämna gärna en kommentar till detta inlägg, så att jag hittar till utmaningen på din blogg!

Om ni är intresserade av juligt strössel, gjutform för chokladgranar & muffinsformar med snöflingor på, så klicka HÄR!




Kommentarer:

1 M:

Ha en trevlig kväll, hör av mig imorgon, på den stora dagen..... Apropå dagar har vi faktiskt förlovningsdag idag, ska fira med rostat och blåbärssoppa, dock är inte jag konstig i magen än....

Kram

2 Jenny:

Hej!

Ville bara säga att jag gillar din blogg väldigt mycket och följer den dagligen. Det är fina bilder, roliga uppslag, en härlig blandning av inredning och familjeliv. I like!

3 Anna:

Vad kul att du antog utmaningen och att jag fick veta lite mer om dig ;-) Skönt att höra att det finns fler som smygäter godis...



Jag har både mailat och fört över pengar till dig nu. Det ska bli så kul att få lite extra piff på julbaket.



Ha nu en trevlig sista kväll som 36!

STORA KRAMAR

4 K:

Kul att få veta mer om dej!!

Tack för att du tänkte på mig vad det gällde att skicka vidare, tyvärr så har jag redan gjort den .Om du är nyfiken så finns den i min blogg.

ha en skön afton.

Kram!!

5 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Va roligt att få veta mer om dig! Hmmm...jag ska försöka klura ut några saker. Hoppas det är bra med dig och att du får en mysig kväll! Kramar!

6 Isabels värld:

Självklart antar jag utmaningen! Måste fundera lite först.



33 länder!!! Och en farfar i ishockey-VM!!! Kul info! Du, jag smygäter också en hel del godis =) Fast jag erkänner det sällan. Ser mig själv som en ytterst sund person =)



Ha en trevlig kväll! Kraaaam Pernilla

7 Mari:

Har oxå fått den utmaningen och ska sätta mej ner och fixa den snart......fasen att inte dygnet har mer än 24 timmar.



Kul läsning och ska väl inte ta så många minuter att fixa ihop, måste ta mej i kragen!!



Kram!

8 Mirka:

Vad roligt att få läsa lite mer om dig! Jag är väldigt imponerad av ditt resande. Har du rest med barnen då eller var det innan deras tid? Jag är väldigt sugen på att resa nån gång, men jag känner mig så osäker på om det funkar med två små knoddar.. och vilket resmål som är lämpligt.



Och grattis på födelsedagen idag!

9 K:

Grattis på födelsedagen!

kramar!!!

/huset på backen, K

10 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Ett stort grattis på födelsedagen!! Hoppas att du får en riktigt mysig dag! Stora kramar!!

11 söderlya:

Grattis på födelsedagen!!! Är en ny läsare så hej hej, kolla gärna in min nya blogg också. Kramar söderlya

12 Petra:

Rolig lista och utmaning! Sjalv utmanade jag precis Mias Varld ocksa men sag att du precis gjort det redan! Grattis pa fodelsedagen far man ju ocksa passa pa att saga!

13 Mia:

Ser inte ut som Börje Salming! Haha, ja det var dagens skratt.

Otroligt ärligt om ditt godisätande, kan säga att jag är likadan. Lider av ett enormt sockerberoende.



Jag tar emot utmaningen, dock har jag redan gjort den för bara några dagar sedan, den är en populär och fått den av flera bloggare. Kolla här och se om du lär känna mig lite bättre: http://theswedishgirl.blogspot.com/2008/11/seven.html



KRAM!

14 Mrs. b:

Oj vad mycket du har rest - vad roligt! Själv har resandet gått ner till noll sen barnen kom... inte för att jag reste så jättemycket innan dess heller :-)

15 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Nu har jag antagit utmaningen, du kan läsa mer här: http://inredning.webblogg.se/2008/november/utmaning-7-saker.html

Ha en härlig dag! Kram kram

16 Malin:

Oj vad många resor du gjort! Avundsjuk! Jag har bara varit i Italien, Grekland, danmark, norge, tyskland, ungern och österrike och polen:P hehe. Jag ligger i lä:P Kram

Kommentera här: