Fototriss - kyrkor!

Det här var ett klurigt tema i Fototriss! Kyrkor är inget motiv jag brukar ta så mycket foton på. Hade några med brudpar framför en kyrkan, men de ville jag helst inte ta med. Denna kyrka finns vid Storforsen! Vi var på semester i Piteå i somras & tog då en dagsutflykt till detta mäktiga ställe!! Kyrkan ligger otroligt vackert. Den måste nog ha ett av Sveriges absolut mäktigaste lägen!!! Klicka här för att se fler bidrag.









Om du vill se mer bilder från Storforsen, så hade jag med några bilder därifrån när det var Fototriss - vatten. Klicka här så kommer du till det inlägget! Skrev dessutom ett eget inlägg om just Storforsen också. Det finns här!

Hoppas att ni alla får en supermysig söndag! Här är det knallblå himmel, strålande sol & minus två grader idag! Frosten skimrar fint i solens strålar! KRAM!!

Kommentarer:

1 Anette:

Det var en väldigt vacker kyrka i fin miljö! Himlen var vacker också även om den var grå :-) /Anette

2 annette:

God Morgon!

Underbara bilder på en väldigt vacker och speciell Kyrka, tredje bilden blev min favorit, så vackert!!

Ha en skön söndag i vårt soliga Norrköping!



Kramen //annette

3 lilalili:

Vilken underbar byggnad och så fint den ligger! Din sista bild blir min favorit hos dig!

Kramis

4 Irrhönan:

Men å, så fint! Lite blandning av fjällstuga och kyrka - ser väldigt välkomnande ut i alla fall.

5 Sickan:

Annorlunda kyrka!

Gillar första bilden allra bäst.

Men de andra 2 var oxå fina!

Ha en bra dag!

6 Golfhustrun:

Oj vad fina bilder! Nu längtar jag till sommaren igen.

7 Carina:

Verkligen en annorlunda kyrka.

Hos mig finns en kyrka från Dalarna bla. ;)

8 K:

Tyckte allt att jag kände igen mig;)

Ha en fin söndag!

kraam!

9 Nilla:

Jättefina bilder! Jag vill åka dit.

Vi har också solsken idag.

10 Snusans Inredningsblogg:

Vilken vacker kyrka! Och vilket landskap...

11 joacim:

Vilken härlig kvalitet på dina bilder. Jag e själv novis, fast älskar touchen i dina alster.

me like

12 Robert:

Där har jag varit! Otroligt vackert ställe

13 Livet i byn:

På sista bilden ser man vår badvik och bakom skogsdungen ligger vår stuga. Håller helt med, detta måste vara den vackraste platsen för en kyrka. Oj, vad jag har lekt masor som barn precis där kyrkan nu står...



~Livet i byn

14 akson:

Det var en vacker kyrka med en annorlunda arkitektur!

15 emelie:

åå vikken fin bloggdesign har du gjort den ? bor du i DAhlarna ? gud va fuuusk älskar dalarna :D kram

16 Veronica:

Vilken vacker och ovanlig kyrka! Den skulle jag vilja se med egna ögon :)

Bild nr 1 är min absoluta favorit, härlig bild.

17 Fröken Mita:

Vilken natur och kyrka, härligt belägen kyrka

18 Harriet Olsén:

Vilka fantastiska bilder med en så dramatisk himmel. Kan inte välja en favorit. Bra jobbat!

19 Gunvor:

Underbara bilder på en annorlunda kyrka!

20 Mallaco:

Vilken otroligt vacker kyrka! Jättefina foton!



Ha en härlig söndag!

21 Jennie:

Härliga bilder!

22 Trebarnsmamman:

Oj vad fint! Men hur gamal är kyrkan? Minns den inte från mina besök?

23 Synne:

Så vackra bilder.

Njuter för fullt.

Synne.

24 Erik "Semlan":

Vilken vacker kyrka :-) Ser rätt nybyggd ut. Gillar den dramatiska himlen, vilket gör att tredje fotot får min röst. Både kyrkan och den dramatiska molniga himlen, perfekt. Smålog åt namnet Storforsen när jag läste... undrar hur många Storån och Storforsen det finns i Sverige? Storån vet jag själv om tre olika, provat fiska i två av dem. En i Jämtland gav gott om harr, nyrökt harr, mums!

25 Jonas:

Sista bilden är härlig! Gillar att man ser mer än bara en kyrka.

26 Isabels värld:

Fina bilder!! Hoppas allt är bra med dig! Kram Pernilla

27 Linda-Marie:

Nummer tre blev min favorit!!

28 Ellas Inspiration:

Vilken vacker miljö!!!



Kram Karin

29 Jamie:

Annorlunda och mycket vackert motiv!



Jag gillar den forsta bilden bast.

30 lottam:

vacker kyrka med en dramatisk himmel. Första bilden blev min favorit.

Ha en fin kväll!

31 Livet i byn:

Hälsenan börjar var helt ok nu, tack vara ett jag bar stålförsedda arbetsskor. Annars hade nog min fot krossats. Nu blev skon aningens blåslagen men foten höll, tack och lov!!



~Livet i byn

32 ela:

Oerhört vackert, jag tycker mest om sitsa bilden. Himlen är så vackert och passar perfket in i bilden och till kyrkan / ela

33 Mari:

Så mycket bättre i armbågen nu sen jag bytte och använder musen med vänstern. Jag är ju vänsterhänt så det var smidigt.

Fast visst har jag ont eller känner av den ofta speciellt när jag bär tungt men ingen värk och allt funkar bra nu. Peppar, peppar....



Har levt med detta sedan 1986 så jag är van nu....



Kram och hoppas du får läkartid.



Fin kyrka förresten!! Annorlund om inte annat.

34 Anna:

Vad vacker den är! Jag har aldrig kikat på den när vi varit i Storforsen... en miss!



Du har gjort så fint i din cultljusstake inför advent! Jag har tänkt ut en idé hur jag ska göra med min, så jag hoppas den fungerar också... Måste bara skaffa allt som behövs först!



Bilder på vad vi köpte på ikea kommer snarast, men nu har kamerabatteriet laddat ur, så jag får ge mig till tåls lite till innan jag fotar loss. I dag har vi varit "hem" till Umeå igen. Mathias farmor har nyligen dött och nu ska hennes hus säljas och därför håller de på att fräscha till det lite. Mathias har målat i vardagsrummet och hans kusins man ska lägga nytt golv eftersom helteckningsmattan inte gav så fräsch lukt åt rummet...



Vad mysigt att ni firat födelsedag i förskott under helgen, men det låter mindre kul att du har så ont i din arm. Jag hoppas det blir bättre snart så du slipper ha så ont och kan träna och göra fina tårtor som du brukar.



Jag tror förresten att jag bestämt vad jag ska köpa för vinsten hos House of Lola. Det blir nog folkloreklänningen, så jag är lite ego och unnar mig själv lite i stället för att köpa något åt flickorna.



Ha en riktigt skön söndag kväll! BAMSEKRAM

35 Anonym:

Mycket vackra bilder, jag tycker mest om sista bilden. Verkligen en annorlunda arkitektur eller hur?!



Ha en riktigt skön söndag kväll!

36 Anonym:

Hoppsan jag skrev texten ovanför ... men det är ju bra om man presenterar sig oxå eller hur!

37 Designtjejen:

Vilken fin kyrka! Känns nästan lite designad.. och vilket läge!!!!

Hoppas att du har haft en jätte härlig helg! Jag har haft ebsök hela helgen. jätte trevligt. Nu ska jag kura mig upp i soffan och se på en film tror jag!

Kramis

38 Helena-hem ljuva hem:

Ja, det är vackert i Storforsen och kyrkan är väldigt speciell. Det var dock längesedan jag var där senast. Måste åka dit nästa sommar!

Fina bilder! Kram Helena

39 SysterLilli:

Oj, det vackraste läget för en kyrka jag sett idag. Ser mäktigt och fridfullt ut. Första bilden blir min favorit. :)

40 Proforma:

Oj, vad fin kyrka! Vilket läge, där vid vattnet!

Gillar också korset på första bilden.

Kramen!

41 Moas:

Men så vackert den kyrkan ligger.. helt underbart placerad och så är den vacker och annorlunda också i sin byggstil.. =)..

42 Ninni:

Åh en så vacker plats och vilken härligt annorlunda kyrka. Men den passar verkligen in i miljön.

Fina bilder!

Må så gott!

43 Bettan:

Vilka underbart vackra bilder och vilken miljö! Jättevackert!

44 Helena:

Gud så härligt! Den sista bilden vid vattnet är veckligen jätte fin! Trots det gråa vädret så är den så fridfull. Längtar ut till landet, mannen och jag börjar tänka att flytta lite ut från stan, kanske en liten sjötomt i åkersberga eller Bro... Ha en bra dag kram

45 Caroline:

Vilken vacker kyrka i en underbar miljö!



/Caroline



PS: bilderna fungerar för mig o andra, kanske din dator som har fel inställningar?

46 Lissen:

En kyrka som ser hemtrevlig ut, kan man säga så. Men att sitta där och se på forsens brus, måste vara både rofyllt och mäktigt.

Ha en bra dag

47 Pialotta:

Denna kyrkan du visar är så vacker och ovanlig i sig:-) Gammal eller ny.. kan inte avgöra det?

Ha de fint

48 Tesan:

Fina bilder! Där har jag varit måååånga gånger. Jag kommer från den kommunen, älvsbyn! Längtar till sommaren så man kan besöka forsen igen. För den är ju som finast just då! Men det är rätt mäktigt att se den på vintern med, då forsen kämpar sig igenom dom gigantiska isblocken. Snart åker jag upp igen!!



/Tesan

49 klarabella:

det var en...speciell kyrka.

50 Anna - Samlaren:

Jag gillar den första bilden bäst. Det här kapellet ligger riktigt vackert, var ett av de kapell som vi valde mellan när vi skulle gifta oss.

51 Ragnvi:

Sent om sider; Hej på dig!

Otroligt vackra bilder, så dramatiska på någe vis!

Håller med dig, vacker omgivning!

52 phoebe:

Så himla vackra bilder på en annorlunda men mycket tjusig kyrka=) Här väljer jag då rakt inte... Får bli alla!!

53 Jah Hollis:

Mycket speciellt kyrkobygge må jag säga. Och vackert beläget därtill.

54 JeaL:

Vilka vackra bilder,

favorit blev tvåan :)

55 Ingalill_S:

Jätte vackra bilder, vilken härlig omgivning.

56 maria_6909:

Jag fastnade för den första bilden. Vilket otroligt vackert glaskors! =) /maria_6909

57 Eva:

Hej -fin fototriss! Tredje bilden vid vattnet med de snygga molnen är min favvo..Fortsatt fin helg// Eva

Kommentera här: