Gävle, del 1 - shopping!

Min fotoinspiration var oerhörd stor under midsommarhelgen i Gävle! Vill dela med mig av flera saker, så det får bli i olika delar. Vi planerade vår ditresa, så att jag skulle hinna besöka några av de fina inredningsaffärerna där (mannen var faktiskt med på det!!). Jag hittade äntligen något att sätta i mina gluggar i vårt allrum - en svart & en vit dalahäst från Village.

"Sprang på" en superfin hundkexduk där också. Var ju bara tvungen att ha den. Den ligger som gjuten på vårt matsalsbord, ihop med andra gröna detaljer i matsal/vardagsrum. Nice!! Nu önskar jag mig två kuddfodral i samma tyg till soffan. VARFÖR har inte Village någon webshop??? Undrar också varför Bruka Design inte har det? Ligger inte det i tiden att ha det nu?




Gick in på Divas Boning också. De har så mycket fint!! Köpte två blå-vita kökshanddukar från Lexington. De passar utmärkt i vårt kök som har en hel del mörkblå-vita stjärnsaker.




Besökte även DesignForum  &  Engelbrekt Interiör på Drottninggatan samt Smaksak i Valbo. Underbara affärer! Här kommer lite mer godis för ögonen med saker jag har på min önskelista:

  

  

Minityrbilderna ovan är tagna med mobilkameran i affärerna Smaksak & Divas Boning.

Kommentarer:

1 Isabels värld:

Blev ju väldans snyggt med dalahästarna i gluggarna =)och vilken fräsch och somrig duk du hittade i samma veva också =)



Lexington har verkligen mycket fint! Det suger i shoppingtarmen känner jag... Kram Pernilla

2 Pysselprinsessan:

Superfin ny design! Å hundkexduken är sååå fin! vill ha :)



Kramar

3 Malin Inspiration & design:

dahlarna; Haha, ja en snabbis där är inte lätt. Hur du nu menar?;) Nämen jag hajjar. Man kan ju gå & drömma sig bort på IKEA I timtal, utan problem. :)

Bra du fick med dig ett kakfat åtminstone. Alltid bra att ha ju. :)







Dahlaran igen; :) Förstår att du drar dig för att ha flytblommor med en liten klåfingrig gosse i huset. :)





Men du! Får ju andnöd av bilderna du visar.



Där är ju min postlåda!!!!!! :S Vill ha en liten och den lite bredare varianten. Nu fick man ännu mer att fundera på. :D





Kram kram

4 Malin Inspiration & design:

Glömde visst att tla om hur bra det blev med hästarna i gluggarna.





Behöver jag åka in akut för andningsbesvär nu så vet du vems fel det är. ;))



5 K:

Vad du har shoppat fina saker. Lite "avis" blir man allt=) Blev fint med hästarna.

Ha de gott! Kram!

6 Sandra:

Vad fint det blev med hästarna och duken! Jag undrar också varför de inte har en webbshop? Kram Sandra

7 Nilla:

Vad snyggt det blev med dalahästarna!

8 Nilla:

Jag menar det var ju självklart att det var daHlahästar ni skulle ha där! ;-)

9 Anna:

Både dalahästarna och duken var jättefina! En vit postlåda är jag också lite sugen på, får hoppas att jag springer på en snart. Ha det bra! Kram Anna

10 Ellas Inspiration:

Men va snygg du har gjort om layouten. Väldigt läcker!



Tack för dina gulliga ord hos mig....



Ha en mysig kväll!



Kram Karin

11 Emma:

Vilka fina bilder & snyggt upplagt :)

12 designfreak:

Coola dalahästar! :-)

13 Mari:

Perfekt med "pållarna i gluggen", har en oxå men funderar på att köpa en till.

14 Sandra:

Vilka fina dalahästar du köpte. Och postlådorna är ju underbara. Hälsningar Sandra

15 Titti:

Hästarna som flyttat till dina gluggar har verkligen hittat hem...

Ursnyggt !!!

Kommentera här: