Hjälp mig!

I vårt allrum på övervåningen har vi två "gluggar" i väggen med belysning. Tidigare har jag haft ett marint tema i detta rum, men har nu tagit bort det marina & det blåa. Soffan + fåtöljerna ska bli svarta. Vi har nya specialsydda hissgardiner i svart (solskydd när vi tittar på tv). Möblemanget i övrigt är vitt. Jag har lite turkosa detaljer just nu. Det jag behöver hjälp med är vad jag ska ha i mina "gluggar". Det ser så tomt ut att inte ha någonting där. Har tidigare haft marina saker som båt & fyr i trä. Måtten på "gluggen" är invändigt 36 x 36 cm & djupet är endast 9 cm. Eftersom det är en bit in i rummet kan det vara svårt för någon växt. Dessutom blir det ju lite varmt av lampan. Jag är tacksam för alla idéer & tips!!! Jag har dessutom två "gluggar" till på andra sidan av väggen, där vi har trappan.



Tyvärr är inte bilderna de bästa... Men ni ser ungefär hur det ser ut! ALLA idéer är välkomna!

Kommentarer:

1 Snusans Inredningsblogg:

Jag har värmeljus i mina gluggar. Men det blir väl lite kakka på kaka i dina med spotar OCH ljus. Skulle vilja ha någon växt men har samma problem med för lite ljus. Hmm... Du MÅSTE helt enkelt gå och shoppa ett par snygga inredningsdetaljer. ;) Cult Design tex. har ju massa snyggt. Du får blogga om resultatet sen när du kommit fram till något. Blir ju så nyfiken... :P

2 M a r i a:

fina gluggar och kul inlägg :) Synd bara att jag inte har några idéer att bida med för tillfället :/

Men jag håller med susan :) du får blogga om resultatet sen så vi får se hur du löste det..

3 Johanna:

Kanske någon snygg liten tavla som förtjänar att lyftas fram med ljus på sig. Det var svårt när det är så smalt. Jag säger till om jag kommer på nå mer förslag. Jag har inte haft tid att ta tag i din utmaning, men det kommer, jag lovar! Ha en bra dag! Kram

4 Susanne:

Jättefin blogg och snygga gluggar. Tyvärr har jag inget tips men hej i alla fall! :-)

5 Malin Inspiration & design:

Fina gluggar!!!! Vaser grupperade skulle varit snyggt. Eller två likadana vaser, en i varje glugg. Enkelt & snyggt. :)



Eller kanske någon bokstav eller & teckeni den ena & någon vas i den andra? :) Något sånt hade jag nog själv haft. :)Beror ju lite på vad man gillar.







Böcker kanske? Hm... Någon fin avlång skål?! Hade tänkt skriva tavla men jag ser att du har tavellisten full. :)Kanske blir tårta på tårta: :S



Lycka till & glöm inte att visa resultatet. Du kan ju alltid sätta dit lite olika & prova dig fram, fota gärna så vi får se alternativen!!







KRAMSINGAR!!!! /Malin Inspiration & design

6 Mamma med mera:

Vilka fina gluggar! Tänker så det knakar... Kommer inte på något som inte redan är skrivet. Håller med Malin. Skulle vara snyggt med några vaser eller skålar och kanske någon bokstav. Lycka till och återkom gärna med resultatet. Ska bli spännande att se! Ha det så bra! Kram Pernilla

7 susanne:

min första tanke var att ha något i färg.Någon färgig vas eller något. Det är det tips jag kan komma med. Snyggt med gluggar...skulle oxå vilja ha det. Kram och lycka till väntar på att få se resultatet sen.

8 Malin Inspiration & design:

Fanny; Tack gumman! Tja, gjorde inget särskilt, skrev bara.:) Ok, väntar på svar. :)



Kul att du fick tag i kuddarna! Grattis! :)Härligt med grönt!!!!! Tröttnar aldrig på det!



Vi hörs snart igen. Kramisar!

Kommentera här: