Fototriss - välj en av tre - genom!

Nu duggar mina fototriss tätt... ;-) Eftersom jag är precis hemkommen från Trysil (Norge), där jag tillbringat en superunderbar vecka, så kommer naturligtvis dagens bidrag från Trysil. Denna gång ska vi ju välja en av tre tidigare teman i Fototrissen. Eftersom jag har gjort alla, så tänke jag ge mig på nya tolkningar på temat genom. HÄR kan du se mitt förra bidrag på temat genom!



Vi åker genom denna tunnellift med skidorna, för att komma upp till backen! Känns som man är i rymden...

Ett barr sticker upp genom den gnistrande snön! Dessutom kan man se genom barrets två "ben".

Sådana här otroligt vackra soluppgångar hade vi varje morgon!! Det är verkligen medicin för själen! Solen försöker tränga genom molnen just denna morgon. Annars var det mest molnfritt.

För att se fler bidrag i veckans Fototriss klicka HÄR!


Kommentarer:

1 En Autografsamlares Värld:

Wow sista bilden var verkligen underbar! Men första bilden var allt ganska så fräck =)

2 Ellas Inspiration:

Vilka läckra bilder! Ser att det är fler som är uppe... ;0)



Kram Karin

3 Veronica:

Härliga bilder! Sista är bilden är nästan för vacker. Bild nr 1 blir nog min favorit, faktiskt ganska mycket rymdkänsla och en jättebra bild på temat :)



Kul att du är tillbaka förresten :)

4 eva b:

Attan, här var det svårt! Alla kul och bra! Men ska jag välja en blir det nog den första, tilltalar mitt urbana sinne en aning mer. Annars kan man ju bli beskylld för att svika sina ideal etc...! ;-)

5 lilalili:

Vilka fantastiska bilder! Den första blir min absoluta favorit här...fast soluppgången är ju makalöst vacker..

Jag önskar dig Ett Gott Nytt År!

Kramis

6 Eva-Lena:

Härliga Norgebilder där den spacade tunneln blir vinnaren, cool bild. Gott Nytt ÅR/E-L

7 akson:

Sköna bilder!

Första bilden funderade jag en stund på vad det var för någon futuristisk sak innan jag läste texten. Så numera åker man rullband uppför backen istället för lift!

Denna futuristiska skapelse blir idag min favorit, eftersom den ställde en massa frågor!

8 Annah:

Riktigt fina bilder! Den första med den spacade tunneln blir min favorit!

Kram Annah

9 Megera:

Oj, vilka bilder....har svårt att välja mellan den första och den sista fantastiska soluppgången.

10 Synne:

Hej vännen.

Här var det inget tvil.

Nummer ett. Tunneln. Så häftig.

Klar favorit.

Önskar dig ett gott nytt år.

Kram Synne.

11 annette:

WOW, sista bilden helt underbar, en dröm att få uppleva!

Ser ut som vi får lite sol idag också!



Gott Nytt År!



Kramen //annette

12 Pysen73:

Vilken häftig skidlift, känns lite rymdinspirerat ja.. ;o) Soluppgången bjuder på fantastiska färger!

13 marie roxbro:

Sista bilden är jättevacker men första bilden är läcker

14 Nilla:

Underbara bilder! 1 och 3 särskilt! Verkar som en underbar resa! Ha det bra.

15 Emma S:

Hej!

Vilka schyssta bilder :D letar själv efter en ny kamera då ja inte riktigt orkar släpa med systemkameran... vad har du för ngn kamera?



Gott Nytt ÅR!

kram

16 isabels värld:

Åh vilka härliga bilder!! Jag är ju svag för soluppgångar så den får bli min favorit. Hoppas allt är bra med dig! kram Pernilla

17 ONE SMALL DREAM:

Jag kan inte bestämma mig, alla tre bilder är helt otroliga. Jättefina fotografier!

18 Marie:

Tunnelliften är ju skitläcker, visste inte ens att sådana fanns. Sen kan man ju inte säga annat än att den röda bilden verkligen värmer.

19 Zippo:

Undebara bilder, skulle egentligen vilja ta ut den sista som min favorit så vacker som den bilden är men jag väljer den första.



Ha de gott.



/Zippo

20 annette:

Mina bilder är tagna ute vid sjön Hunn, kollade om det var skridskois gå gång;) Långt kvar till det verkar det som!



Kramen //annette

21 Kurator Pia:

Ojojojo, sista bilden!! Sååå underbar!! Tack för din kommentar idag!! Hoppas du får ett gott slut på detta året och ett Gott Nytt År!

Bakgrunden?? hehehehehh...det skulle du inte tro om jag berättade!!?

22 Alina:

Ha en bra dag! :)

23 karro:

oj, sådär många moln på en och samma gång.. vilken pampig bild!

24 Helena:

Jösses vilka bilder du har. Den första blir min favorit.

Kram.

25 jenny:

Jättefina bilder & tolkningar!!

Kram & god fortsättning/jenny

26 annica:

Underbara bilder! Trysil är bra vackert!!



Svårt att välja favorit. Det står mellan den första och den sista. Men till slut så vinner den sista pga sina läckra färger!



Kram Annica

27 Jea:

Tunnelbilden gillade jag.



God fortsättning :)

28 Znogge:

Bild nummer ett är klockren!

29 Fia:

Tunnelliften gav en hisnande känsla. Jag har aldrig sett en sån lift tidigare, men den ser ju väldigt spännande ut.

Mittenbilden är fin, där de små detaljerna i tillvaron lyfts fram.

Men finast av alla är bilden på soluppgången. Den är nästan overkligt vacker. Som en tavla!

30 Emma S:

Svar: Okej, den verkar vara riktigt bra måste ja säga = ) Efter jobbet så bar det iväg till Expert, OnOff, Elgiganten och MediaMarkt för att kolla in kameror. Slutar med att jag köpte en Canon Ixus 970 IS, kostade 2290kr så den va inte såå himla dyr då den kostade nästan de dubbla när den kom ut i våras. Man vill ju inte ha vilket kamera som helst ^^



Roligt att du fotograferar, hur länge har du gjort det?

kram

31 Photos by Storm:

Så fint med det lilla barret i snön. Bild nr ett fascinerar mig också/Lis

32 fru Sätterlund:

Välkommen hem vännen! Snygga bilder också. Den i liften är ju grym... Trevligt att du är tillbaka!

Kram Therese

33 Proforma:

Den första bilden är verkligen häftig, den sista sååå vacker. Har svårt att välja så det får bli båda dom!

Kram

34 Baronessan:

Fina bilder. Gillade det lilla barret bäst!

35 Sess:

oj den sista får bli min favorit där!

Vilka färger!

36 Gunvor:

Vackert! Tunnelbilden var såå läcker!

37 Angelica:

Härliga bilder!

Hoppas du haft en härlig jul :-)

Kram

38 jeanette:

Vilken häftig tunnel lift...

39 Mari:

Värsta proffset som fotat!!! Så läckra bilder!!

Är så sugen på att lära mej fota så det finns inte.

Har varit och spanat in några kameror nu men inte fasen var de med på REA.





Kram!!

40 trivago:

Jag gillar nog den där spaciga tunneln bäst, den var lite häftig!

41 Caroline:

Oj, vilka läckra bilder!

Sista bilden var helt underbar ju!



/Caroline

42 Designtjejen:

Wooow vad fina! Vilken otroligt fin himmel.. och tunneln.. oj.. vad fräck!! Jag har också åkt skidor men någon sådan har jag inte fått se! Hahah..

Hoppas att du har haft en härlig jul!

Kramis

43 Jah Hollis:

Riktigt tjusiga bilder på Genom-temat. Soluppgångsbilden är nästan övernaturlig i sina färger.

44 J e n n y:

Den sista bilden var ju helt underbar!

Kommentera här: