Vårsommar när den är som bäst!

Vilka fantastiska dagar vi har haft! Sommarhetta & en explosion i naturen. När jag kom hem från jobbet i onsdags kväll var det endast knoppar på träd & buskar. Nu är det mesta utslaget & träden fylls med gröna löv & träd/buskar blommar i en massa härliga färger. Jag älskar verkligen denna årstid! 
 
Fyra dagar med tvätt av altan, inoljning av altan, första gräsklippningen, fotbollsmatcher, shopping & fika, umgåtts med vänner, träningspass på gymmet & löpning i skogen... Jag hade även en halv läsdag (jobbrelaterat) hemma. Vad mycket man hinner med när man är ledig flera dagar på en vecka. Tre arbetsdagar & fyra lediga dagar borde det vara varje vecka! 
 
 
 
Plommonblommorna är helt utslagna.
 
 
 
75 kvm altan är knäskurad & sedan inoljad. Jag kommer njuta varenda minut på denna altan i sommar!!



Magnoliaträdet är galet vackert! Tänk att jag först fick njuta av några kvistar inomhus, innan trädet blommade på allvar!
 
 
 
Årets första gräsklippning stod mannen för, medan jag oljade in altanen. Åh vad gott det luktar!
 
 

Trädgården fullständigt svämmar över av vackra färger & blommande träd & buskar.

 
 




Kommentera här: