Vinn designad brandsläckare!

Jag har fått förmånen att tillsammans med ICA Försäkring ta fram en alldeles egen design på en brandsläckare! Naturligtvis är det ett zebramönster på den!! Mönstret är från ett foto jag tog i Ngorongoro Crater i Tanzania på nyårsdagen. Nu kan du också vinna en exakt likadan! Det finns alltså bara två exemplar av denna! Brandsläckaren är vit i grunden & är en 2-kilos pulversläckare. För mig personligen känns flera brandsläckare i hemmet som ett måste. Vi hade en brand utomhus för några år sedan, då huset var nära att brinna upp. Tack vare rådiga vänner & grannar med brandsläckare, så lyckades vi tillsammans släcka branden innan den nådde huset. 
 
 
Så här enkelt är det att tävla:
Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående fråga. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected]En brandsläckare kan man inte ha för många av & det är viktigt att ha bra skydd ifall olyckan är framme. 

Tävlingsfråga: Hur skulle du själv vilja designa en brandsläckare samt var du skulle placera den?
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! TACK för alla tävlingsbidrag!! 
 
Gå gärna in & "Gilla" Dahlarna Blogg på Facebook samt på Instagram: @dahlarnablogg, så missar du inga nyheter!! Det är helt OK att använda tävlingsbilden ovan, om du vill tipsa andra om tävlingen. Brandsläckare behöver alla!

Var noga med att fylla i namn & din mailadress (den ser endast jag), så att du kan kontaktas om du vinner! Tävlingen pågår till söndagen den 3:e april 2016 kl. 22.00. VARMT LYCKA TILL!
 
 
 
 
För att se en kort liten film om att släcka bränder, klicka här & för att läsa mer om säkerhet i hemmet, klicka här.

 


Kommentarer:

1 Anna:

Kul och säker tävling! Vi har alltid sett brandfiltar och brandsläckare som ett måste i vårt hem och i vår segelbåt. Vi har dem strategiskt placerade i huset. Nu i nya husbilen blir det ett par till och då skulle "zebrasläckaren" sitta snyggt vid köksdelen.
Skulle jag gå designa en egen släckare så skulle den utan tvekan få "björkmönster". Vilken drömsläckare!!!

2 Anna:

Skrev visst fel adress😂

3 Anne Wejros:

Om jag skulle designa en egen brandsläckare skulle den säkert dekoreras med blommor, eftersom jag är florist i grunden. Gillar ide'n med designade brandsläckare. Den gamla varianten har sin plats i det offentliga rummet då det är viktigt att den är lätt att se. I vår hem däremot är det viktigt att den inte bryter för mycket mot den vanliga inredningen då den riskeras gömmas undan och på så sätt blir svåråtkomlig. Om jag vinner denna ska den få stå i hallen så att ingen missar den. Hoppas på tur då mina börjar bli gamla. Anne

4 Elmina :

Åh så snygg, känns som "du" Om jag skulle designa en egen skulle den vara ärtgrön för det är min favoritfärg. Jag skulle placera den i hallen på mellanvåningen, så nås den snabbast.

5 Ulrica Holmgren:

Jag har alltid ansett de viktigt med brandsläckare, brandlarm i alla rum och en brandfilt. Då många av brandslälarna är fula och stör intrycket av inredningen så gömmer många sina brandsläckare. Därför tycker jag de är så roligt när brandsläktare börjat blivit designande. På så sätt kan man ha de framme och synligt.
Skulle jag designat en brandsläckare så skulle den vart fylld med fjärilar, då jag är fjärilstokig och då skulle den passa in extra bra i mitt hem.
Då vi nyligen hade en brand i vårt badrum så tömde vi brandsläckaren som var på de våningsplanet. Så därför skulle en ny brandsläktare behövas på de andra våningsplanet, synligt i hallen.
Annars har vi brandsläckare på båda planen, varav en extra i köket och en i bilen.

6 Karolina :

Åhh vilken rolig tävling så klart jag är med och tävlar 💜💜💜💕🌸 Jag skulle vilja designa en brandsläckare med blommönster som jag älskar precis lika mycket som leopardmönster och zebramönster så denna brandsläckare skulle passa så bra inte i min nya lägenhet , där jag skulle ställa denna skönhet på mitt vita bord inne i hallen med vasen med blommorna i bredvid , skulle bli så snyggt 💜💜💜 Hoppas Hoppas 🌸

7 Anna Schröder:

Vilken otroligt viktig vinst du tävlar ut! Och så snygg! Jag vill ha brandsläckaren placerad i vardagsrummet där mysljusen och brasan tänds om kvällarna. Jag skulle kunna tänka mig att designa brandsläckaren vit med svarta eldbrasor på, stilren men ändå tydlig!

Håller tummarna!

8 Rebecka:

Vilken bra tävling!
Klart den ska se ut som en kaktus bland de andra växterna i vardagsrummet.
Formen är ju redan klar.
Ingen ska peta på den förrän det verkligen gäller.

9 Mackan Hj:

Vid min eld vill jag att det ska hänga en brandsläckare med grön marmor-print.
Bra tävling!

10 Minett:

Brandsläckaren skulle jag placera i hallen. Min hall är svart och vit, så den skulle passa perfekt. Jag skulle designa en brandsläckare med svart färg och med en guldfärgad världskarta på. Då jag älskar att resa. Då kan jag "resedrömma" även när jag ser brandsläckaren.

11 Negin:

Nu den 8e april väntar vi vår första bebis och till sommarn flyttar vi från vår lilla lägenhet till villa. Vi har tyvärr noll när det gäller skydd i hemmet och det kommer vara bland de första som behöver köpas in när vi flyttat. Denna får stå centralt i hemmet..vardagsrummet tex så alla ser den och då den är extremt snygg så är det bara extra plus :D. Hoppas att vi får möjligheten till en påbörjad trygg hem <3 MVH neginoferfero på instagram och Negin K.Ardan på Facebook.

12 Negin:

Skulle designa den i turkosa/milda färger lite indiskt stil <3

13 Josahananon :

Jag skulle också köra ett Afrikatema, men en leopardmönstrad. Så skulle jag gömma den i ett träd (en stor växt inomhus får fungera som substitut) och så skulle vi ta Bobby-car'en, kamouflagefärga den o åka runt på fejk-safari. Då skulle vi ääääääntligen få se en tree-leopard. (Why not??) 😆

14 Linda:

Min brandsläckare skulle ha mönstret av eldsflammor.
Den placeras i köket så har vi en släckare på varje våning.
Jag hoppas nu att få vinna men att vinsten inte behöver användas😉

15 Sara:

Jag skulle designa den precis som du gjort i svart och vitt och ha den i vår hall som är centralt placerad i vårt hus. Den är då väl synlig så den är lätt att hitta även för den oinvigde men går ändå att matcha med all annan inredning!!

16 Ruth Nilsson:

Om jag skulle designa en brandsläckare så skulle jag ha bilder på mina 10 barnbarn på den och så skulle den stå på en pidestal i hallen. Motiveringen till det är att en brandsläckare är nödvändigt att ha tillgänglig och mina barnbarn är viktiga för mig och jag vill alltid bli påmind om dem.

17 Monica:

Jag skulle placera brandsläckaren i vår gillestuga så att det finns en brandsläckare nära barnens rum och det skulle vara fint om den var ljust grön med en rabatt av blandade blommor nertill. Antingen som siluetter eller med olika färger.

18 Yvonne Ramberg :

Jag älskar din design på brandsläckaren måste jag bara säga. En del av mitt hjärta finns på savannen i Afrika så om jag skulle designa en egen så skulle jag nog fortsätta i samma stil med tex giraffmönster eller leopardmönster eller kanske närbildsdetaljer på ett lejon eller en elefant. Den skulle isåfall placeras i vardagsrummet där min inredningstil är väldigt Afrika inspirerad ☺

19 Jennifer:

Åh jag skulle ha en massa färggranna exotiska fåglar på mig brandsläckare. Och placera den i hallen så den är nära till alla rum :D

20 Helena i Uppsala:

som svart granit med ådring
placeras mot en ljus vägg för att kunna ses tydligt

21 Karin:

Så fin brandsläckare, håller fullkomligt med om att man inte kan ha för många brandsläckare. Denna skulle jag placera i vårt blivande kök som är under renovering. I anslutning till köket har vi även en kamin så det skulle kännas tryggt med en brandsläckare i närheten. Om jag fick designa en själv skulle jag ha en vit brandsläckaren med ett motiv av en blomma i dova färger. Nu håller jag tummarna ✊

22 Madelene:

Jag skulle placera brandsläckaren i hallen i vårt nya hus. Min brandsläckare skulle gå helt i guld. Jag vill att den också ska bli en fin och trendig inredningspryl ☺️Håller tummarna hårt! 🙏🍀

23 Linda Lindh :

Har fått en känsla att det är i köket som brandsläckaren gör mest nytta, så i köket skulle den placeras om jag vann. Vårt kök är lantligt vitt och några kära klenoder är min mormors gamla koppar-kärl. Därför skulle jag vilja ha en matchande brandsläckare i just koppar.

24 Julia:

Jag skulle precis som du gå in i världen med svartvitt men även satsa på lite silver. Jag hade kört på ett trekantsmönster med tjocka och smala linjer. Denna lilla behändiga släckare hade passat perfekt så nära spisen som möjligt och hade lätt kunnat placeras på gaveln till köksskåpen :-)

25 Jennie:

Så läcker! Hade jag själv valt hur min brandsläckare ska se ut hade det varit just zebra :) Jag älskar verkligen zebramönstrat!
Brandsläckaren skulle jag ha nära till hands i mitt svart-vita kök. Köket ligger precis mitt i vårt öppna hus så då blir släckaren samtidigt lätt att hitta & nå.

26 Anna Olsson:

Hej, vilken bra tävling och självklart måste man vara med och tävla. Jag skulle placera min i vardagsrummet bredvid vår öppna spis. Jag skulle designa den med ett foto av min familj då det är dem jag vill skydda alla dagar om året.

27 Maria♥:

-Min blir retro med motiv från servisen Berså. Barndomens trygga minnen i mormors kök♥ Släckaren får bo i köket så jag kan kocka vidare tryggt

28 Maria♥:

-Glömde säga vad snygg din blev! Så modern och stilren, passar i de flesta hem tänker jag. Gillar din blogg oxo sedan lång tid tillbaka-topp!

29 Sofia Grändinger:

Zebramönster är ju jättesnyggt! Men skulle önska en brandsläckare med mönster från en klapperstensstrand. Bara älskar de där välslipade stenarna som alla är originella. De för tankarna till bland annat Kroatien o känslan av att gå på dem o höra havet ger ett lugn. Och med en brandsläckare kan man känna ett lugn när ljusen är tända på flera ställen i vardagsrummet. Den skulle ge trygghet o samtidigt bli en snygg detalj i rummet.

Kommentera här: