Bråviksloppet 2015

Igår sprang jag mitt första löplopp på 25 år! Trots att jag verkligen inte hade några som helst förväntningar på mig själv, mer än att komma i mål, så var jag lite smånervös. Jag började ju inte springa på riktigt förrän i juli i år & det är bara drygt 2 månader sedan... Jag har ju trappat upp min löpning från 1 mars & fram till slutet av juni, men då sprang jag endast 20 min sammanhållande löpning. Tänk att med disciplin, vilja av stål & pannben, så kan man uppfylla drömmar! Hela sommaren har jag levt min dröm - att kunna springa! 
 
 
 
Fotot är taget av ena sonen precis innan målgång. Adrenalinet sprutade, lyckan visste inga gränser & V-tecknet bara kom... ;-)
 
Jag supportar barnen varje helg när de har fotbollsmatcher & jag har supportat mannen flera gånger när han har sprungit långa lopp. Igår var det min tur att bli supportad av övriga familjen. Ovan känsla...
 
Bråviksloppet var ett kanonfint arrangemang, flera olika sträckor att välja på, vacker bansträckning & varierat underlag. Jag hade inget egentligt mål med loppet mer än att ta mig runt hela banan på 10 km. En liten dröm jag dock hade var att springa precis under 60 minuter. Loppet flöt på bra, fick lite känningar i höger benhinna i en uppförsbacke efter 5 km. Dels det + att den långa sega uppförsbacken sög kraft, gjorde att den km gick långsammast. När det var två km kvar insåg jag på riktigt att jag hade sprungit fortare än vad jag både tänkt & drömt... Nu var det bara asfaltsunderlag kvar. Hårt & stumt för mina benhinnor, men det gick ganska fort ändå. Familjen stod strax innan mål & lyckotårarna brände i ögonen av lycka!! Jag fixade mitt första lopp! Jag fixade att springa på en tid jag bara haft lååångt bort i mina drömmar!! Den officella sluttiden blev 50.30. 31 ynka sekunder från att klara mig under 50 min gränsen. Men jag är så glad & stolt! 10 minuter snabbare än jag vågat drömma om. Efter loppet fick vi tyvärr skynda oss hem, då cykelfest stod på schemat för eftermiddagen & kvällen. I hällregn cyklade vi mellan förrätt - varmrätt - efterätt & gemensam avslutningsfest med mycket dans. En helaktiv dag alltså! En lyckodag helt enkelt!
 
 
 

 
Mer om loppet & mina tider kan man läsa om här
 

Kommentera här: