Tänk att gå på Manhattan - fast hemma...

Barn har "bilmattor" med vägar, brandstation, lekplatser & bostadshus som de kan leka på. Varför har inte detta överförts till vuxenvärlden i form av golv med kartor på? Tänk att gå på Manhattan... fast man är i sitt eget hem. Jag har letat efter kartgolv, men hittar bara några få. Ingen av dessa bilder är riktigt i min stil. Jag skulle gärna ha det i en gråskala. Det finns en kakelplatta, som passar både på vägg & golv. Den är stilren & snygg, men bildar inget riktigt kartmönster. 
 
 
 
Detta kartgolv är det som passar bäst in i min smak. Läckert, även om jag nog skulle valt ett mindre färgglatt i mitt hem.
 
 
 
Detta golv finns på en förskola. Men lite den designen jag är ute efter. Dock kanske inte med alla gatunamn - känns lite rörigt.
 
 
 
Ytterligare ett kartgolv, fast i lite äldre stil. Jag föredrar modernare kartor. Men häftig känsla med en så stor karta på golvet. 
 
Bilderna kommer från trend.alcro.se, printedspaces.comfreshome - facebooksidan.
 

Kommentarer:

1 Bintu Malm Fraser:

Oh så snyggt och ovanlig! Det översta var finast :-)

Kommentera här: