Nyttiga våffeldagen

Efter första löpturen utomhus på 20 år (!!!), har jag svårt att få bort leendet på läpparna. Eller löptur & löptur, jag är på gång iallafall - en återgångsträning för att trotsa kronisk benhinneinflammation. Jag kom hem till ett tomt hus, då övriga familjen var på hockey. Egentligen är det mest barnen som vill ha våfflor, men med mitt stora leende på läpparna tog jag tag i & testade att göra nyttiga våfflor. Riktigt gott! Idag är det #dag73 utan vitt socker! 
 
 
 
Banan- & havrevåfflor
 
1 banan
2 ägg
0,5 dl havregryn
1 msk mjöl
en nypa salt
 
Blanda de torra ingredienserna. Mosa bananen & rör ned i den torra blandningen. Knäck sedan ner äggen & blandningen & vispa till en jämna smet. Sedan är det bara att grädda i ett våffeljärn. Jag hade upptinade hallon & blåbär samt kokoschips. Enkelt, smidigt & gott!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Gott!

Kommentera här: