Raw yoghurt

Jag har slutat med nyårslöften, då det är alldeles för lätt att de funkar ett tag, men sedan rinner ut i sanden. Jag har istället mål med 2015. Ett av dem är att äta nyttigare & jag har startat helt ok. Målet är att minska eller ta bort socker & vitt mjöl så mycket som möjligt. Via min tränings- & bloggkompis Lina får jag mycket tips & inspiration. Jag har redan testat flera saker som jag aldrig trodde att jag skulle tycka om. För en vecka skrev jag om nyttiga chokladbollar, de måste ni bara testa - så goda!! Nu har jag även testat raw yoghurt. Att mixa avokado & banan finns inte i min fantasi innan. Men nu har jag hittat en ny favorit som mellanmål eller frukost. Fantastiskt gott & mättande. Denna måste ni också testa! 
 
 
 
Raw yoghurt
 
1 banan
1 avokado
0,5 tsk vaniljpulver
2 msk färsk eller tinad mango
några droppar pressad citron
ev. några droppar vatten eller mandelmjök om man vill ha en tunnare konsistens på raw yoghurt
 
Mixa allt i matberedaren eller med en stavmixer tills det blir en slät smet. Toppa gärna med nötter eller bär/frukt. Jag valde mandel, cashewnötter & kokoschips.
 
 
 
 
 
 
 
Receptinspiration från life_in_a_happy_way!
Mina träningsmål med 2015 finns här.
 

Kommentarer:

1 Sus:

Mmm ser fräscht och gott ut <3

Kommentera här: