Årets julgran

Nu är årets julgran på plats. Jag älskar när doften av gran sprider sig i huset & det är så mysigt att komma ner i vardagsrummet på morgonen & de den tända granen. Förra året hade vi en sibirisk variant av kungsgran & den barrade som bara den. Så i år gick vi tillbaka till vanlig kungsgran igen. Jag hade gärna haft Kählers silverrandiga julgranskulor i granen, men det får jag önska mig till nästa år. Jag gillar sparsamt utsmyckade julgranar, så att man ser själva granen ordentligt. 
 
 
 
Årets nya julgranskula är från Paris. Passar ju dessutom extra bra i år efter allt hemskt som hänt i Paris. Tyvärr tappade jag julgranskulan från Riga i golvet & den gick i 1000 bitar :-(. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Översta fotona är tagna med nya kameran Sony DSC-HX400v (de första fotona i kamera faktiskt!!) samt sista fotot med iPhone 6. Det syns lite skillnad... ;-)
 

Kommentera här: