Omtumlande dagar....

Anledningen till att det har varit tyst här på bloggen sedan i tisdags, är att vi har haft några riktigt omtumlande dagar... Vår 13-åriga son råkade ut för en trafikolycka på väg till skolan i tisdags morse. Han cyklade & frontalkrockade med en bil. Det har varit mycket tårar, både av skräck & lättnad. Han har haft änglavakt & tack vare cykelhjälmen var han vid medvetande när ambulansen kom. Efter tre dagar på sjukhus är vi nu hemma & efter omständigheterna mår sonen riktigt bra. Det blev "bara" en bruten näsa, en flisa av på en framtand, ett skadat lår & skrapsår här & där. Näsan är opererad, tanden är lagad, låret kommer förhoppningsvis att bli bra & skrapsåren är omlagda. Han kommer troligtvis att bli helt återställd, så när som på en lite annorlunda näsform & låret vet vi inte så mycket om än. Jag är så tacksam för 112 & sjukvården vi har i Sverige! Vi har blivit fantastisk bra omhändertagna på alla ställen vi har varit - akuten, röntgen, barnavdelningen samt öron/näsa/hals. Likaså tandläkaren idag. Ambulans, polis & brandkår som kom till olycksplatsen. "Ängeln" Monica som bor i huset närmast där olyckan hände & sprang ut & hjälpte till. Känner mig tacksam till livet! Har en önskan till er alla - använd cykelhjälm!! Den räddar liv!
 
 
Printscreen från NT.
 
Jag fortsätter att ta lite paus från bloggen vecka ut & umgås till 100 procent med familjen. Var rädda om varandra!
 

Kommentarer:

1 Erna o Bert:

Vi önskar er alla i familjen en trevlig helg tillsammans, med många kramar och mycke mys. Var rädd om varandra och njut av dagen. Krya på dig hälsning till Jakob o mamma, från oss.

2 Katarina:

Vilken historia det kan dölja sig bakom några dagar utan uppdatering... Naturligtvis är familjen det du ska ha fokus på nu! Underbart skönt att det har gått så bra trots allt! Ta hand om dig och familjen!!!

3 Petra Karlsson:

Varma tankar till er alla och kryahälsningar till sonen! Så klok som använder hjälm!

4 PiaL:

Stackarn! Vad otäckt det kan bli. Det här är en av anledningarna till att jag köpte neongula reflexvästar till alla i familjen. Cykelhjälm är givetvis självklart och en väst ökar synligheten även mitt på dagen.

5 Anna:

Usch! Stackars Er alla och tur att det gått under omständigheterna bra. Hälsa krya på dig till sonen! Varma tankar och kramar

6 A-mamman:

ojojoj, så hemskt och så skönt att det gick bra! Jag har en 6-åring som cyklar (inte ensam ännu) och jag har alltid tyckt att det känns lite läskigt. Inte när jag själv var liten förstås, men när man nu är förälder.

Kommentera här: