Adventstävling!

Idag är första advent! Det är alltid lite extra mysigt när första ljuset ska tändas & julkänslan sakta börjar komma. Detta måste vi ju fira med en adventstävling! I samarbete med Eva Solo kan ni vinna ett kanonfint julfikaset! Setet består av en termos, två caffelattemuggar & två lungomuggar. Allt i den härliga röda färgen! 
 
 
 
Så här enkelt är det att tävla:

Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan eller skicka ditt svar till [email protected].

1. I vilka färger finns Termoskannan som rymmer 1 liter?
2. Vem vill du bjuda på ett extra gott fika & duka med ditt nya Eva Solo julfikaset?
 
Uppdatering: TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! Jag återkommer inom kort med en lycklig vinnare!

Gå gärna in & "Gilla" Dahlarna Blogg & Eva Solo på Facebook samt på Instagram: @dahlarnablogg & @evasolo_official. Då missar du inga nyheter!! Det är helt OK att använda tävlingsbilden ovan, om du vill tipsa andra om tävlingen. Julfikasetets värde är 1050 kr. 

Var noga med att fylla i namn & din mailadress (den ser endast jag), så att du kan kontaktas om du vinner! Tävlingen pågår till lördagen den 6:e december kl. 20.00.
VARMT LYCKA TILL!

Kommentarer:

1 Jennie Dalén:

Wow vilken tävling! Jag har mailat svaret till dig!
Håller tummarna - hårt!
Trevlig advent :)!

2 Linnea:

1. Termoskannan finns i färgerna rött, vitt och svart.
2. Jag skulle vilja bjuda min mamma med detta fina setet :)

3 Sofie Larsson:

Kanontävling!! ❤️
1. Termoskannan finns i Dusty Orange, Coffee Brown, Elephant Grey, Lime, Red, White & Black! Grymma färger alla 7!
2. Om jag blir den lyckliga vinnaren vill jag bjuda mina syskon på härligt julfika. Vi är två tedrickare & två kaffedrickare, så Lungomuggarna till kaffegästerna & Caffelattemuggarna till tedrickarna.
Nu håller jag tummarna hårt!

4 Frida:

Termoskannan finns i färgerna Svart, grå, vit, röd, orange, brun, lime.
Skulle vilja bjuda min sambo på extra gott fika o med det fina julfikasettet om jag vinner ! Skulle vilja sitta med bara honom o njuta / prata i lugn o ro o då lämna bort barnen en Timma eller två =)

5 Kristina:

Termoskannan finns i
Vit, svart, grå, orange, röd , grön och brun

Jag skulle vilja bjuda min fantastiska granne på fika
Det är hon värd, då hon alltid ställer upp och hjälper till med stort och smått
Hon är sonens älskade extramormor

6 Irene:

Termoskannan finns i sju färger: svart, grå, vit, röd, orange, brun och lime.
Jag skulle bjuda min syster på en god fika. Med nybakta lussebullar och pepparkakor och såklart en härligt god latte, som är både min och syrrans favoritdryck! :)

7 Malin Svensk Björck:

Hej!
1. Den finns i 7 färger, svart, grå, röd, vit, lime, brun och orange.
2. Jag skulle bjuda min mamma på fika. Hon opererades i somras och höll på att dö tre gånger. Nu hållet hon på att återhämta sig och förtjänar lite gott fika♡
Ha en fin första advent!
Mvh Malin

8 Therese:

Hej
1. Den finns i 7 färger; svart, vit, orange, röd, grå, lime och grön.
2. Jag hade bjudit barnens bästisar på fika i skogen med varm choklad. Vad passar inte bra då om en snygg termos!
Ha en bra kväll.

9 Fia:

Vilken julig tävling!!

1. Termosen finns i sju färger; Vit, svart, röd, lime, dusty orange, coffee brown och elephant grey

2. Jag vill bjuda min fina mamma på finfika! Hon är alltid den som tar hand om mig, men nu är det min tur att ge tillbaka!

10 Anna G:

Hej!
1. Sju färger: svart, grå, vit, röd, orange, brun och lime.
2. Jag skulle vilja bjuda min familj på finfika :)
Glad advent!
Vänliga hälsningar, Anna

11 Anna:

1. Den finns i 7 färger: svart, vit, grå, röd, orange, brun samt lime.
2. Vill bjuda min sambo på finfika som tack för att han stöttat mig detta år som varit obeskrivligt tufft. Ge honom som tack för att han alltid finns vid min sida!
Mvh Anna

12 Emma Ekvall:

Hej,
1. Kannan finns i svart, röd, vit, lime, grå
2. Skulle vilja bjuda mitt tjejgäng på julfika, vi är 4st bästa kompisar och en av dem åker till Nya Zeeland nu i januari.
//Emma

13 Linda R:

Hallå!

Den finns i sju färger. Dusty Orange, Coffee Brown, Elephant Grey, Lime, Röd, Vit och Svart.

Jag skulle vilja bjuda min mormor, som fyller 90 år den 10 december, på kaffe och minst två mazariner.

14 Sass:

1)
7 färger: Vit, svart, lime, röd, dusty orange, coffee brown och elephant grey.
2)
Min man och jag blir snart galna av stress,
tappar bort varandra i denna vardagstristess.
En lyxfika i köket en vanlig trist tisdag,
skulle nog boosta kärleken så det räcker ett tag :)

15 Stefan:

Eva Solo är favoriten! Kanontävling.
1) Orange, brun, lime, svart, vit, röd och grå.
2) När utflugna barnen kommer hem är det högtidskänsla. Då skulle detta röda Eva Solo set passa perfekt.
Trevlig första advent.

16 Cecilia Skårman:

Nu har jag mailat mitt svar och jag håller tummarna så hårt som jag bara kan.. Nu ska jag in och dela och gilla på facebook och instagram.
tack för en underbar blogg.
kramen

17 Magdalena:

1. Sju färger; svart, grå, vit, röd, orange, brun och lime.
2. Jag skulle ta långfika med min man, för många gånger känns det som vi inte hinner/ kan prata med varandra pga jobb, aktiviteter och helt enkelt att någon annan pratar..../ Magdalena

18 Elin:

1. Den finns i sju färger, orange, brun, grå, lime, röd, vit, och svart!
2. Jag skulle bjuda min kära mamma på go'fika och som överraskning skulle hon få behålla setet! Skulle betyda mycket att kunna ge det till henne då mina föräldrar alltid ställer upp i vått och torrt!

19 Linda Ericsson :

1. Dusty Orange, Coffe Brown, Elephant Grey, Lime, Red, White and Black.
2. Jag skulle bjuda Vickan Dahl och Anna Olsson på en julfika. Det är VÄLDIGT länge sen bara vi tre sågs och jag tycker det är dags.

20 Linda:

Vad roligt att tävla med så fina priser :)
1 Den finns i sju färger; svart, vit, grå, röd, brun, röd och orange.
2 Jag skulle bjuda våra nya grannar på fika, de har precis flyttat in och vi har tänkt att bjuda över dem och hälsa välkomna till byn. Det skulle vara extra kul att kunna göra det med ett så himla fint fikaset!

Hälsningar Linda

21 Lasse:

1. Den finns i 7 färger: vit, svart, grå, röd, lime, brun & orange.
2. Min dotter ett stort fan av Eva Solo är
undrar ibland om hon håller dem mer än mig kär.
Att få bjuda henne med familj och med duka rött från er
det skulle överraska och jag på henne ett stort leende då ser.

22 Nicklas Ljungberg :

1.Dusty Orange,Coffee Brown,elegant Grey, lime,röd,vit och svart.
2.jag vill bjuda mina bästa vänner på en härlig juldukar.

23 Tove S:

1) Sju färger: lime, röd, svart, vit, brun, orange & grå.
2) Jag vill bjuda in våra grannar som alltid hjälper till när vi behöver!

24 Sara :

Svar: termoskannan som rymmer 1 liter finns i färgerna: svart, vit, röd, lime, grå.

Om jag vann det fantastiska setet

25 Sara:

1. Färgerna: vit, svart, röd, lime, grå, orange, brun.
2. Vilken lycka att ta fram dessa underbara muggar och termos och bjuda familjen på julfrukost varje morgon under den kommande ledigheten!

26 Anna Lundqvist:

1. 7 härliga färger
2. Min älskade dotter som just nu stressar sönder sig på sitt jobb inom hemtjänsten. Hon behöver verkligen sätta sig ner och varva ner!

27 Linda:

1. Kannan finns i sju färger: Dusty Orange, Coffee Brown, Elephant Grey, Lime, Röd, Vit och Svart.
2. Jag sku bjuda på ett extra gott fika till min pojkväns mamma och farmor, som verkligen är värda att bli bortskämda med lilla designhärligheter.

28 Tomas K:

1) Den finns i färgerna: vit, svart, röd, lime, grå, orange & brun.
2) Jag firar första julen ihop med min flickväns familj. Vore trevligt att ha med detta julfikaset som present till dem.

29 ÅsaB:

1. Dusty Orange, Coffee Brown, Elephant Grey, Lime, Red, White & Black!

2. Skulle gärna ta en fika på tu man hand med mannen i mitt liv ♡

30 Marie Lyander:

WoW, det är väl allt jag kan säga, vilken fantastisk
adventstävling!
1: Den finns förutom i Röd, vit, svart, lime, även i
Coffee Brown, Elephant Grey, Dusty Orange...

2: Då vill jag bjuda min "plastsyster" som jag lärde
känna för 15 år sedan! I början var vi "bara"
grannar, men sen blev hon som en storasyster, som
alltid tar hand om, bryr sig, finns till, när
livet känns tungt! Och inte bara det, min dotter
fick en "plastmoster" också! Så ingen tvekan här,
jag bjuder Ewa, på mysig adventsfika..

31 Lotti:

Vilken trevlig tävling.
1. Den finns i 7 färger - orange, brun, grå, lime, röd, vit och svart.
2. Jag skulle bjuda min mamma på fika och duka med det fina julfikasetet som tack för att hon alltid ställer upp på mig och hjälper till med barnvakt mm.

32 Malin Ekvall :

Den finns i svart,vitt,grått,rött,orange,lime och brunt.
Jag skulle bjuda min familj på gofika!

33 Frida Elmgren:

Hej hej!

* Den finns i 7 färger - orange, brun, grå, lime, röd, vit och svart.
* Jag skulle bjuda mina 2 barndomsvänner på fika lite oftare. För ett år sedan flyttade jag till en ny lägenhet och i samband med flytten gjorde jag av med nästan alla möbler för att börja om från scratch. Det har tagit tid att bygga upp ett hem igen men nu ÄNTLIGEN så ser det riktigt fint ut och vad skulle inte vara roligare då än att bjuda hem massa vänner. Men först mina 2 närmaste barndomsvänner :)

Hälsningar Frida

34 Per Andreasson:

1. Lime, röd, brun, orange, vit, svart och grå.
2. Jul-go-fika med grabbgänget! Skulle jag duka fint så skulle de överraskas rejält :-)!

35 AmandaBach:

1. röd, lime, brun, orange, vit, svart och grå.
2. Jag skulle bjuda min kära mor. Hon ligger på sjukhus, vi hoppas på att hon ska få komma hem till jul. Så då skulle detta bli perfekt, koppla av en liten stund och bara tänka på bra saker:)

[email protected]

36 Lisen:

1) svart, vit, röd, grå, lime, orange & brun.
2) Min syster med familj ska få komma på finaste julfikamys!

37 Mikael P:

1. Orange, brun, röd, grå, lime, svart och vit.
2. Gevaliakaffe och Liptonte. Saffransbullar och pepparkakor. Lungomuggar och caffelattemuggar. Tända ljus och julmusik. Detta blir julfika!

38 Milla:

Finns i färgerna: orange, brun, grön, röd, vit, svart och elephant grey! :)

Jag skulle bjuda min vän som precis fått en son! Och med flera sömnlösa nätter nu så skulle jag vilja bjuda henne på en mysig fika för att ge henne ny energi :)

39 Lovisa:

1. Svart, Vit, Röd, Grå, Lime, Orange och Brun.

2. Jag vill gärna duka med rött,
när vi ska fika & det smakar sött.
Eva solo är en favorit i mitt kök,
det passar bra även till vårt julstök.

40 Titti:

Oj nu är jag visst i sista stund...
1 - Dusty Orange, Coffee Brown, Elephant Grey, Lime, Röd, Vit och Svart.
2 - Jag vill bjuda mina arbetskompisar på julfika, för att de har kämpat på så bra i stressen innan julledigheten.

Kommentera här: